Barnvagn - hjälp!
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Barnvagn - hjälp!

    Det börjar dra i barnvagnsnerven... Vill ha något lättkört (såklart!) men det ska hålla i vinter och den inte vara för öppen så att lillen ligger oskyddad. Vill inte lägga ner typ 7000... Kan absolut tänka mig en snygg begagnad. Vad har ni? Tips! Gillar bugaboo bee - men i vinter? Baby jogger city mini ok, men gillar inte handtaget... Kluven till svängbara hjul på vintern om det blir stora snömängder. De hjulen brukar ju vara små och då blir det svårt att köra även om de är låsta... De andra bugaboo, är de tunga?
    Hoppas på tips.... Någon redig åkpåse i mindre vagn kanske? Tips på det!

    Hittills har vi haft emmaljunga duovagn och visst funkar den att rulla runt i närmiljön, men vi har så mycket backar och han börjar bli tung. Som lätt sittvagn/bilvagn har vi britax b-mobile. Har också funkat bra, men nu börjar den blir svårkörd och jag förmodar att det är vikten som spökar där med. Den har inte små hjul (sväng och låsbara) men var omöjlig i snömodd kan jag säga.
  2. 1
    Barnvagn - hjälp! Det börjar dra i barnvagnsnerven... Vill ha något lättkört (såklart!) men det ska hålla i vinter och den inte vara för öppen så att lillen ligger oskyddad. Vill inte lägga ner typ 7000... Kan absolut tänka mig en snygg begagnad. Vad har ni? Tips! Gillar bugaboo bee - men i vinter? Baby jogger city mini ok, men gillar inte handtaget... Kluven till svängbara hjul på vintern om det blir stora snömängder. De hjulen brukar ju vara små och då blir det svårt att köra även om de är låsta... De andra bugaboo, är de tunga?
    Hoppas på tips.... Någon redig åkpåse i mindre vagn kanske? Tips på det!

    Hittills har vi haft emmaljunga duovagn och visst funkar den att rulla runt i närmiljön, men vi har så mycket backar och han börjar bli tung. Som lätt sittvagn/bilvagn har vi britax b-mobile. Har också funkat bra, men nu börjar den blir svårkörd och jag förmodar att det är vikten som spökar där med. Den har inte små hjul (sväng och låsbara) men var omöjlig i snömodd kan jag säga.
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Vi har ju kvar vår Teutonia Fun som fungerar bra än så länge, men blir det snö och moddigt i vinter så får Joel åka sulky för då går vi över till vår Kronan Sulky.
    Han sitter redan idag framåt så där blir det ingen skillnad.

    Om det blir väldigt kallt så får vi ha någon åkpåsen, men vi har oftast ordentligt med ytterkläder och filt och det brukar räcka.

    Jag kommer ihåg förra gången vi gick över från den "stora" vagnen till sulky och det blev jätteskillnad. Sulkyn är lättare och mindre och vi valde en sulky som var så liten som möjligt när den var ihopfälld (vi hade vissa andra kriterier också).
  4. 2
    Vi har ju kvar vår Teutonia Fun som fungerar bra än så länge, men blir det snö och moddigt i vinter så får Joel åka sulky för då går vi över till vår Kronan Sulky.
    Han sitter redan idag framåt så där blir det ingen skillnad.

    Om det blir väldigt kallt så får vi ha någon åkpåsen, men vi har oftast ordentligt med ytterkläder och filt och det brukar räcka.

    Jag kommer ihåg förra gången vi gick över från den "stora" vagnen till sulky och det blev jätteskillnad. Sulkyn är lättare och mindre och vi valde en sulky som var så liten som möjligt när den var ihopfälld (vi hade vissa andra kriterier också).
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Tack för lite input!
    Jag tror jag ska plocka ihop en cameleon själv med det nödvändigaste, så att det blir en sittvagn. Alltså köpa chassi och lite annat löst. Kommer undan några tusen, närmare bestämt fem, på det! Men det går ju också att fynda en del på blocket, så det kanske blir ännu billigare!
  6. 3
    Tack för lite input!
    Jag tror jag ska plocka ihop en cameleon själv med det nödvändigaste, så att det blir en sittvagn. Alltså köpa chassi och lite annat löst. Kommer undan några tusen, närmare bestämt fem, på det! Men det går ju också att fynda en del på blocket, så det kanske blir ännu billigare!
  7. Medlem sedan
    May 2010
    #4
    Vi kör med samma klumpiga vagn. Men visst skulle jag gärna byta bland t nått smidigare. En väninna t mig har en bugaboo. Den de har är ett par år gammal. Man kan köpa t vinterdäck så den funkar både vinter o sommar. Deras hade sommardäck vid köpet. Efter vad jag fattat ä de ganska dyra dock. En annan väninna har en Cityselect eller om den heter baby traveler select (nått sånt) den är billigare men liknar bugaboo:n Båda köpter begagnat på blocket. Bara testkör ordentligt innan du köper så man kolalr hjul o så...

    Lycka t!
  8. 4
    Vi kör med samma klumpiga vagn. Men visst skulle jag gärna byta bland t nått smidigare. En väninna t mig har en bugaboo. Den de har är ett par år gammal. Man kan köpa t vinterdäck så den funkar både vinter o sommar. Deras hade sommardäck vid köpet. Efter vad jag fattat ä de ganska dyra dock. En annan väninna har en Cityselect eller om den heter baby traveler select (nått sånt) den är billigare men liknar bugaboo:n Båda köpter begagnat på blocket. Bara testkör ordentligt innan du köper så man kolalr hjul o så...

    Lycka t!
  9. Medlem sedan
    Apr 2003
    #5
    Vi köpte en Brio Spin igår, den verkar toppen! Lättkörd, smidig, snygg och stabil. Men kanske lite "öppen" men vi kör med åkpåse...
  10. 5
    Vi köpte en Brio Spin igår, den verkar toppen! Lättkörd, smidig, snygg och stabil. Men kanske lite "öppen" men vi kör med åkpåse...
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    Är det en liten med svängbara hjul?
  12. 6
    Är det en liten med svängbara hjul?
  13. Medlem sedan
    Nov 2008
    #7
    Vi har köpt nu! Det blev en "egenihopplockad" Bugaboo (Cameleon) med endast de delar vi ville ha. Ingen liggdel osv... Hoppas den kommer snart!!!
    Har stört mig på att vår extravagn (som jag använder rätt mkt) enast går att köra framåt och ibland när något annat barn gråter eller skriker hysteriskt ser att jag lillen blir orolig och gärna vill titta på mig :-(
    Slut med det nu (vridandet på huvudet alltså...) :-)
  14. 7
    Vi har köpt nu! Det blev en "egenihopplockad" Bugaboo (Cameleon) med endast de delar vi ville ha. Ingen liggdel osv... Hoppas den kommer snart!!!
    Har stört mig på att vår extravagn (som jag använder rätt mkt) enast går att köra framåt och ibland när något annat barn gråter eller skriker hysteriskt ser att jag lillen blir orolig och gärna vill titta på mig :-(
    Slut med det nu (vridandet på huvudet alltså...) :-)
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8
    Ja, en sulky med svängbara hjul. Haft den snart en vecka och av alla vagnar vi haft hitills till barnen är det här min absoluta favorit! Så lättkörd och smidig och Sigge sitter jättebra i den!
  16. 8
    Ja, en sulky med svängbara hjul. Haft den snart en vecka och av alla vagnar vi haft hitills till barnen är det här min absoluta favorit! Så lättkörd och smidig och Sigge sitter jättebra i den!
  17. Medlem sedan
    Nov 2008
    #9
    Skönt! Jag försöker intala mig att det är bra för kroppen (våra alltså) att byta vagn. Inte nöta ut samma stackars muskelfästen...
  18. 9
    Skönt! Jag försöker intala mig att det är bra för kroppen (våra alltså) att byta vagn. Inte nöta ut samma stackars muskelfästen...

Liknande trådar

  1. Barnvagn....HJÄLP!!
    By 1a_lusen in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-05-04, 11:41
  2. Hjälp mig- barnvagn
    By mamma-66 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-03-01, 15:52
  3. Barnvagn- hjälp!
    By Stoapb in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-01, 22:24
  4. Hjälp med barnvagn..
    By törn in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 15:15
  5. HJÄLP, ang val av barnvagn
    By Jelena in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-27, 18:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar