Present till liten liten bebis?
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Present till liten liten bebis?

    Min gamla pluggbästis har för någon vecka sedan fått en liten liten tjej tio veckor för tidigt. De har haft en riktigt tuff start, men nu verkar det gå åt rätt håll. Jag tänkte att jag skulle skicka något, men vad?
    Visst är det några här som har haft små prematura bebisar, vad blir man glad för? Kläder känns lite svårt, hon kommer ju ligga på neo ett tag, fast det kanske är kul att få ändå? Någon som har några andra tips?
  2. 1
    Present till liten liten bebis? Min gamla pluggbästis har för någon vecka sedan fått en liten liten tjej tio veckor för tidigt. De har haft en riktigt tuff start, men nu verkar det gå åt rätt håll. Jag tänkte att jag skulle skicka något, men vad?
    Visst är det några här som har haft små prematura bebisar, vad blir man glad för? Kläder känns lite svårt, hon kommer ju ligga på neo ett tag, fast det kanske är kul att få ändå? Någon som har några andra tips?
  3. Medlem sedan
    Oct 2011
    #2

    Lilla bebisen..

    Nu var ju inte minn pojke sa tidig(5veckor) men han hade hela bebistiden svart att halla värmen. Vi fick en nallebjörn som man kunde stoppa en varmvattenflaska i-den använde vi mycket i sängen och vagnen. Jag vet att här köper man dem pa apotek/hälsokostbutiker.
  4. 2
    Lilla bebisen.. Nu var ju inte minn pojke sa tidig(5veckor) men han hade hela bebistiden svart att halla värmen. Vi fick en nallebjörn som man kunde stoppa en varmvattenflaska i-den använde vi mycket i sängen och vagnen. Jag vet att här köper man dem pa apotek/hälsokostbutiker.
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Kanske en grattis-present till mamman vore trevligt? En varm kofta att amma i eller nàgra trevliga krâmer fràn england eller en stor ask engelskt godis, om det finns nàgot sànt?
  6. 3
    Kanske en grattis-present till mamman vore trevligt? En varm kofta att amma i eller nàgra trevliga krâmer fràn england eller en stor ask engelskt godis, om det finns nàgot sànt?
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4
    Oj, vet du jag hade blivit glad för vad som helst. De flesta vågade knappt säga grattis förrän vi kom hem efter elva veckor. Kläder är fint, men svårt för de behövs inte så mycket på sjukhuset. Men något för när de kommer hem kanske... Annars något till mamman, eller något fint gosedjur. S har fortfarande kvar en liten Nalle Puh jag köpte till henne att ha i kuvösen.
  8. 4
    Oj, vet du jag hade blivit glad för vad som helst. De flesta vågade knappt säga grattis förrän vi kom hem efter elva veckor. Kläder är fint, men svårt för de behövs inte så mycket på sjukhuset. Men något för när de kommer hem kanske... Annars något till mamman, eller något fint gosedjur. S har fortfarande kvar en liten Nalle Puh jag köpte till henne att ha i kuvösen.
  9. Medlem sedan
    Oct 2002
    #5
    Har inte haft nån prematur bebis men tvillingarna var rätt små och jag tyckte att Mothercare's tiny baby-kläder var väldigt bra. De är väl för stora för din kompis dotter nu, men hon ska ju ha nåt när hon åker hem från sjukhuset.
    Annars brukar man ju skicka blommor till nyblivna mödrar, kanske en orkide i kruka?
    Ett gäng engelska tidningar kanske kan vara trevligt.
  10. 5
    Har inte haft nån prematur bebis men tvillingarna var rätt små och jag tyckte att Mothercare's tiny baby-kläder var väldigt bra. De är väl för stora för din kompis dotter nu, men hon ska ju ha nåt när hon åker hem från sjukhuset.
    Annars brukar man ju skicka blommor till nyblivna mödrar, kanske en orkide i kruka?
    Ett gäng engelska tidningar kanske kan vara trevligt.
  11. Medlem sedan
    Nov 2006
    #6
    Tack för era tips! Jag tror att det får bli en varm gosig sjal till min kompis och en filt eller söt värmeflaska till bebisen!
  12. 6
    Tack för era tips! Jag tror att det får bli en varm gosig sjal till min kompis och en filt eller söt värmeflaska till bebisen!

Liknande trådar

  1. Liten present till 7-årig flicka????
    By Viivi in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-02-06, 12:29
  2. En liten present till pappa.
    By *Koala* in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 12:10
  3. Liten present till maken
    By AnneF med 3 busar in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 16:12
  4. Liten present till en kompis...
    By myrra in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 21:23
  5. En liten present till personalen
    By Lena_D in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 20:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar