Tips! Magont...
_1108 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Tips! Magont...

    Freja började vid 3 veckors ålder visa tecken på kraftiga magbesvär sp jag började med minifom OCH sempers magdroppar samt mycket rapande och hon är lugn och avslappnad, inte alls lika spänd och kämpig längre... Så det har hjälpt oss
  2. 1
    Tips! Magont... Freja började vid 3 veckors ålder visa tecken på kraftiga magbesvär sp jag började med minifom OCH sempers magdroppar samt mycket rapande och hon är lugn och avslappnad, inte alls lika spänd och kämpig längre... Så det har hjälpt oss
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2
    Använder ni både minifom och sempers magdroppar samtidigt? Vi har använt sempers magdroppar men gick över till minifom och det blev mkt bättre men inte helt... Skulle vi kunna fortsätta med sempers droppar samtidigt och få bort alla magbesvär menar du??
  4. 2
    Använder ni både minifom och sempers magdroppar samtidigt? Vi har använt sempers magdroppar men gick över till minifom och det blev mkt bättre men inte helt... Skulle vi kunna fortsätta med sempers droppar samtidigt och få bort alla magbesvär menar du??
  5. Medlem sedan
    Oct 2005
    #3
    Japp Jag pratade med BVC och d var helt okej att ge båda.
  6. 3
    Japp Jag pratade med BVC och d var helt okej att ge båda.
  7. Medlem sedan
    Oct 2005
    #4
    Kanske inte magontet bara försvinner på stört. Jag måste tänka på vad jag äter och rapa henne ordentligt också.
    Barnsköterskan sa att sempersropparna inte har samma verkan som minifomet. De är som bra bakteriekultur för magen och gör inget m luften som minifomet gör...
  8. 4
    Kanske inte magontet bara försvinner på stört. Jag måste tänka på vad jag äter och rapa henne ordentligt också.
    Barnsköterskan sa att sempersropparna inte har samma verkan som minifomet. De är som bra bakteriekultur för magen och gör inget m luften som minifomet gör...
  9. Medlem sedan
    Jan 2011
    #5
    Jag kör med ju med ersättning så jag kan ju ninte direkt tänka på vad jag äter men i alla fall :P okej låter smart i alla fall! ska kolla vad min bvc säger innan jag börjar med det...
  10. 5
    Jag kör med ju med ersättning så jag kan ju ninte direkt tänka på vad jag äter men i alla fall :P okej låter smart i alla fall! ska kolla vad min bvc säger innan jag börjar med det...
  11. Medlem sedan
    Apr 2011
    #6
    Jag funderar också på att börja med miniform, men ska först försöka lite till med magmassage och semper och att tänka på vad jag äter... Men det är på den sista punkten som jag fastnar... Har ni några tips på vad som är "dålig" amningsmat?? Kryddstarkt och choklad, något annat?? Tycker att det är svårt att se samband mellan killens "dåliga" och "bra" magdagar och vad jag ätit dagen innan, man äter ju ganska många saker under en dag, någon som har tips på hur man kan hitta sambanden??
  12. 6
    Jag funderar också på att börja med miniform, men ska först försöka lite till med magmassage och semper och att tänka på vad jag äter... Men det är på den sista punkten som jag fastnar... Har ni några tips på vad som är "dålig" amningsmat?? Kryddstarkt och choklad, något annat?? Tycker att det är svårt att se samband mellan killens "dåliga" och "bra" magdagar och vad jag ätit dagen innan, man äter ju ganska många saker under en dag, någon som har tips på hur man kan hitta sambanden??

Liknande trådar

  1. Magont tips
    By zukits in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-03-12, 17:20
  2. Tips mot magont?
    By Fru M in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 18:41
  3. tips vid magont?
    By Hannah_1000 in forum _0806 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-07-12, 17:26
  4. Tips magont?
    By popokt in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-14, 11:52
  5. Magont!!
    By Ollemamma in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 17:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar