underbara lilla unge
_1009 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    underbara lilla unge

    Sitter här framför nyhetsmorgon och slöglor lite. Leo är på sitt rum och leker lite. Rätt som det är hör jag honom komma ut till mig i vardagsrummet och han snackar på. Sen hör jag att han har en dialog och tittar på honom. Då har han tvdosan mot örat. Han gick och snackade i telefonen. Haha, ser han morsan göra det ofta eller? Gullis.
  2. 1
    underbara lilla unge Sitter här framför nyhetsmorgon och slöglor lite. Leo är på sitt rum och leker lite. Rätt som det är hör jag honom komma ut till mig i vardagsrummet och han snackar på. Sen hör jag att han har en dialog och tittar på honom. Då har han tvdosan mot örat. Han gick och snackade i telefonen. Haha, ser han morsan göra det ofta eller? Gullis.
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    visst är det märkligt (och vansinnigt gulligt!) att barn snappar det där så snabbt! jag har funderat mycket på det, för jag pratar inte så mycket i telefon. ändå går hon där med allehanda objekt (eller bara handen) mot örat och ropar heja! heja!

    det som är ännu mer fascinerande, är att små barn som aldrig har sett en analog telefon i hela sitt liv, vet exakt hur man gör med den. det där skulle jag vilja läsa någon studie av!
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  4. 2
    visst är det märkligt (och vansinnigt gulligt!) att barn snappar det där så snabbt! jag har funderat mycket på det, för jag pratar inte så mycket i telefon. ändå går hon där med allehanda objekt (eller bara handen) mot örat och ropar heja! heja!

    det som är ännu mer fascinerande, är att små barn som aldrig har sett en analog telefon i hela sitt liv, vet exakt hur man gör med den. det där skulle jag vilja läsa någon studie av!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    hum, eller in med telefonen och fjärrkontrollen i munen - det är deras eget påhitt
    Jo men Martin vet exakt vad man gör med en telefon och vart man pekar med en fjärrkontroll. Men när han hör mormor i telefonen får han tilt och kan inte förstå att NU är det dax att prata.
    Eller ja, prata - han säger verkligen just ingenting! Får väl inte en syl i vädret för syskonen. Men han är med och skrattar högt när vi gör det kring matbordet främst! Så jäkla sött!
  6. 3
    hum, eller in med telefonen och fjärrkontrollen i munen - det är deras eget påhitt
    Jo men Martin vet exakt vad man gör med en telefon och vart man pekar med en fjärrkontroll. Men när han hör mormor i telefonen får han tilt och kan inte förstå att NU är det dax att prata.
    Eller ja, prata - han säger verkligen just ingenting! Får väl inte en syl i vädret för syskonen. Men han är med och skrattar högt när vi gör det kring matbordet främst! Så jäkla sött!
  7. Medlem sedan
    Oct 2009
    #4
    Att alla barn gör så.. Bella använder handen, fjärrkontrollen eller leksakstelefoner och håller mot örat och säger hej. (får hon tag på en riktig telefon åker den däremot direkt in i munnen) Säger jag hej till henne sätter hon handen mot örat som en telefon.
    Tror hon får det från sin pappa, han pratar MYCKET i telefon.. När jag hämtar storebror(3år) på dagis brukar han fråga var pappa är. Då svarar jag jobbar, och han säger då pappa pratar telefon. Det säger väl allt tycker jag :-).
  8. 4
    Att alla barn gör så.. Bella använder handen, fjärrkontrollen eller leksakstelefoner och håller mot örat och säger hej. (får hon tag på en riktig telefon åker den däremot direkt in i munnen) Säger jag hej till henne sätter hon handen mot örat som en telefon.
    Tror hon får det från sin pappa, han pratar MYCKET i telefon.. När jag hämtar storebror(3år) på dagis brukar han fråga var pappa är. Då svarar jag jobbar, och han säger då pappa pratar telefon. Det säger väl allt tycker jag :-).

Liknande trådar

  1. underbara unge!
    By singoalla in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-31, 21:00
  2. Underbara unge!!!
    By AnneF med 3 busar in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 16:29
  3. Underbara Unge
    By Sofia m Ludvig in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-28, 19:40
  4. Underbara unge!!!
    By mej76 in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 13:15
  5. Underbara unge!
    By Annica m Felix in forum _0607 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 20:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar