höst ute, höst i sinne
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    höst ute, höst i sinne

    En frostig söndag i oktober är en vemodig sak - ett vackert slut på en fas och början på nästa. Är man beredd? Nej, aldrig har man tagit sig tid att göra allt det man ville och önskade..

    usch, det är nu som det stora vemodet rullar in...
    livet är för kort för att slösas bort!
  2. 1
    höst ute, höst i sinne En frostig söndag i oktober är en vemodig sak - ett vackert slut på en fas och början på nästa. Är man beredd? Nej, aldrig har man tagit sig tid att göra allt det man ville och önskade..

    usch, det är nu som det stora vemodet rullar in...
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    nej då...*försöker låta positiv*

    fin promenad med älskade minsta ungen som hoppade i massa löv och gungade fast det var kallt om fingrarna.Underbart härligt höstväder !!

    Nu snart lite varm mat,tända ljus,kanske en bok så småningom,hösten är myyyysig,så det så !!
  4. 2
    nej då...*försöker låta positiv*

    fin promenad med älskade minsta ungen som hoppade i massa löv och gungade fast det var kallt om fingrarna.Underbart härligt höstväder !!

    Nu snart lite varm mat,tända ljus,kanske en bok så småningom,hösten är myyyysig,så det så !!
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    jo, vanligtvis, men den här hösten åker min fina F till Aussie...
  6. 3
    jo, vanligtvis, men den här hösten åker min fina F till Aussie...
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    En början på en ny vacker fas, så säger jag då... Hösten är underbar, säger jag då... Kan man lära sig gilla den? Kanske, kanske inte. Men man kan försöka. Levande ljus, skogspromenader, se på alla vackra färger i naturen. Och tänk att det där man inte tagit sig tid att göra under sommaren kanske inte var så himla viktigt ändå, för då hade man nog gjort dem. Eller?
  8. 4
    En början på en ny vacker fas, så säger jag då... Hösten är underbar, säger jag då... Kan man lära sig gilla den? Kanske, kanske inte. Men man kan försöka. Levande ljus, skogspromenader, se på alla vackra färger i naturen. Och tänk att det där man inte tagit sig tid att göra under sommaren kanske inte var så himla viktigt ändå, för då hade man nog gjort dem. Eller?
  9. Medlem sedan
    Aug 2006
    #5
    Vilken tur att det sker nu då och inte för 15 år sedan, nu när möjligheten att hålla kontakt och höra varandras röst och t o m se varandra är nästan oändliga trots många mil emellan...
  10. 5
    Vilken tur att det sker nu då och inte för 15 år sedan, nu när möjligheten att hålla kontakt och höra varandras röst och t o m se varandra är nästan oändliga trots många mil emellan...
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    jag tycker tvärtom, för mig är hösten då allt startar... Som en ny termin liksom... Jag tycker om hösten...
  12. 6
    jag tycker tvärtom, för mig är hösten då allt startar... Som en ny termin liksom... Jag tycker om hösten...
  13. Medlem sedan
    Mar 2008
    #7
    du är klok som en pudel, visst är det tur och jag gläds verkligen med henne. Bara så svårt att släppa taget... hur mycket man än VILL vara förståndig..
  14. 7
    du är klok som en pudel, visst är det tur och jag gläds verkligen med henne. Bara så svårt att släppa taget... hur mycket man än VILL vara förståndig..
  15. Medlem sedan
    Mar 2008
    #8
    jo, jag älskar ju vintern.. bara vemodig ikväll..
  16. 8
    jo, jag älskar ju vintern.. bara vemodig ikväll..
  17. Medlem sedan
    Mar 2008
    #9
    ja, nästa fas börjar, bådepå åter och i livet..
  18. 9
    ja, nästa fas börjar, bådepå åter och i livet..
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Det är ju så, förstånd och känslor dansar inte alltid i takt med varandra.
  20. 10
    Det är ju så, förstånd och känslor dansar inte alltid i takt med varandra.
  21. Medlem sedan
    Jan 2001
    #11
    vemodigt håller jag med. är aldrig heller förberedd... samma visa varje gång...blä...
  22. 11
    vemodigt håller jag med. är aldrig heller förberedd... samma visa varje gång...blä...

Liknande trådar

  1. Om det nu är höst
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-08-27, 09:28
  2. Höst
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-09-04, 22:14
  3. Höst!
    By Mamsen_67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 08:22
  4. Noa noa- höst
    By Thindra in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-13, 05:53
  5. Men i höst då?
    By sprengja in forum Småbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 09:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar