Läkning
_1109 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2011
    #1

    Läkning

    Ni som sprack under förlossningen, hur går det med läkningen? Själv fick jag andra gradens bristning, men det säger mig inte något. Vet att det blev några stygn, men vet egentligen inte omfattningen.Har inte varit på någon efterkoll ännu. Något jag märkte igår när jag tvättade mig var att det stramade på ett ställe i underlivet, kändes nästan lite skevt med om man jämförde med motsvarande sida. Dessutom känns det nästan som att en tråd kan ha läkt innanför huden. Försökte, efter att jag tagit mod till mig, kolla med en spegel, men såg inget. För långt avstånd. Nu blev detta en något virrig förklaring, men kontentan är att jag undrar om ni andra känner av något?
  2. 1
    Läkning Ni som sprack under förlossningen, hur går det med läkningen? Själv fick jag andra gradens bristning, men det säger mig inte något. Vet att det blev några stygn, men vet egentligen inte omfattningen.Har inte varit på någon efterkoll ännu. Något jag märkte igår när jag tvättade mig var att det stramade på ett ställe i underlivet, kändes nästan lite skevt med om man jämförde med motsvarande sida. Dessutom känns det nästan som att en tråd kan ha läkt innanför huden. Försökte, efter att jag tagit mod till mig, kolla med en spegel, men såg inget. För långt avstånd. Nu blev detta en något virrig förklaring, men kontentan är att jag undrar om ni andra känner av något?
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Nu är det bara 10 dagar sedan min förlossning men jag fick också andra gradens bristningar. Frågade BM hur många stygn när hon sydde men hon sa typiskt nog att jag sätter så många som behövs för att det ska bli bra.. Vet dock att jag fick fler än 20 stygn förra gången och tror jag hamnade på nått liknande denna gången. Förra gången tog det en evighet för mig att läka (blödde fortfarande på efterkontrollen när hon petade), jag har dock värdelöst läkekött! Denna gången verkar det gå lite bättre, men jag är rätt öm fortfarande. Det som stramar är säkert lite ärrvävnad. Om det stör så kan man prova smörja med olivolja och massera området sen när det läkt. Det tipset fick jag från min BM sist när vi började tala om sex igen
  4. 2
    Nu är det bara 10 dagar sedan min förlossning men jag fick också andra gradens bristningar. Frågade BM hur många stygn när hon sydde men hon sa typiskt nog att jag sätter så många som behövs för att det ska bli bra.. Vet dock att jag fick fler än 20 stygn förra gången och tror jag hamnade på nått liknande denna gången. Förra gången tog det en evighet för mig att läka (blödde fortfarande på efterkontrollen när hon petade), jag har dock värdelöst läkekött! Denna gången verkar det gå lite bättre, men jag är rätt öm fortfarande. Det som stramar är säkert lite ärrvävnad. Om det stör så kan man prova smörja med olivolja och massera området sen när det läkt. Det tipset fick jag från min BM sist när vi började tala om sex igen
  5. Medlem sedan
    Feb 2011
    #3
    jag känner fortfarande stygnen som du förklarar under huden men jag tror det är normalt och jag upplevde också som du beskriver att det va helt skevt och konstigt gjort (dom e ju inga syslöjdslärare direkt) men nu när det läkt lite mer så verkar det som dom kanske visste vad dom höll på med iaf :P
  6. 3
    jag känner fortfarande stygnen som du förklarar under huden men jag tror det är normalt och jag upplevde också som du beskriver att det va helt skevt och konstigt gjort (dom e ju inga syslöjdslärare direkt) men nu när det läkt lite mer så verkar det som dom kanske visste vad dom höll på med iaf :P
  7. Medlem sedan
    Dec 2010
    #4
    4 veckor efter förlossningen här och jag har kvar mina stygn men har inte ont längre. Det slutade göra ont förra veckan.. Båda mina blygdläppar sprack helt så det är zickzack-söm på båda. Nu börjar tråden lossna lite och jag såg idag när jag tittade att det blivit ett hål:S inte så stort men ändå ett hål, känns sådär..
  8. 4
    4 veckor efter förlossningen här och jag har kvar mina stygn men har inte ont längre. Det slutade göra ont förra veckan.. Båda mina blygdläppar sprack helt så det är zickzack-söm på båda. Nu börjar tråden lossna lite och jag såg idag när jag tittade att det blivit ett hål:S inte så stort men ändå ett hål, känns sådär..

Liknande trådar

  1. Läkning av fraktur
    By Kumikameli in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 19:02
  2. Spricka i fibula- tid för läkning?
    By Agneta H med 3 in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 16:57
  3. Fråga om snitt och läkning
    By Graboid in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 12:37
  4. Fråga om snitt och läkning
    By Graboid in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-16, 12:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar