Jag är gravid!
Missfall
  1. Anonym
    #1

    Jag är gravid!

    Det är bara nattgammalt, men jag har testat och det är positivt. I somras förlorade vi vårt barn i magen. Halva graviditeten hade passerat, jag hade varit på ett ul och skulle på ett till eftersom vi blev flyttade på det första. Och då var bebisen död.
    Och nu, nu är jag gravid igen och förstås jätterädd men också lugn i detta. Det ska bli bra, jag hoppas det av hela mitt hjärta.

    En bebis! I juni!
  2. 1
    Jag är gravid! Det är bara nattgammalt, men jag har testat och det är positivt. I somras förlorade vi vårt barn i magen. Halva graviditeten hade passerat, jag hade varit på ett ul och skulle på ett till eftersom vi blev flyttade på det första. Och då var bebisen död.
    Och nu, nu är jag gravid igen och förstås jätterädd men också lugn i detta. Det ska bli bra, jag hoppas det av hela mitt hjärta.

    En bebis! I juni!
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Stort grattis

    Självklart måste vi tro att det ska gå bra denna gången! Härligt med juni-bebis
  4. 2
    Stort grattis

    Självklart måste vi tro att det ska gå bra denna gången! Härligt med juni-bebis
  5. Medlem sedan
    Jul 2009
    #3
    Vi har sällskap i junigruppen.

    Jag har förlorat två döttrar mitt i graviditeten. Om de andra i junigruppen inte orkar höra på oss kan vi ju vara här också med vår oro. Men jag hoppas att det blir mest glädje.
  6. 3
    Vi har sällskap i junigruppen.

    Jag har förlorat två döttrar mitt i graviditeten. Om de andra i junigruppen inte orkar höra på oss kan vi ju vara här också med vår oro. Men jag hoppas att det blir mest glädje.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Åh det var du? Jag har kommit ut i junigruppen så jag skriver med mitt nick här också. Jag läste här igår och blev helt kall inuti, vilken fasa för er och vilken smärta. Och tänk att ni gör det igen, människor är så himla himla starka tycker jag.
    Grattis till oss två du, vad bra det ska bli.
  8. 4
    Åh det var du? Jag har kommit ut i junigruppen så jag skriver med mitt nick här också. Jag läste här igår och blev helt kall inuti, vilken fasa för er och vilken smärta. Och tänk att ni gör det igen, människor är så himla himla starka tycker jag.
    Grattis till oss två du, vad bra det ska bli.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Tack! Och du, vilken gulle du är som svarar alla.
  10. 5
    Tack! Och du, vilken gulle du är som svarar alla.
  11. Medlem sedan
    Aug 2007
    #6
    försöker hinna med att titta in här för att få lite goda nyheter! Vet ju att alla har tråkiga historier i bagaget och just därför är det lite extra roligt när det dyker upp positiva besked
  12. 6
    försöker hinna med att titta in här för att få lite goda nyheter! Vet ju att alla har tråkiga historier i bagaget och just därför är det lite extra roligt när det dyker upp positiva besked
  13. Medlem sedan
    Jul 2009
    #7
    Just när det hände förra gången, andra gången, sa jag "vi kan inte försöka igen" och min man sa att det var skönt att jag sa så för han kände likadant.

    Men ganska snabbt kände jag att jag ville ändå, om det fanns någon chans alls. Vi avvaktade ett läkarbesök i september då vi skulle få besked om vi skulle kunna få en behandling som kan hjälpa. När det var positivt kände vi att vi vågade. Sen blev jag gravid ett par dagar senare.

    Det enda som för mig är värre än att uppleva detsamma en tredje gång är vetskapen om att det kanske skulle ha kunnat gå bra men jag försökte inte.

    Vi verkar vara minst fyra i junigruppen som förlorat barn mitt i graviditeten. Tänk vad underbart om det kunde gå bra för oss alla denna gång.
  14. 7
    Just när det hände förra gången, andra gången, sa jag "vi kan inte försöka igen" och min man sa att det var skönt att jag sa så för han kände likadant.

    Men ganska snabbt kände jag att jag ville ändå, om det fanns någon chans alls. Vi avvaktade ett läkarbesök i september då vi skulle få besked om vi skulle kunna få en behandling som kan hjälpa. När det var positivt kände vi att vi vågade. Sen blev jag gravid ett par dagar senare.

    Det enda som för mig är värre än att uppleva detsamma en tredje gång är vetskapen om att det kanske skulle ha kunnat gå bra men jag försökte inte.

    Vi verkar vara minst fyra i junigruppen som förlorat barn mitt i graviditeten. Tänk vad underbart om det kunde gå bra för oss alla denna gång.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Ja jag hoppas verkligen det, av hela mitt hjärta, att det ska gå bra för oss alla.
  16. 8
    Ja jag hoppas verkligen det, av hela mitt hjärta, att det ska gå bra för oss alla.

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid/Inte gravid??
    By Anonym in forum _1207 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 20:11
  3. Gravid eller inte gravid - det är frågan
    By anonym in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 06:59
  4. Inte gravid eller gravid?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:54
  5. Gravid eller inte gravid?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar