Är gravid :)
_0908 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2008
    #1

    Är gravid :)

    Hej igen. Efter ett tidigt missfall för några månader sedan så har jag nu plussat igen Känner mig så glad och lycklig. Fortfarande inte alla som vet något men ni får vara bland de första Är beräknad till den 12 Juni då det är Låååångt kvar.

    Måste bara också berätta. Att efter vårt missfall som var i vecka 5. Väldigt väldigt tidigt. Så bestämde jag och M oss för att vänta med ett till barn i något år eller två. Så vi bestämde oss för att göra en lång resa till min bror i USA istället.
    Men så efter ett oskyddat samlag så köpte mig ett dagen efter p-piller. Men tre veckor senar så testade jag positivt Känner mig så glad och USA kommer vi säker till något annat år. Men nu är jag nojig. Först för dagen efter-pillret. Tänk om det har påverkat på något sätt?? Sedan så blir oron för ett till missfall så mycket jobbigare. Dagen efter piller är inget Abort piller och ska inte påverka barnet. Men jag kan inte riktigt släppa tanken.
    Kram Knodden
  2. 1
    Är gravid :) Hej igen. Efter ett tidigt missfall för några månader sedan så har jag nu plussat igen Känner mig så glad och lycklig. Fortfarande inte alla som vet något men ni får vara bland de första Är beräknad till den 12 Juni då det är Låååångt kvar.

    Måste bara också berätta. Att efter vårt missfall som var i vecka 5. Väldigt väldigt tidigt. Så bestämde jag och M oss för att vänta med ett till barn i något år eller två. Så vi bestämde oss för att göra en lång resa till min bror i USA istället.
    Men så efter ett oskyddat samlag så köpte mig ett dagen efter p-piller. Men tre veckor senar så testade jag positivt Känner mig så glad och USA kommer vi säker till något annat år. Men nu är jag nojig. Först för dagen efter-pillret. Tänk om det har påverkat på något sätt?? Sedan så blir oron för ett till missfall så mycket jobbigare. Dagen efter piller är inget Abort piller och ska inte påverka barnet. Men jag kan inte riktigt släppa tanken.
    Kram Knodden
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Man gratulerar!!! Vad kul!
    Jag tror att om barnet "sitter kvar" trots dagen-efter-piller, så är det nog en stark krabat. Ett sånt piller stöter väl ut slemhinnan. Om embryot ändå sitter kvar så sitter det nog ordentligt fast i livmoderväggen. Det påverkar säkert inte alls i efterhand.

    När det gäller rädslan för nytt missfall så vet jag precis hur du känner dig just nu. Jag hade ju ett mf före Elna och ett utomkveds före Gunnar. Och det enda man kan göra är att hålla ut i några veckor. För framåt v. 12-15 släpper oron. I alla fall för mig...
    Du kanske kan få ett tidigt ultraljud, om du är väldigt orolig.
    Jag håller tummarna! Kramar!
  4. 2
    Man gratulerar!!! Vad kul!
    Jag tror att om barnet "sitter kvar" trots dagen-efter-piller, så är det nog en stark krabat. Ett sånt piller stöter väl ut slemhinnan. Om embryot ändå sitter kvar så sitter det nog ordentligt fast i livmoderväggen. Det påverkar säkert inte alls i efterhand.

    När det gäller rädslan för nytt missfall så vet jag precis hur du känner dig just nu. Jag hade ju ett mf före Elna och ett utomkveds före Gunnar. Och det enda man kan göra är att hålla ut i några veckor. För framåt v. 12-15 släpper oron. I alla fall för mig...
    Du kanske kan få ett tidigt ultraljud, om du är väldigt orolig.
    Jag håller tummarna! Kramar!
  5. Julborg
    #3
    Vad roligt! Stort grattis!
  6. 3
    Vad roligt! Stort grattis!
  7. Medlem sedan
    Mar 2009
    #4
    Stort grattis! Håller tummarna för att allt går bra. Kram!
  8. 4
    Stort grattis! Håller tummarna för att allt går bra. Kram!
  9. Medlem sedan
    Dec 2008
    #5
    Tack!! Känner mig sååååå otroligt lycklig.. Och som du säger. Så måste det var en stark en som sitter kvar trots allt. Dagen efter piller är som ett starkare p-piller. 8 på 200 blir gravida. och jag är en av dem. kanske inte roligt om man inte vill ha bar.n Men för oss var det mer så att vi ville vänta eftersom mycket låg i farten just då. Och inte hade en aning heller om att jag just då hade ägglossning. Är i alla fall sååå glad men orolig. Skall njuta av varje dag nu

    Kram
  10. 5
    Tack!! Känner mig sååååå otroligt lycklig.. Och som du säger. Så måste det var en stark en som sitter kvar trots allt. Dagen efter piller är som ett starkare p-piller. 8 på 200 blir gravida. och jag är en av dem. kanske inte roligt om man inte vill ha bar.n Men för oss var det mer så att vi ville vänta eftersom mycket låg i farten just då. Och inte hade en aning heller om att jag just då hade ägglossning. Är i alla fall sååå glad men orolig. Skall njuta av varje dag nu

    Kram
  11. Medlem sedan
    Dec 2008
    #6
    Tack Tack
  12. 6
    Tack Tack
  13. Medlem sedan
    Dec 2008
    #7
    Tack så mycket!! Vi håller också tummarna
  14. 7
    Tack så mycket!! Vi håller också tummarna
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8
    Grattis så spännande. Tror som de andra att det är en viljestark krabat. Är det meningen så är det :-) Lycka till!
  16. 8
    Grattis så spännande. Tror som de andra att det är en viljestark krabat. Är det meningen så är det :-) Lycka till!
  17. Medlem sedan
    Nov 2003
    #9
    Stort Grattis! Vad kul! Jag håller tummarna för er! KRam
  18. 9
    Stort Grattis! Vad kul! Jag håller tummarna för er! KRam
  19. Medlem sedan
    Mar 2008
    #10
    Grattis!!! Vad kul, tror inte det är nån fara med pillret men prata med din BM om du är orolig.
    KRAM och lycka till den här gången <3
  20. 10
    Grattis!!! Vad kul, tror inte det är nån fara med pillret men prata med din BM om du är orolig.
    KRAM och lycka till den här gången <3
  21. Medlem sedan
    Dec 2008
    #11
    Tack. Hoppas att H*n inte är mer viljestark än Alma är Vet ej om jag orkar med en sådan galning en gång till hahahaha
  22. 11
    Tack. Hoppas att H*n inte är mer viljestark än Alma är Vet ej om jag orkar med en sådan galning en gång till hahahaha
  23. Medlem sedan
    Dec 2008
    #12
    Tack tack kram
  24. 12
    Tack tack kram
  25. Medlem sedan
    Dec 2008
    #13
    Tack så mycket Känner mig såååå glad. Skall njuta för varje dag som går. Hade det ganska jobbigt när jag väntade Alma. Denna gång känns det såå mycket lättare. Har nog kommit i ro på något sätt.

    Skall prata med BM. Fast oron släpper lite för var dag som går.. Skall inte vara någon fara. Har läst på lite. Finns ju dem som blir gravida trots att de äter p-piller.

    Kram
  26. 13
    Tack så mycket Känner mig såååå glad. Skall njuta för varje dag som går. Hade det ganska jobbigt när jag väntade Alma. Denna gång känns det såå mycket lättare. Har nog kommit i ro på något sätt.

    Skall prata med BM. Fast oron släpper lite för var dag som går.. Skall inte vara någon fara. Har läst på lite. Finns ju dem som blir gravida trots att de äter p-piller.

    Kram
  27. Medlem sedan
    Mar 2008
    #14
    Surfade runt i ankomstgrupperna och såg att det var iaf
    2 till härifrån som ska få syskon i juni...KUL Grattis till er oxå
  28. 14
    Surfade runt i ankomstgrupperna och såg att det var iaf
    2 till härifrån som ska få syskon i juni...KUL Grattis till er oxå
  29. Medlem sedan
    Dec 2008
    #15
    Nej, så roligt! Stort grattis!
  30. 15
    Nej, så roligt! Stort grattis!
  31. Medlem sedan
    Dec 2008
    #16
    Tack tack.
  32. 16
    Tack tack.
  33. Medlem sedan
    Dec 2008
    #17
    Tre till och med
  34. 17
    Tre till och med
  35. Medlem sedan
    Feb 2003
    #18
    Vilka härliga nyheter, stort grattis till magen!!
  36. 18
    Vilka härliga nyheter, stort grattis till magen!!

Liknande trådar

  1. gravid, inte gravid, gravid igen? eller?
    By Ajnstajn in forum Gravidsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-18, 00:15
  2. Gravid/Inte gravid??
    By Anonym in forum _1207 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 20:11
  3. Gravid eller inte gravid - det är frågan
    By anonym in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 06:59
  4. Inte gravid eller gravid?
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:54
  5. Gravid eller inte gravid?
    By anonymt namn in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar