Värsta namnen då ! (lista!)
1202 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2010
    #1

    Värsta namnen då ! (lista!)

    Kanske blir det lättare om vi kör en liten värsta-lista på namn
    (smaken är ju som bekant som baken) föreslår att man listar 5 pojk resp flicknamn man INTE kan tänka sig:

    Pojke:

    1. Bert

    2. Johannes

    3. Ture

    4. Brynolf

    5. Jörgen

    Flick:

    1. Berta

    2. Andrea

    3. Signe

    4. Lillemor

    5. Lydia

    (obs inget illa menat mot personer med dessa namn! Bara ingen jag skulle välja)
  2. 1
    Värsta namnen då ! (lista!) Kanske blir det lättare om vi kör en liten värsta-lista på namn
    (smaken är ju som bekant som baken) föreslår att man listar 5 pojk resp flicknamn man INTE kan tänka sig:

    Pojke:

    1. Bert

    2. Johannes

    3. Ture

    4. Brynolf

    5. Jörgen

    Flick:

    1. Berta

    2. Andrea

    3. Signe

    4. Lillemor

    5. Lydia

    (obs inget illa menat mot personer med dessa namn! Bara ingen jag skulle välja)
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    Ture var vårt givna om det skulle blivit en kille
  4. 2
    Ture var vårt givna om det skulle blivit en kille
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    Jag skulle inte välja:

    Pojknamn
    1. Kevin
    2. Leon
    3. Xander
    4. Sonny + andra namn som slutar på -y
    5. Dennis

    Flicknamn
    1. Rakel
    2. Rut
    3. Natascha
    4. Yasmine
    5. Sabina
  6. 3
    Jag skulle inte välja:

    Pojknamn
    1. Kevin
    2. Leon
    3. Xander
    4. Sonny + andra namn som slutar på -y
    5. Dennis

    Flicknamn
    1. Rakel
    2. Rut
    3. Natascha
    4. Yasmine
    5. Sabina
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4
    Ture är ju jättegulligt
  8. 4
    Ture är ju jättegulligt
  9. Medlem sedan
    Jan 2001
    #5
    Apropå namn; ni kan ju kolla här om ni behöver tips:
    flicknamn.com
    pojknamn.com
  10. 5
    Apropå namn; ni kan ju kolla här om ni behöver tips:
    flicknamn.com
    pojknamn.com
  11. Medlem sedan
    Aug 2011
    #6
    Roligt initiativ!

    Pojke: (från mig och min man)
    - Klas
    - Herbert/Hubert eller att som slutar på bert...
    - Olof
    - Evert
    - Sven

    Flicka:
    - Veronica
    - Rebecka
    - Magdalena
    - Maria
    - Margareta
    - Siv
    - Anna, Emma, Sara (dessa uttjatade namn)

    Ja, mest dessa vanliga svenska namn blev det visst
  12. 6
    Roligt initiativ!

    Pojke: (från mig och min man)
    - Klas
    - Herbert/Hubert eller att som slutar på bert...
    - Olof
    - Evert
    - Sven

    Flicka:
    - Veronica
    - Rebecka
    - Magdalena
    - Maria
    - Margareta
    - Siv
    - Anna, Emma, Sara (dessa uttjatade namn)

    Ja, mest dessa vanliga svenska namn blev det visst
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Uuuups, min man vill så gärna döpa vår pojke efter sin pappa och han heter Johannes - ligger inte bra till på din lista
    Jag är inte speciellt förtjust jag heller, men vi får se....
  14. 7
    Uuuups, min man vill så gärna döpa vår pojke efter sin pappa och han heter Johannes - ligger inte bra till på din lista
    Jag är inte speciellt förtjust jag heller, men vi får se....
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8
    Älskar EMMA (min dotter), det passar henne så bra. När vi började kalla magen för Emma när jag väntade henne, hade vi ingen aning om att det var så vanligt namn. Säkert dock vanligare hos er i Sverige än hos oss i Finland. OCH Maria heter både hon och jag i andranamn
  16. 8
    Älskar EMMA (min dotter), det passar henne så bra. När vi började kalla magen för Emma när jag väntade henne, hade vi ingen aning om att det var så vanligt namn. Säkert dock vanligare hos er i Sverige än hos oss i Finland. OCH Maria heter både hon och jag i andranamn
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Måste också laga en lista, mina barns namn ligger risigt till på era listor
    Ni skulle bara veta hur mycket fasliga finska namn det finns...haha!!

    Pojke:

    1. Sigvald

    2. Valfrid

    3. Pertti

    4. Ingolf

    5. Kalevi


    Flicka:

    1. Rakel

    2. Ritva

    3. Asta

    4. Gretel

    5. Berta


    Ibland kan det även vara ett namn man kanske annars skulle tycka om, men man har "dålig erfarenhet" av vissa namn. Jag skulle ALDRIG kunna döpa min dotter till Camilla!

    Tur att alla har olika smak, annars skulle alla barn heta lika
  18. 9
    Måste också laga en lista, mina barns namn ligger risigt till på era listor
    Ni skulle bara veta hur mycket fasliga finska namn det finns...haha!!

    Pojke:

    1. Sigvald

    2. Valfrid

    3. Pertti

    4. Ingolf

    5. Kalevi


    Flicka:

    1. Rakel

    2. Ritva

    3. Asta

    4. Gretel

    5. Berta


    Ibland kan det även vara ett namn man kanske annars skulle tycka om, men man har "dålig erfarenhet" av vissa namn. Jag skulle ALDRIG kunna döpa min dotter till Camilla!

    Tur att alla har olika smak, annars skulle alla barn heta lika
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Signe?!?!! Det heter vår äldsta - det är ju jättefint
  20. 10
    Signe?!?!! Det heter vår äldsta - det är ju jättefint
  21. Medlem sedan
    Jun 2011
    #11
    De namn som är på min big no är sånna som man har assosiationer (ursäkta stavning) till. Tex Sabina - kanske nu att den där tonårshäxan stavar med r men sabina/sabrina får mig att tänka på den äckliga katten. min mans exs namn skulle inte vara ett alternativ då man inte vill ropa på henne

    Men någon lista har jag inte.. Vi har en lista med namn vi kollar då och då, lägger till och drar bort. Eller eg mest jag som lägger till och min man som tar bort så jag bjuder på den delen av listan i stället som "namn som inte blev"

    Lea
    Mio
    Kia
    Pim
    Lex
    Ådi
    Nim
    Totte
    Engla
  22. 11
    De namn som är på min big no är sånna som man har assosiationer (ursäkta stavning) till. Tex Sabina - kanske nu att den där tonårshäxan stavar med r men sabina/sabrina får mig att tänka på den äckliga katten. min mans exs namn skulle inte vara ett alternativ då man inte vill ropa på henne

    Men någon lista har jag inte.. Vi har en lista med namn vi kollar då och då, lägger till och drar bort. Eller eg mest jag som lägger till och min man som tar bort så jag bjuder på den delen av listan i stället som "namn som inte blev"

    Lea
    Mio
    Kia
    Pim
    Lex
    Ådi
    Nim
    Totte
    Engla
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Skulle ju ta min lista också:

    1. Kevin
    2. Liam
    3. Noel (...gillar inte Oasis )
    4. Neo
    5. Robin

    1. Nathalie
    2. Molly
    3. Melissa
    4. Nicole
    5. Jasmine

    Jag gillar nordiska tantnamn
  24. 12
    Skulle ju ta min lista också:

    1. Kevin
    2. Liam
    3. Noel (...gillar inte Oasis )
    4. Neo
    5. Robin

    1. Nathalie
    2. Molly
    3. Melissa
    4. Nicole
    5. Jasmine

    Jag gillar nordiska tantnamn
  25. Anonym
    #13

    hej

    Trodde inte att det var sant ärligt talat hur kan man komma på ngt sådant som värsta namnen lista seriöst mitt barn råkar ha ett av de namnen under all kritik tur att jag inte är med i denna ankomstgrupp råkade bara se detta och blev chockad
  26. 13
    hej Trodde inte att det var sant ärligt talat hur kan man komma på ngt sådant som värsta namnen lista seriöst mitt barn råkar ha ett av de namnen under all kritik tur att jag inte är med i denna ankomstgrupp råkade bara se detta och blev chockad
  27. Medlem sedan
    Jun 2011
    #14
    Tänkte precis som du anonym, dock så tror jag att folk har full förståelse för att smaken är olika och framför allt olika erfarenhet av namnen jag tror att vår ankomstgrupp är den med mest samtal i och mycket aktivitet på facebook så jag hoppas innerligt att ingen tar illa upp om deras barns namn är med. Såg att några av namnen på vår lista är med, men ärligt talat så tänker jag "vad bra, då väljer inte de samma namn". Nä, jag tyckte det var konstigt samtalsämne, men nu väljer jag att hellre se på det att man har vääldigt olika smak. Sina favoritnamn håller man ju helst tyst om har jag märkt
  28. 14
    Tänkte precis som du anonym, dock så tror jag att folk har full förståelse för att smaken är olika och framför allt olika erfarenhet av namnen jag tror att vår ankomstgrupp är den med mest samtal i och mycket aktivitet på facebook så jag hoppas innerligt att ingen tar illa upp om deras barns namn är med. Såg att några av namnen på vår lista är med, men ärligt talat så tänker jag "vad bra, då väljer inte de samma namn". Nä, jag tyckte det var konstigt samtalsämne, men nu väljer jag att hellre se på det att man har vääldigt olika smak. Sina favoritnamn håller man ju helst tyst om har jag märkt
  29. Medlem sedan
    Sep 2009
    #15
    Bör kanske synas här med att jag inte är anonym då jag svarat waitingforlove.Jag tog illa vid mig ja då jag för 9 år sen valde min sons namn från hjärtat Johannes har till i dag aldrig varit med om några sådana här erfarenheter men jag är väl extra känslig då jag och min man ska ha barn i April
  30. 15
    Bör kanske synas här med att jag inte är anonym då jag svarat waitingforlove.Jag tog illa vid mig ja då jag för 9 år sen valde min sons namn från hjärtat Johannes har till i dag aldrig varit med om några sådana här erfarenheter men jag är väl extra känslig då jag och min man ska ha barn i April
  31. Medlem sedan
    Jan 2005
    #16
    Hej!
    Jag tycker också att Johannes är jättefint. Fast jag orkar inte hetsa upp mig över att det var med på någons "värsta-lista". Fast man blir ju lite överkänslig som gravid :-)
  32. 16
    Hej!
    Jag tycker också att Johannes är jättefint. Fast jag orkar inte hetsa upp mig över att det var med på någons "värsta-lista". Fast man blir ju lite överkänslig som gravid :-)
  33. Medlem sedan
    Sep 2009
    #17
    Jo jag blev det då det gällde min son mitt i flytt med
  34. 17
    Jo jag blev det då det gällde min son mitt i flytt med
  35. Medlem sedan
    Dec 2010
    #18
    Haha, både mitt namn, min sambos namn och ett husdjurs namn har dykt upp här på värsta listorna

    förstås tråkigt om någon har tagit illa upp men för mig spelar det ingen roll om någon annan har namn som jag gillar på värsta listan - namn är ju personligt - vilka man gillar och inte.
  36. 18
    Haha, både mitt namn, min sambos namn och ett husdjurs namn har dykt upp här på värsta listorna

    förstås tråkigt om någon har tagit illa upp men för mig spelar det ingen roll om någon annan har namn som jag gillar på värsta listan - namn är ju personligt - vilka man gillar och inte.
  37. Medlem sedan
    Jan 2001
    #19
    Det tycker jag också, jättefint!
  38. 19
    Det tycker jag också, jättefint!
  39. Medlem sedan
    Jan 2001
    #20
    jag kan skriva under helt på din lista också men min bebis kommer att få ett keltiskt namn den här gången (Selma).
  40. 20
    jag kan skriva under helt på din lista också men min bebis kommer att få ett keltiskt namn den här gången (Selma).
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Det där med namnen... ;)
    By ms_skywalker in forum _0905 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 07:43
  2. Namnen
    By Ehlie in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2008-07-18, 12:13
  3. Namnen????
    By Tvilum in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-24, 00:27
  4. hmm..om namnen då..
    By mohlina in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 20:08
  5. lista upp 3 värsta fasor
    By inger73 in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-29, 16:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar