Men vad är fel på dagens barn?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Men vad är fel på dagens barn?

    Sonen nästan 6 år är en riktig liten kladdgris. Tvättmaskinen går på högvarv och det brukar vara lera upp till armhålorna, matrester så dammråttorna jubblar under matbordet och tandkräm ända upp i taket i badrummeet. Härligt att han lekar, mindre härligt att jämt städa.
    Så tänkte då en "smart" mamma att fingerfärg måste ju det lilla trollet gilla. Köper hem en stor tub, skickar in sonen i duschen och säger. Var-så-god... ha så kul. då får måla och kladda hur mycket du vill så länge du är kvar i duschen.

    Vad händer... Jo, INGENTING!!! sonen tittar skeptiskt på färgen, doppar fingret försiktigt, konstaterar att det va kladdigt och ställer ut färgen på handfatet, stänger dörren och börjar tvätta sitt hår istället...

    Vad gör jag för fel????
  2. 1
    Men vad är fel på dagens barn? Sonen nästan 6 år är en riktig liten kladdgris. Tvättmaskinen går på högvarv och det brukar vara lera upp till armhålorna, matrester så dammråttorna jubblar under matbordet och tandkräm ända upp i taket i badrummeet. Härligt att han lekar, mindre härligt att jämt städa.
    Så tänkte då en "smart" mamma att fingerfärg måste ju det lilla trollet gilla. Köper hem en stor tub, skickar in sonen i duschen och säger. Var-så-god... ha så kul. då får måla och kladda hur mycket du vill så länge du är kvar i duschen.

    Vad händer... Jo, INGENTING!!! sonen tittar skeptiskt på färgen, doppar fingret försiktigt, konstaterar att det va kladdigt och ställer ut färgen på handfatet, stänger dörren och börjar tvätta sitt hår istället...

    Vad gör jag för fel????
  3. Liz*
    #2
    Onaturligt grisande är aldrig kul
  4. 2
    Onaturligt grisande är aldrig kul
  5. Medlem sedan
    Dec 2005
    #3
    Det låter som att du är lite dålig på att sätta gränser för dina barn helt enkelt. Det är inte dem det är "fel" på.
  6. 3
    Det låter som att du är lite dålig på att sätta gränser för dina barn helt enkelt. Det är inte dem det är "fel" på.
  7. Medlem sedan
    Jul 2002
    #4
    Det låter helt normal det där du.
  8. 4
    Det låter helt normal det där du.
  9. ÅJ67 m 3 kidz
    #5
    Men då var det ju tillåtet ju . Du kanske skall säga till sonen att hoppa så mycket han orkar i vattenpölarna och rulla sig i gyttjan och hälla ut maten direkt på bordet och äta .
  10. 5
    Men då var det ju tillåtet ju . Du kanske skall säga till sonen att hoppa så mycket han orkar i vattenpölarna och rulla sig i gyttjan och hälla ut maten direkt på bordet och äta .
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Meeeeen... Jag tycker ju att det är kul. FÅr man som mamma ta med sig tuben in o måla själv... eller blir det enkelbiljett till hispan då?
  12. 6
    Meeeeen... Jag tycker ju att det är kul. FÅr man som mamma ta med sig tuben in o måla själv... eller blir det enkelbiljett till hispan då?
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Suckar uppgivet. jahapp... att kladda eller inte kladda, det är frågan.
  14. 7
    Suckar uppgivet. jahapp... att kladda eller inte kladda, det är frågan.
  15. Liz*
    #8
    Jag tror du ska ta med dig karln in i duschen vid det experimentet
  16. 8
    Jag tror du ska ta med dig karln in i duschen vid det experimentet
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Gytjepölarna är jag helt klart skyldig till. Han har nog sett mig hoppa i både en och två. och när han var yngre körde vi rally mellan vattenpölarna han och jag. Så den taktiken funkade inte på vattenpölarna. Han älskar dom än.
  18. 9
    Gytjepölarna är jag helt klart skyldig till. Han har nog sett mig hoppa i både en och två. och när han var yngre körde vi rally mellan vattenpölarna han och jag. Så den taktiken funkade inte på vattenpölarna. Han älskar dom än.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    hehe, det är nu jag önskar att jag hade en större dusch.
  20. 10
    hehe, det är nu jag önskar att jag hade en större dusch.
  21. Liz*
    #11
    imt
  22. 11
    imt
  23. Singelmorsan
    #12
    Grisa på beställning är inget kul ju!
  24. 12
    Grisa på beställning är inget kul ju!
  25. Medlem sedan
    Nov 2004
    #13
    Låter helt normalt, barn är såna i den där åldern. Kleta, gegga och skutta i lera hör till liksom. Jag hade bara tvättat och höjt på axlarna. Sexåringar har svårt att hålla reda på sina kroppar, de växer fort och det är som lilla tonåren o du vet ju hur de är, armar och ben överallt och ingen styrsel.
  26. 13
    Låter helt normalt, barn är såna i den där åldern. Kleta, gegga och skutta i lera hör till liksom. Jag hade bara tvättat och höjt på axlarna. Sexåringar har svårt att hålla reda på sina kroppar, de växer fort och det är som lilla tonåren o du vet ju hur de är, armar och ben överallt och ingen styrsel.
  27. Medlem sedan
    Nov 2004
    #14
    Du och jag.. Du och jag.
  28. 14
    Du och jag.. Du och jag.
  29. Medlem sedan
    Jul 2002
    #15
    Jepp!
  30. 15
    Jepp!
  31. Medlem sedan
    Aug 2006
    #16
    han är som en ungkalv på grönbete. helt ljuvligt underabart bångstyrig och spralligt glad.
  32. 16
    han är som en ungkalv på grönbete. helt ljuvligt underabart bångstyrig och spralligt glad.
  33. Medlem sedan
    Nov 2004
    #17
    6 år m a o.
  34. 17
    6 år m a o.
  35. Medlem sedan
    Aug 2006
    #18
    jupp, om 3dar
  36. 18
    jupp, om 3dar

Liknande trådar

  1. Dagens barn...
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-10-25, 16:56
  2. dagens barn... hå-hå ja-ja...
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-23, 16:17
  3. Vad är det med dagens Barn!
    By kanl in forum Småbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2009-02-02, 13:47
  4. Dagens barn
    By Kopia in forum _0508 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 15:35
  5. Dagens IT-barn...
    By Helen m E&A&S in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 19:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar