Bokat avslut av föräldraledigheten
_1009 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2009
    #1

    Bokat avslut av föräldraledigheten

    Nu är det inte långt kvar av föräldraledigheten för mig. Nästan ett och ett halvt år har gått så fort. Känns som det nyss var augusti och jag hade många långa månader framför mig med min lilla. Nu är det bara veckor kvar. Kommer avsluta det hela med en resa med barnen. Vi åker 14 dagar till teneriffa de första veckorna i december. Har hittat ett riktigt fint hotell som verkar toppen för barnen. Sambon har aldrig tid utan stannar hemma så jag tar istället med mig min mamma och pappa som är nyblivna pensionärer och har massa tid över för resor. Tycker det ska bli superskönt att komma bort och uppleva lite sol och bad och mys med barnen innan den gråa vardagen börjar igen och tiden med barnen blir väldigt begränsad. Bella älskar att bada och vi har åkt till badhuset varje vecka den senaste tiden. Hon kommer tycka det är toppen.
    Jag både längtar och inte längtar. Längtar för det ska bli härligt, men längtar inte för då är mammatiden snart slut..
    *Bamse 08-08-08* *Bella 10-08-29*
  2. 1
    Bokat avslut av föräldraledigheten Nu är det inte långt kvar av föräldraledigheten för mig. Nästan ett och ett halvt år har gått så fort. Känns som det nyss var augusti och jag hade många långa månader framför mig med min lilla. Nu är det bara veckor kvar. Kommer avsluta det hela med en resa med barnen. Vi åker 14 dagar till teneriffa de första veckorna i december. Har hittat ett riktigt fint hotell som verkar toppen för barnen. Sambon har aldrig tid utan stannar hemma så jag tar istället med mig min mamma och pappa som är nyblivna pensionärer och har massa tid över för resor. Tycker det ska bli superskönt att komma bort och uppleva lite sol och bad och mys med barnen innan den gråa vardagen börjar igen och tiden med barnen blir väldigt begränsad. Bella älskar att bada och vi har åkt till badhuset varje vecka den senaste tiden. Hon kommer tycka det är toppen.
    Jag både längtar och inte längtar. Längtar för det ska bli härligt, men längtar inte för då är mammatiden snart slut..
  3. Medlem sedan
    May 2010
    #2
    Vilket härligt sätt att avsluta föräldraledigheten på! :-)
  4. 2
    Vilket härligt sätt att avsluta föräldraledigheten på! :-)
  5. Medlem sedan
    Jun 2007
    #3
    Åh, vad härligt det låter!

    Du är också lärare, eller hur? Börjar du jobba i januari? Jag har tänkt att börja då, men nu har jag kontaktat min chef och kommit överens om att börja i mitten av december i stället. Förra gången har var hemma började jag i januari, och då hade jag EN dag på mig att förbereda mig innan eleverna kom. Det här känns mycket bättre!
  6. 3
    Åh, vad härligt det låter!

    Du är också lärare, eller hur? Börjar du jobba i januari? Jag har tänkt att börja då, men nu har jag kontaktat min chef och kommit överens om att börja i mitten av december i stället. Förra gången har var hemma började jag i januari, och då hade jag EN dag på mig att förbereda mig innan eleverna kom. Det här känns mycket bättre!
  7. Medlem sedan
    Oct 2009
    #4
    Nope, jag är inte lärare. Jobbar på kontor som löneadministratör. Jag är ledig tom 1:a januari. Det var jag även förra ledigheten men började då jobba i december. Sambon var pappaledig själv "hela" 3 veckor men det fungerade inge vidare. Tanken var ändå att jag skulle göra likadant denna gången. Men i och med resan blir det ju inte så många dagar kvar av året. Kommer mjukstarta lite mellan jul och nyår då det är lugnt på kontoret.
    Skönt att också du får en mjukstart på jobbet. Lite mer än 1 dag kan ju vara bra för att komma igång igen.
  8. 4
    Nope, jag är inte lärare. Jobbar på kontor som löneadministratör. Jag är ledig tom 1:a januari. Det var jag även förra ledigheten men började då jobba i december. Sambon var pappaledig själv "hela" 3 veckor men det fungerade inge vidare. Tanken var ändå att jag skulle göra likadant denna gången. Men i och med resan blir det ju inte så många dagar kvar av året. Kommer mjukstarta lite mellan jul och nyår då det är lugnt på kontoret.
    Skönt att också du får en mjukstart på jobbet. Lite mer än 1 dag kan ju vara bra för att komma igång igen.
  9. Medlem sedan
    Apr 2006
    #5
    Härligt! Man behöver lite ljus och värme på kroppen under höst/vinter!
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  10. 5
    Härligt! Man behöver lite ljus och värme på kroppen under höst/vinter!

Liknande trådar

  1. hur gör ni med föräldraledigheten?
    By taataam in forum _0806 Junibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-22, 22:39
  2. Föräldraledigheten...
    By malaika in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2007-11-07, 11:56
  3. Nu är föräldraledigheten
    By Maddis-m-4a in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-29, 20:09
  4. Föräldraledigheten, hur gör...
    By AnnaSv in forum _0705 Majbarn
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2007-06-16, 08:02
  5. Föräldraledigheten...
    By Anna m M & S05 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-11-03, 20:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar