tandtips?
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2010
    #1

    tandtips?

    Några tips på ur man lindrar när tänderna tittar upp. Bita på kall trasa duger inte för snuttan. Nån som har andra smarta tips? D verkar göra ont denna gång och självklart klia.
  2. 1
    tandtips? Några tips på ur man lindrar när tänderna tittar upp. Bita på kall trasa duger inte för snuttan. Nån som har andra smarta tips? D verkar göra ont denna gång och självklart klia.
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2
    I min dotters föräldragrupp tipsade någon om att gnida flytande alvedon på tandköttet. Har inte provat själv, men kanske värt att prova.
  4. 2
    I min dotters föräldragrupp tipsade någon om att gnida flytande alvedon på tandköttet. Har inte provat själv, men kanske värt att prova.
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3
    Det finns gel på apoteket som kan användas till barn oxå, Aftamed gel. Är egentligen till för blåsor och sår, men kanske kan användas vid tandsprickning oxå. Värt att kolla upp. Fråga på apoteket
  6. 3
    Det finns gel på apoteket som kan användas till barn oxå, Aftamed gel. Är egentligen till för blåsor och sår, men kanske kan användas vid tandsprickning oxå. Värt att kolla upp. Fråga på apoteket
  7. Medlem sedan
    Feb 2010
    #4
    Jag har både gnidit flytande alvedon och gett rektalt och d har hjälpt när det varit som värst.
    Lycka till!
  8. 4
    Jag har både gnidit flytande alvedon och gett rektalt och d har hjälpt när det varit som värst.
    Lycka till!
  9. Medlem sedan
    May 2010
    #5
    Ahh d har man ju hemma. Men är d OK om man inte har feber?
  10. 5
    Ahh d har man ju hemma. Men är d OK om man inte har feber?
  11. Medlem sedan
    May 2010
    #6
    Ja d ska jag kolla upp. Kanske finns nått man kan ha i munnen oxå. =)
  12. 6
    Ja d ska jag kolla upp. Kanske finns nått man kan ha i munnen oxå. =)
  13. Medlem sedan
    May 2010
    #7
    Hade barnet feber då? eller funkar d vid "bara" ont o rejält kli?
  14. 7
    Hade barnet feber då? eller funkar d vid "bara" ont o rejält kli?
  15. Medlem sedan
    Feb 2010
    #8
    Nej han hade bara ont, d är ju smärtlindrande oxå!
  16. 8
    Nej han hade bara ont, d är ju smärtlindrande oxå!
  17. Medlem sedan
    Mar 2010
    #9
    AFTEX och ALVEDON!

    Afetx är en gel som finns på apoteket som egentligen är mot munblåsor. Den lägger sig som en hinna över tanden men den funkar bäst när tanden liksom spruckit igenom. För jag kan tänka att det gär ont när man kommer emot det området då.

    Den alvedon, vi tar ju alvedon mot huvudvärk och tandvärk. Klart de små också kan få det! det brukar funka bra för maja.

    Och sen glass och annat kallt

    Hoppas de kommer upp snart!
  18. 9
    AFTEX och ALVEDON!

    Afetx är en gel som finns på apoteket som egentligen är mot munblåsor. Den lägger sig som en hinna över tanden men den funkar bäst när tanden liksom spruckit igenom. För jag kan tänka att det gär ont när man kommer emot det området då.

    Den alvedon, vi tar ju alvedon mot huvudvärk och tandvärk. Klart de små också kan få det! det brukar funka bra för maja.

    Och sen glass och annat kallt

    Hoppas de kommer upp snart!
  19. Medlem sedan
    Mar 2010
    #10
    Maja matvägrar nästan alltid i samband med tandsprickning. KALL gröt och KALL välling har fungerat bra då istället för varm, antar att det kanske gör ondare...
  20. 10
    Maja matvägrar nästan alltid i samband med tandsprickning. KALL gröt och KALL välling har fungerat bra då istället för varm, antar att det kanske gör ondare...
  21. Medlem sedan
    Aug 2007
    #11
    Det är ett jättebra tips som jag har använt mig av jättemkt

    Du tar lite på fingret och gnider försiktigt på tandköttet. Är så små mängder så du kan göra det flera ggr per dag och ändå inte komma upp i en full engångsdos.

    Är bra att använda inför natten och innan mat så det inte gör ont att äta.
  22. 11
    Det är ett jättebra tips som jag har använt mig av jättemkt

    Du tar lite på fingret och gnider försiktigt på tandköttet. Är så små mängder så du kan göra det flera ggr per dag och ändå inte komma upp i en full engångsdos.

    Är bra att använda inför natten och innan mat så det inte gör ont att äta.
  23. Medlem sedan
    May 2010
    #12
    Hmm får testa d, TIndra ä dock inte så kinkig med temp på mat så får kall ibland annars oxå =/
  24. 12
    Hmm får testa d, TIndra ä dock inte så kinkig med temp på mat så får kall ibland annars oxå =/

Liknande trådar

  1. tack för tandtips!
    By HeLenAoMagnus in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-08, 13:35
  2. Hemska nätter & tandtips
    By Limsa in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-26, 21:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar