Reaktion på vaccin
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    Reaktion på vaccin

    såg vi för första gången idag. Case har inte reagerat något speciellt på sprutorna förut men nu för 2 veckor sedan fick han MPR sprutan som ju är känd för att ge kraftigare biverkningar. Idag efter dagis så jag att han helt plötsligt hade röda prickar i ansiktet och runt nacken och nu har det spridit sig ner på magen och ryggen. Tänkte att han fått en allergisk reaktion mot något han ätit först, men kom sedan på att han fick sprutan för exakt 2 veckor sedan och att det ofta dröjer ett tag om de reagerar på den. Mina äldre barn har aldrig haft det så, men någon gång ska väl vara den första... Hoppas de inte kliar bara... Bättre än att få mässlingen eller röda hund på riktigt i alla fall.
  2. 1
    Reaktion på vaccin såg vi för första gången idag. Case har inte reagerat något speciellt på sprutorna förut men nu för 2 veckor sedan fick han MPR sprutan som ju är känd för att ge kraftigare biverkningar. Idag efter dagis så jag att han helt plötsligt hade röda prickar i ansiktet och runt nacken och nu har det spridit sig ner på magen och ryggen. Tänkte att han fått en allergisk reaktion mot något han ätit först, men kom sedan på att han fick sprutan för exakt 2 veckor sedan och att det ofta dröjer ett tag om de reagerar på den. Mina äldre barn har aldrig haft det så, men någon gång ska väl vara den första... Hoppas de inte kliar bara... Bättre än att få mässlingen eller röda hund på riktigt i alla fall.
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2
    Det gick över ganska snabbt (till nästa dag) och ingen feber eller klåda som tur var...
  4. 2
    Det gick över ganska snabbt (till nästa dag) och ingen feber eller klåda som tur var...
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Det är jättevanligt med sån reaktion just på MPR och då ofta två veckor efter.
    A reagerade inte alls på den, dock fick han en liten reaktion på de sprutor som de får här vid ett år. Vi märkte att han släpade ena benet efter sig...

    Joel har inte reagerat alls på någon av sprutorna än så länge... och jag hoppas det fortsätter så.
  6. 3
    Det är jättevanligt med sån reaktion just på MPR och då ofta två veckor efter.
    A reagerade inte alls på den, dock fick han en liten reaktion på de sprutor som de får här vid ett år. Vi märkte att han släpade ena benet efter sig...

    Joel har inte reagerat alls på någon av sprutorna än så länge... och jag hoppas det fortsätter så.
  7. Medlem sedan
    Nov 2008
    #4
    Lille plutten, jag har inte sett något på mina barn, men det låter ju såklart som en reaktion. Hoppas han blir bra fort!
  8. 4
    Lille plutten, jag har inte sett något på mina barn, men det låter ju såklart som en reaktion. Hoppas han blir bra fort!

Liknande trådar

  1. Ägg-reaktion
    By _mammamia_ in forum Astma & allergi - barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-04-06, 19:37
  2. Reaktion på vaccin någon?
    By Gabricia in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 21:36
  3. Reaktion
    By Lili* in forum Ordet är fritt
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2008-12-14, 19:47
  4. reaktion
    By siralia in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 12:09
  5. Reaktion på vaccin
    By funni in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-05-17, 15:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar