Enkätdags, någon?
1202 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2005
    #1

    Enkätdags, någon?

    Hej allihopa! Jösses, kan inte sluta gäspa, behöver pigga upp mig lite här. Vad sägs om en liten blandad enkät så här på kvällskvisten (eller morgonen eller mitt på dagen eller när ni nu läser detta)? Jag vill veta:



    -Vilken vecka är du i?


    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:


    -Hur mycket mammakläder har du köpt?


    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?


    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)


    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?


    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
  2. 1
    Enkätdags, någon? Hej allihopa! Jösses, kan inte sluta gäspa, behöver pigga upp mig lite här. Vad sägs om en liten blandad enkät så här på kvällskvisten (eller morgonen eller mitt på dagen eller när ni nu läser detta)? Jag vill veta:



    -Vilken vecka är du i?


    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:


    -Hur mycket mammakläder har du köpt?


    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?


    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)


    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?


    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
  3. Medlem sedan
    Apr 2010
    #2
    Oh trevligt

    -Vilken vecka är du i?
    23+ 5
    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här?
    Bilbarnstol, tvättmaskin, bärsjal, vagn och tja tvättmaskin ...
    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    Ett gäng tunikor ett par strumpbyxor (tjocka), två par byxor och en kjol.
    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    Ingen aning.. det mesta har jag köpt som presenter men inte haft hjärta att ge bort för folk skulle inte uppskatta de lika mycket som vad jag gör :P Två dagar efter plusset köpte jag dock en humle sparkdräkt. Jätteopraktisk med luva och vingar men så söt att jag inte kunde låta bli.
    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    Nej mina funkar fortfarande.. har dock lite olika storlekar sen tidigare och alla passar inte längre
    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    Nej inte än, ska ut och kika så fort det lugnat sig med skolan. Har praktik i nästa vecka så då kanske det blir av.. Krav är dock att den ska ha stora hjul och att det är en kombivagn som inte väger bly. Få se hur den ekvationen går ihop.
    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken. Absolut men ingen aning om vilken. Ska höra med lite vänner vad de rekommenderar.
  4. 2
    Oh trevligt

    -Vilken vecka är du i?
    23+ 5
    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här?
    Bilbarnstol, tvättmaskin, bärsjal, vagn och tja tvättmaskin ...
    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    Ett gäng tunikor ett par strumpbyxor (tjocka), två par byxor och en kjol.
    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    Ingen aning.. det mesta har jag köpt som presenter men inte haft hjärta att ge bort för folk skulle inte uppskatta de lika mycket som vad jag gör :P Två dagar efter plusset köpte jag dock en humle sparkdräkt. Jätteopraktisk med luva och vingar men så söt att jag inte kunde låta bli.
    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    Nej mina funkar fortfarande.. har dock lite olika storlekar sen tidigare och alla passar inte längre
    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    Nej inte än, ska ut och kika så fort det lugnat sig med skolan. Har praktik i nästa vecka så då kanske det blir av.. Krav är dock att den ska ha stora hjul och att det är en kombivagn som inte väger bly. Få se hur den ekvationen går ihop.
    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken. Absolut men ingen aning om vilken. Ska höra med lite vänner vad de rekommenderar.
  5. Medlem sedan
    Jun 2011
    #3
    Älskar enkäter

    -Vilken vecka är du i? 22+6


    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    Renovera klart i källaren och storebrors rum
    Hämta och måla skötbord
    Hmm.. ska se vad de andra ska göra så jag förstår att de är massa saker att göra


    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    Jeans, träningsbrallor, två tröjor och ett par strumpbyxor. Visst man kan använda vanliga kläder, men seriöst så är det väl inte så bekvämt?


    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    Inget alls. Har fått en låda av syster, kommer få en del av en kompis och mormor är shop-o-holic så jag är rädd att vi badar i kläder om jag också ska köpa.. Mormor är perfekt, jag visar bild på vad jag önskar å hon hör av sig inom en vecka med förslag.. Från loppisar och bekanta Second hand is the shit!! Kläder innehåller mycket kemikalier och genom att köpa begagnat så är det redan borttvättat


    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    Jo två gånger, först kupan och sen omkretsen.


    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    Jopp, det första vi köpte, v 11 eller 12. En Emmaljunga Duo Edge Combi. Så fin <3


    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
    Som de känns nu är det bärsele som gäller i stan etc. Vill inte ratta runt med vagn så mycket som jag avskyr folk som är ivägen med det nu för tiden Vilken sort vet jag inte.. Kompisen rekommenderade ergo-vad-den-nu-heter
  6. 3
    Älskar enkäter

    -Vilken vecka är du i? 22+6


    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    Renovera klart i källaren och storebrors rum
    Hämta och måla skötbord
    Hmm.. ska se vad de andra ska göra så jag förstår att de är massa saker att göra


    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    Jeans, träningsbrallor, två tröjor och ett par strumpbyxor. Visst man kan använda vanliga kläder, men seriöst så är det väl inte så bekvämt?


    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    Inget alls. Har fått en låda av syster, kommer få en del av en kompis och mormor är shop-o-holic så jag är rädd att vi badar i kläder om jag också ska köpa.. Mormor är perfekt, jag visar bild på vad jag önskar å hon hör av sig inom en vecka med förslag.. Från loppisar och bekanta Second hand is the shit!! Kläder innehåller mycket kemikalier och genom att köpa begagnat så är det redan borttvättat


    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    Jo två gånger, först kupan och sen omkretsen.


    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    Jopp, det första vi köpte, v 11 eller 12. En Emmaljunga Duo Edge Combi. Så fin <3


    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
    Som de känns nu är det bärsele som gäller i stan etc. Vill inte ratta runt med vagn så mycket som jag avskyr folk som är ivägen med det nu för tiden Vilken sort vet jag inte.. Kompisen rekommenderade ergo-vad-den-nu-heter
  7. Medlem sedan
    Apr 2010
    #4
    Åh jag vet.. har också sagt till familj och vänner att köpa på loppis istället för nytt! Gäller både kläder och leksaker (som går att skura eller tvätta)
  8. 4
    Åh jag vet.. har också sagt till familj och vänner att köpa på loppis istället för nytt! Gäller både kläder och leksaker (som går att skura eller tvätta)
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5
    -Vilken vecka är du i?
    i vecka 24 (23+3)

    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    bilstol
    bebiskläder
    sängkläder till bebis
    hygiensaker till bebis (nagelsax etc)
    åka på en "beatles" konsert, äta supergott på fin resturang och sen bo på hotell *längtar*

    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    två tröjor =)
    men har fått en hel kasse full av kompisar, bla två par jeans

    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    ett plagg... en supersöt flexeoverall

    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    japp! eller jag kan ha mina andra fortfarande men börjar bli så tuttarna åker upp över kanten=fult. så har köpt en amningsbh...

    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    japp har beställt en ny emmaljunga citycross *supernöjd*

    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
    ja det tror jag absolut. Har hund så kommer nog vilja ha sele så vi kommer ut i skogen... vilken sort vet jag ej, får testa mig fram när bebis kommit =)
  10. 5
    -Vilken vecka är du i?
    i vecka 24 (23+3)

    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    bilstol
    bebiskläder
    sängkläder till bebis
    hygiensaker till bebis (nagelsax etc)
    åka på en "beatles" konsert, äta supergott på fin resturang och sen bo på hotell *längtar*

    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    två tröjor =)
    men har fått en hel kasse full av kompisar, bla två par jeans

    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    ett plagg... en supersöt flexeoverall

    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    japp! eller jag kan ha mina andra fortfarande men börjar bli så tuttarna åker upp över kanten=fult. så har köpt en amningsbh...

    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    japp har beställt en ny emmaljunga citycross *supernöjd*

    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
    ja det tror jag absolut. Har hund så kommer nog vilja ha sele så vi kommer ut i skogen... vilken sort vet jag ej, får testa mig fram när bebis kommit =)
  11. Medlem sedan
    Oct 2005
    #6
    Jag svarar mig själv

    -Vilken vecka är du i?
    22+6

    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    *banta namnlistan från 22 till ca 5 namn
    *hämta hem släktvaggan från svägerskan
    *köpa en åkpåse
    *gå igenom de babykläder vi har och komplettera
    *fixa barnvakt och göra något på tu man hand

    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    Hittills bara ett par svarta byxor och ett linne, men har ju kvar en del sen förra graviditeten. Måste köpa mer dock, det är helt plötsligt få tröjor som passar. En vinterjacka och någon kjol är jag också på jakt efter.

    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    En mössa, ett par tossor, en sparkdräkt, ett par byxor och 2 bodies... Behövs absolut mer, kanske framförallt en overall. Funderar på Polarn&pyrets fleeceoverall, någon som har erfarenhet av hur varm den är?

    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    Icke, har en blygsam a-kupa som kanske dock ser lite mer välfylld ut än vanligt, men b-kupa är ju jääättestort

    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    Bebis får överta sonens Emmaljunga mondial.

    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
    Är sugen på sjal men har egentligen ingen koll. Måste googla lite mer. Verkar mysigt och praktiskt
  12. 6
    Jag svarar mig själv

    -Vilken vecka är du i?
    22+6

    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    *banta namnlistan från 22 till ca 5 namn
    *hämta hem släktvaggan från svägerskan
    *köpa en åkpåse
    *gå igenom de babykläder vi har och komplettera
    *fixa barnvakt och göra något på tu man hand

    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    Hittills bara ett par svarta byxor och ett linne, men har ju kvar en del sen förra graviditeten. Måste köpa mer dock, det är helt plötsligt få tröjor som passar. En vinterjacka och någon kjol är jag också på jakt efter.

    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    En mössa, ett par tossor, en sparkdräkt, ett par byxor och 2 bodies... Behövs absolut mer, kanske framförallt en overall. Funderar på Polarn&pyrets fleeceoverall, någon som har erfarenhet av hur varm den är?

    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    Icke, har en blygsam a-kupa som kanske dock ser lite mer välfylld ut än vanligt, men b-kupa är ju jääättestort

    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    Bebis får överta sonens Emmaljunga mondial.

    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
    Är sugen på sjal men har egentligen ingen koll. Måste googla lite mer. Verkar mysigt och praktiskt
  13. Medlem sedan
    Aug 2011
    #7
    Alltid lika roligt

    * 23+6 men kan säga 24

    * Lite kläder, vagn med alla tillbehör, säng/vagga med alla tillbehör, bilbarnstol, filtar

    * Inga riktiga mammakläder. 3 att-växa-i-linnen och en tröja. Fast alla plaggen skulle jag kunnat köpa utan bebis i magen (alla på rea dessutom )

    *Några bodys, typ 3-5st och 2 byxor, 2 pyjamas (i samma paket) och 1 hängslebyxa plysch. Tror det var allt ... (hade en köpardag jag och min man)

    * Jupp, gått upp 3 strl och köpt 2 st amningsbh:ar. Köpte en ny BH som inte är så skön nu men ska ta ut byglarna och se om det blir bättre...

    * Det blev en Brio duo från 05 från blocket. Traditinell 4-hjuling

    * Ja, lite osäker på vilken men sjal känns mest jag...
  14. 7
    Alltid lika roligt

    * 23+6 men kan säga 24

    * Lite kläder, vagn med alla tillbehör, säng/vagga med alla tillbehör, bilbarnstol, filtar

    * Inga riktiga mammakläder. 3 att-växa-i-linnen och en tröja. Fast alla plaggen skulle jag kunnat köpa utan bebis i magen (alla på rea dessutom )

    *Några bodys, typ 3-5st och 2 byxor, 2 pyjamas (i samma paket) och 1 hängslebyxa plysch. Tror det var allt ... (hade en köpardag jag och min man)

    * Jupp, gått upp 3 strl och köpt 2 st amningsbh:ar. Köpte en ny BH som inte är så skön nu men ska ta ut byglarna och se om det blir bättre...

    * Det blev en Brio duo från 05 från blocket. Traditinell 4-hjuling

    * Ja, lite osäker på vilken men sjal känns mest jag...
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8
    Roligt Här kommer mina svar...

    -Vilken vecka är du i?
    20+6

    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    1. Remonta dotterns rum, så att vi får bebisen saker att rymmas i vårt sovrum
    2. Ta ner säng och vagn från vinden.
    3. Köpa kläder till pyret.
    4. Tvätta alla kläder och textiler.
    5. Bekanta oss med förlossningen.
    Visst ja... en till.... köpa ny madras till sängen

    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    Två par mammabyxor, två övredelar, strumpbyxor, en stickad klänning och en rock. Mer än så blir det nog inte.


    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    En del.....

    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    Ja, en kupa större än förut och gissar dom exploderar lite till efter förlossningen


    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    Vår gamla Brio sedan 1999.... en gammal dog vän

    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
    Bärsjal tänkte jag testa denna gång. Vet inte ännu vilken, ska bekanta mig med olika alternativ senare.
  16. 8
    Roligt Här kommer mina svar...

    -Vilken vecka är du i?
    20+6

    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    1. Remonta dotterns rum, så att vi får bebisen saker att rymmas i vårt sovrum
    2. Ta ner säng och vagn från vinden.
    3. Köpa kläder till pyret.
    4. Tvätta alla kläder och textiler.
    5. Bekanta oss med förlossningen.
    Visst ja... en till.... köpa ny madras till sängen

    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    Två par mammabyxor, två övredelar, strumpbyxor, en stickad klänning och en rock. Mer än så blir det nog inte.


    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    En del.....

    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    Ja, en kupa större än förut och gissar dom exploderar lite till efter förlossningen


    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    Vår gamla Brio sedan 1999.... en gammal dog vän

    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
    Bärsjal tänkte jag testa denna gång. Vet inte ännu vilken, ska bekanta mig med olika alternativ senare.
  17. Medlem sedan
    Aug 2011
    #9
    -Vilken vecka är du i?
    *25+2


    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    *Oj, det har jag nog inte tänkt igenom så noga. Men jag antar att barnvagn, spjälsäng, babyskydd är några av dem.
    Mycket av det tror jag redan har ordnat sig även om inte allt är på plats hemma än. Har blivit lovad av vänner och bekanta att jag ska få/få låna det mesta.



    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    *Två par byxor för hemmabruk plus ett par arbetsbyxor (fast de har ju arbetsgivaren betalat). Höll på att glömma, ett par 3/4 byxor som jag ska ha i Thailand om en dryg vecka också. :-)


    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    *Inga alls, men har fått/fått låna massvis redan.


    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    *Jag fick gå upp en storlek redan i v 5 eller något liknande, men sen har jag inte behövt byta mer.


    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    *Vi har en barnvagn på ingående från en kompis syrra. Har inte en aning om vilket märke eller så, men den ska vara bra säger kompisen som hade den före sin syrra.


    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
    *Jag har faktiskt köpt en babybjörn bärsele. Jag tror att det blir suveränt att bära bebisen i den då jag nog egentligen är alldeles för bekväm för att orka lasta i och ur en barnvagn i bilen så fort jag ska nånstans.
  18. 9
    -Vilken vecka är du i?
    *25+2


    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    *Oj, det har jag nog inte tänkt igenom så noga. Men jag antar att barnvagn, spjälsäng, babyskydd är några av dem.
    Mycket av det tror jag redan har ordnat sig även om inte allt är på plats hemma än. Har blivit lovad av vänner och bekanta att jag ska få/få låna det mesta.



    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    *Två par byxor för hemmabruk plus ett par arbetsbyxor (fast de har ju arbetsgivaren betalat). Höll på att glömma, ett par 3/4 byxor som jag ska ha i Thailand om en dryg vecka också. :-)


    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    *Inga alls, men har fått/fått låna massvis redan.


    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    *Jag fick gå upp en storlek redan i v 5 eller något liknande, men sen har jag inte behövt byta mer.


    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    *Vi har en barnvagn på ingående från en kompis syrra. Har inte en aning om vilket märke eller så, men den ska vara bra säger kompisen som hade den före sin syrra.


    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
    *Jag har faktiskt köpt en babybjörn bärsele. Jag tror att det blir suveränt att bära bebisen i den då jag nog egentligen är alldeles för bekväm för att orka lasta i och ur en barnvagn i bilen så fort jag ska nånstans.
  19. Medlem sedan
    Jun 2011
    #10
    -Vilken vecka är du i?

    23+1

    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:

    Tapetsera bebisrummet
    Hämta hem vagnen+sängen
    Köpa garderob
    Tvätta bebiskläder och diverse
    Fixa kattvakt ha ha

    -Hur mycket mammakläder har du köpt?

    2 mjukisbyxor, 1 par jeans o tajts

    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?

    Antagligen för mycket

    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)

    Japp, omkrets och kupa (behåller gärna sen, haha )

    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?

    Emmaljunga Nitro

    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?

    Vi har fått en bärsele från BabyBjörn, kommer användas om bebben känner för det. Bärsjal är nog inget för mig
  20. 10
    -Vilken vecka är du i?

    23+1

    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:

    Tapetsera bebisrummet
    Hämta hem vagnen+sängen
    Köpa garderob
    Tvätta bebiskläder och diverse
    Fixa kattvakt ha ha

    -Hur mycket mammakläder har du köpt?

    2 mjukisbyxor, 1 par jeans o tajts

    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?

    Antagligen för mycket

    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)

    Japp, omkrets och kupa (behåller gärna sen, haha )

    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?

    Emmaljunga Nitro

    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?

    Vi har fått en bärsele från BabyBjörn, kommer användas om bebben känner för det. Bärsjal är nog inget för mig
  21. Medlem sedan
    Feb 2009
    #11
    -Vilken vecka är du i?
    20+6

    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    - Nytt skötbord
    - Vagn


    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    2 par byxor
    Strumpbyxor
    klänning
    några tröjor/linnen


    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    Inga alls ännu väntar tills julrean tänkte jag
    Har min favorit shop på nätet, Babyshop massa fina märkeskläder...

    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    Nej inte köpt ngn ny men skulle verkligen behöva det har säkert gått upp minst 1 storlek. (Till min mans förtjusning)


    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    Ja det är klart sedan länge, Bugaboo Cameleon ska beställa på nätet från England.


    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
    Nej
  22. 11
    -Vilken vecka är du i?
    20+6

    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    - Nytt skötbord
    - Vagn


    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    2 par byxor
    Strumpbyxor
    klänning
    några tröjor/linnen


    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    Inga alls ännu väntar tills julrean tänkte jag
    Har min favorit shop på nätet, Babyshop massa fina märkeskläder...

    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    Nej inte köpt ngn ny men skulle verkligen behöva det har säkert gått upp minst 1 storlek. (Till min mans förtjusning)


    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    Ja det är klart sedan länge, Bugaboo Cameleon ska beställa på nätet från England.


    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
    Nej
  23. Medlem sedan
    Jun 2000
    #12
    -Vilken vecka är du i? v.21+3


    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här: Barnvagn, babysäng, flytta till hus, köpa ny säng till oss och småplock, typ amningskudde.


    -Hur mycket mammakläder har du köpt? Två tröjor, ett par jeans och en klänning.


    -Hur mycket bebiskläder har du köpt? Ganska mycket, kanske en 7-8 plagg.


    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!) Ja, gått från 75B till 85C.


    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    Nej, inte än. Ska och titta på vagnar i Sverige innan vi bestämmer oss. Blir nog en Emmaljunga City Cross eller Nitro City.


    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
    Ja, jag ville ha bärsjal, men sambon tycker det verkar krångligt, så det blir en Baby Björn.
  24. 12
    -Vilken vecka är du i? v.21+3


    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här: Barnvagn, babysäng, flytta till hus, köpa ny säng till oss och småplock, typ amningskudde.


    -Hur mycket mammakläder har du köpt? Två tröjor, ett par jeans och en klänning.


    -Hur mycket bebiskläder har du köpt? Ganska mycket, kanske en 7-8 plagg.


    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!) Ja, gått från 75B till 85C.


    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    Nej, inte än. Ska och titta på vagnar i Sverige innan vi bestämmer oss. Blir nog en Emmaljunga City Cross eller Nitro City.


    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
    Ja, jag ville ha bärsjal, men sambon tycker det verkar krångligt, så det blir en Baby Björn.
  25. Medlem sedan
    Jul 2011
    #13
    -Vilken vecka är du i?

    23 (22+6)


    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:

    Kanske flytta, köpa babyskydd, fixa med försäkringskassan, vore mysigt att åka på nån weekend med sambon, måla om skötbordet


    -Hur mycket mammakläder har du köpt?

    Inte så mycket men ett par tights som är väl använda, nån tröja och ska köpa ett par jeans från H&M men de har aldrig haft min storlek inne


    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?

    Började för någon vecka sen när det var rea och då blev det fem plagg och nu när jag släppt på spärren har jag köpt lite till är ju så roligt! Älskar att ta upp kläderna från påsen när jag kommit hem och sitta och kolla på dom hihi


    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)

    Nej jag kan ha samma, har bara fått knäppa den längst ut istället!

    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?

    Ja vi har köpt en Trille Flex Plus


    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?

    Ska önska oss en Baby Björn bärsele i julklapp
  26. 13
    -Vilken vecka är du i?

    23 (22+6)


    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:

    Kanske flytta, köpa babyskydd, fixa med försäkringskassan, vore mysigt att åka på nån weekend med sambon, måla om skötbordet


    -Hur mycket mammakläder har du köpt?

    Inte så mycket men ett par tights som är väl använda, nån tröja och ska köpa ett par jeans från H&M men de har aldrig haft min storlek inne


    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?

    Började för någon vecka sen när det var rea och då blev det fem plagg och nu när jag släppt på spärren har jag köpt lite till är ju så roligt! Älskar att ta upp kläderna från påsen när jag kommit hem och sitta och kolla på dom hihi


    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)

    Nej jag kan ha samma, har bara fått knäppa den längst ut istället!

    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?

    Ja vi har köpt en Trille Flex Plus


    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?

    Ska önska oss en Baby Björn bärsele i julklapp
  27. Yugandhara Johanna
    #14
    -Vilken vecka är du i?

    V.22+6

    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:

    Barnvagn, babysäng, bilstol för baby, badbalja & skötbord

    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    En kjol, ett par jeans och ett par chinos.


    Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    Ganska många då hittat fina snygga o ch billiga! på outlet/rea på nätet, kanske en 15-16 plagg..!

    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten?
    (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)

    Ja, gått från 75B till 85C.

    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?

    Nej, inte än.

    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?

    Ja, jag ville ha bärsjal, men sambon tycker det verkar krångligt, så det blir en Baby Björn.

    :-)
  28. 14
    -Vilken vecka är du i?

    V.22+6

    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:

    Barnvagn, babysäng, bilstol för baby, badbalja & skötbord

    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    En kjol, ett par jeans och ett par chinos.


    Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    Ganska många då hittat fina snygga o ch billiga! på outlet/rea på nätet, kanske en 15-16 plagg..!

    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten?
    (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)

    Ja, gått från 75B till 85C.

    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?

    Nej, inte än.

    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?

    Ja, jag ville ha bärsjal, men sambon tycker det verkar krångligt, så det blir en Baby Björn.

    :-)
  29. Medlem sedan
    Jul 2011
    #15
    hej!
    -Vilken vecka är du i? jag ör i vecka 22+2


    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    *barnvagn *spjälsäng *kläder *skötbord *Babysitter

    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    Jag har inte köpt ett enda plagg själv. har fått några byxor och en tröja.

    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    Några body, en "vinteroverall", mössor, tröja+byxa, pyjamas.


    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    japp.. ingen bh passar längre! har fått gå upp två storlekar! har stor D nu. men går bara i topp för tillfället då de gör så jävla ont hela tiden=)

    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    vi fick en nästan ny barnvagn av en kompis, De var en skit snygg Crescent M300. svart å röd. lätt att hantera å köra.


    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken? japp. eftersom jag å min sambo gillar skogspromenader så har vi tänkt att prova det i alla fall. hittade en ny BABY BJÖRN
  30. 15
    hej!
    -Vilken vecka är du i? jag ör i vecka 22+2


    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    *barnvagn *spjälsäng *kläder *skötbord *Babysitter

    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    Jag har inte köpt ett enda plagg själv. har fått några byxor och en tröja.

    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    Några body, en "vinteroverall", mössor, tröja+byxa, pyjamas.


    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    japp.. ingen bh passar längre! har fått gå upp två storlekar! har stor D nu. men går bara i topp för tillfället då de gör så jävla ont hela tiden=)

    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    vi fick en nästan ny barnvagn av en kompis, De var en skit snygg Crescent M300. svart å röd. lätt att hantera å köra.


    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken? japp. eftersom jag å min sambo gillar skogspromenader så har vi tänkt att prova det i alla fall. hittade en ny BABY BJÖRN
  31. Medlem sedan
    Sep 2010
    #16
    -Vilken vecka är du i?
    22+5

    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    Vagn, Spjälsäng, "babypaket" med kläder blöjor osv.
    Sen bilstol och babysitter, men dem har vi redan fått/köpt av svägerskan. Och en varm mysig åkpåse som vi har en som vi syskon hade som små.

    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    Ett par jeans, ett par svarta byxor och ett par tajts. Sen har jag köpt lite tröjor och linnen i stora storlekar.

    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    Inga! Förutom ett par skor/tofflor, typ Ugs från HM.

    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    Har gått från typ 75A-B till en 80B. Me like!

    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    Är väldigt säker på att det blir Emmaljunga City Cross. Men än är den inte köpt så man vet ju inte.

    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
    Ja, har tänkt mig en baby björn (som vi kommer få av svägerskan).
  32. 16
    -Vilken vecka är du i?
    22+5

    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    Vagn, Spjälsäng, "babypaket" med kläder blöjor osv.
    Sen bilstol och babysitter, men dem har vi redan fått/köpt av svägerskan. Och en varm mysig åkpåse som vi har en som vi syskon hade som små.

    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    Ett par jeans, ett par svarta byxor och ett par tajts. Sen har jag köpt lite tröjor och linnen i stora storlekar.

    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    Inga! Förutom ett par skor/tofflor, typ Ugs från HM.

    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    Har gått från typ 75A-B till en 80B. Me like!

    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    Är väldigt säker på att det blir Emmaljunga City Cross. Men än är den inte köpt så man vet ju inte.

    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
    Ja, har tänkt mig en baby björn (som vi kommer få av svägerskan).
  33. Medlem sedan
    Oct 2011
    #17
    -Vilken vecka är du i?
    vecka 22+2

    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    ansöka om graviditetspenning, barnvagn, spjälsäng, bilbarnstol, fixa färdigt hallen..

    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    ett par mju
    kis byxor, fått några byxor av en kompis+en tröja


    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    ca 7-8 plagg

    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    japp.. har fått byta från 75B till 75 D men använder sällan bh nu för de gör så förbaskat ont å ömmar så använder en stadig topp ostället.

    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    vi har valt en crescent m300, svart å röd. är skit snygg!


    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
  34. 17
    -Vilken vecka är du i?
    vecka 22+2

    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    ansöka om graviditetspenning, barnvagn, spjälsäng, bilbarnstol, fixa färdigt hallen..

    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    ett par mju
    kis byxor, fått några byxor av en kompis+en tröja


    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    ca 7-8 plagg

    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    japp.. har fått byta från 75B till 75 D men använder sällan bh nu för de gör så förbaskat ont å ömmar så använder en stadig topp ostället.

    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    vi har valt en crescent m300, svart å röd. är skit snygg!


    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
  35. Medlem sedan
    Oct 2011
    #18
    glömde visst en fråga=) ja vi har tänkt att prova med bärsele, en baby björn för vi gilla skogs promenader å det blir lite besvärligt med barnagn.=)
  36. 18
    glömde visst en fråga=) ja vi har tänkt att prova med bärsele, en baby björn för vi gilla skogs promenader å det blir lite besvärligt med barnagn.=)
  37. Medlem sedan
    Jan 2001
    #19
    -Vilken vecka är du i?
    23+6


    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    Vi ska flytta, spjälsäng med tillbehör (det är på gång), skötbord, bärsjal. Kommer inte på mer men det är förstås en massa.


    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    Två jackor, en klänning, en kjol och ett par toppar. Sen har jag fått låna en hel del.

    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    Inget men vi har fått massor.

    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    Nej

    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    Vi har fått en barnvagn men jag vet inte vad det är för märke. Kan inte hitta logga någonstans.

    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
    Ja. Minns inte märke men det är en i brun trikå. Köper begagnad av en bekant.
  38. 19
    -Vilken vecka är du i?
    23+6


    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:
    Vi ska flytta, spjälsäng med tillbehör (det är på gång), skötbord, bärsjal. Kommer inte på mer men det är förstås en massa.


    -Hur mycket mammakläder har du köpt?
    Två jackor, en klänning, en kjol och ett par toppar. Sen har jag fått låna en hel del.

    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?
    Inget men vi har fått massor.

    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)
    Nej

    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?
    Vi har fått en barnvagn men jag vet inte vad det är för märke. Kan inte hitta logga någonstans.

    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?
    Ja. Minns inte märke men det är en i brun trikå. Köper begagnad av en bekant.
  39. Medlem sedan
    Dec 2010
    #20
    Cilla37 svarar:


    -Vilken vecka är du i?

    24


    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:

    oj fem..

    1. Köpa spjälsäng (blocket)
    2. Möblera om lite.. skapa plats för bebis men främst dens saker
    3. Låna en amningskudde (en tjej som ammar nu men som inte kommer att behöva kudden i februari säger hon)
    4. Fylla frysen med färdiglagad mat (blir väl i januari)
    5. Träna som sjutton för att orka bära bäbis sen (som ju blir tyngre för varje amning

    -Hur mycket mammakläder har du köpt?

    3-4 plagg, använder en del sen förra gången + lånat av kompis, mkt av mina vanliga kläder funkar också (tajts och tunikor)


    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?

    6 plagg (har det mesta kvar sen förra gången, en del utlånat som är på väg tillbaka)


    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)

    nej men den vanliga bh:n är mer utfylld än vanligt


    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?

    Har köpt beg city cross, kommer även att köpa beg brio sing att ha i stan, gallerior, pendeltrafik, affärer etc, mest för att bilstolen kan sitta på chassit (man ska aldrig bära på bilstolen)



    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?

    Har en babybjörn men blev inte mkt använd förra gången (snäll bebis nöjd med att ligga eller sitta för sig själv)
  40. 20
    Cilla37 svarar:


    -Vilken vecka är du i?

    24


    -Fem viktiga saker som ni ska fixa/köpa/låna/göra innan bebis är här:

    oj fem..

    1. Köpa spjälsäng (blocket)
    2. Möblera om lite.. skapa plats för bebis men främst dens saker
    3. Låna en amningskudde (en tjej som ammar nu men som inte kommer att behöva kudden i februari säger hon)
    4. Fylla frysen med färdiglagad mat (blir väl i januari)
    5. Träna som sjutton för att orka bära bäbis sen (som ju blir tyngre för varje amning

    -Hur mycket mammakläder har du köpt?

    3-4 plagg, använder en del sen förra gången + lånat av kompis, mkt av mina vanliga kläder funkar också (tajts och tunikor)


    -Hur mycket bebiskläder har du köpt?

    6 plagg (har det mesta kvar sen förra gången, en del utlånat som är på väg tillbaka)


    -Har du behövt byta BH-storlek under graviditeten? (Sorry om jag verkar närgången, läste bara lite om det nedan och blev nyfiken!)

    nej men den vanliga bh:n är mer utfylld än vanligt


    -Har ni valt barnvagn? Vilken blev/blir det?

    Har köpt beg city cross, kommer även att köpa beg brio sing att ha i stan, gallerior, pendeltrafik, affärer etc, mest för att bilstolen kan sitta på chassit (man ska aldrig bära på bilstolen)



    -Tänker ni använda bärsele/-sjal till bebis? Vilken?

    Har en babybjörn men blev inte mkt använd förra gången (snäll bebis nöjd med att ligga eller sitta för sig själv)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Enkätdags!
    By lena84 in forum _1006 Junibarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 14:45
  2. Enkätdags någon??
    By Minks in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-11-05, 10:32
  3. Enkätdags!
    By ~JENN~ in forum _0506 Junibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 12:48
  4. Enkätdags!
    By Fru M in forum _0707 Julibarn
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 13:22
  5. ***Enkätdags?!***
    By Fröken Blinka in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-08-15, 11:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar