En liten etikett-fråga typ...
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    En liten etikett-fråga typ...

    Min pappas mosters man dog förra veckan och nu är det snart dags för begravning. Jag hoppas jag kan få barnvakt till killarna men vi måste ta med oss Hannah. Vad tar man på en bebis, vilka färger?
    Mamma till
    Noah-00
    Jonah-03
    Gabriel-05
    Eliah-08
    Hannah jan.11
    fudge.babyblogg.se
  2. 1
    En liten etikett-fråga typ... Min pappas mosters man dog förra veckan och nu är det snart dags för begravning. Jag hoppas jag kan få barnvakt till killarna men vi måste ta med oss Hannah. Vad tar man på en bebis, vilka färger?
  3. Medlem sedan
    Jun 2010
    #2
    Svårt att säga, jobbar ju i herrbutik å oftast så e det inte så strickt längre emd färger. Jag brukar fråga om den som ska bli bergavd var väldigt traditionell av sig eller om det ska vara lite ljust å "glatt" Ta nåt neutralt, vitt, grått, eller nån färg som hon e bedårande söt i (inte så svårt kanske ;-) ) så kommer alla ääälska henne å inte tänka på kläderna... :-D Nj, men jag hade nog tagit nåt neutralt!
  4. 2
    Svårt att säga, jobbar ju i herrbutik å oftast så e det inte så strickt längre emd färger. Jag brukar fråga om den som ska bli bergavd var väldigt traditionell av sig eller om det ska vara lite ljust å "glatt" Ta nåt neutralt, vitt, grått, eller nån färg som hon e bedårande söt i (inte så svårt kanske ;-) ) så kommer alla ääälska henne å inte tänka på kläderna... :-D Nj, men jag hade nog tagit nåt neutralt!
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    gammelfarmors man alltså, jag skulle gissa att det är en rätt traditionell begravning så ljusa kläder skulle passa fint på ett så litet barn. Grått, vitt eller någon matt färg, inte gälla färger. Diskreta blommor helt okey, men kanske inte gladprickigt.

    Jag skulle valt vita/cremefärgade strumpbyxor, ljus (vitt, creme) eller mörk (i vinrött, marinblått ell dyl) klänning och en liten kofta.
    Jag skulle inte klätt barnet i svart.
  6. 3
    gammelfarmors man alltså, jag skulle gissa att det är en rätt traditionell begravning så ljusa kläder skulle passa fint på ett så litet barn. Grått, vitt eller någon matt färg, inte gälla färger. Diskreta blommor helt okey, men kanske inte gladprickigt.

    Jag skulle valt vita/cremefärgade strumpbyxor, ljus (vitt, creme) eller mörk (i vinrött, marinblått ell dyl) klänning och en liten kofta.
    Jag skulle inte klätt barnet i svart.
  7. Medlem sedan
    Jun 2008
    #4
    En diskret färg men absolut inte svart. Inte mycket mönster, men lite är ok, skulle jag säga. Vitt, grått, beige, marin, mörkmörklila eller så. Klassiskt stuk, typ liten klänning, sttrumpbyxor och kofta.
    En bebis på begravning lyfter stämningen bara genom att vara, kläderna får liksom inte ta över eller sticka ut. Men samtidigt totalt onödigt att gå och köpa ngt som man inte har mer användning av.
    Så tycker jag
  8. 4
    En diskret färg men absolut inte svart. Inte mycket mönster, men lite är ok, skulle jag säga. Vitt, grått, beige, marin, mörkmörklila eller så. Klassiskt stuk, typ liten klänning, sttrumpbyxor och kofta.
    En bebis på begravning lyfter stämningen bara genom att vara, kläderna får liksom inte ta över eller sticka ut. Men samtidigt totalt onödigt att gå och köpa ngt som man inte har mer användning av.
    Så tycker jag
  9. Medlem sedan
    Aug 2008
    #5
    Jag tror inte att bebis räknas in bland de som behöver bära mörka kläder. Men det kan ju vara lite diskret och inte grälla hoppande djur på tröjan etc. Ingen kommer att kräva ngt av en bebis kläder!
  10. 5
    Jag tror inte att bebis räknas in bland de som behöver bära mörka kläder. Men det kan ju vara lite diskret och inte grälla hoppande djur på tröjan etc. Ingen kommer att kräva ngt av en bebis kläder!
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Tack för bra svar allihop Då tänker vi samma då. Hannah är väl inte överhopad av klänningar direkt men nu står valet mellan en gråblå Paddingtonklänning, en jeansblå mjuk klänning med en liten rosa bård nertill eller en jättesöt brun kjol med bruna små stövlar till- alla tre med vit överdel och vita strumpbyxor. Det är väl det som finns som är neutralt.
  12. 6
    Tack för bra svar allihop Då tänker vi samma då. Hannah är väl inte överhopad av klänningar direkt men nu står valet mellan en gråblå Paddingtonklänning, en jeansblå mjuk klänning med en liten rosa bård nertill eller en jättesöt brun kjol med bruna små stövlar till- alla tre med vit överdel och vita strumpbyxor. Det är väl det som finns som är neutralt.
  13. Medlem sedan
    Jun 2008
    #7
    Alla tre låter som bra val tycker jag
  14. 7
    Alla tre låter som bra val tycker jag

Liknande trådar

  1. Fb-etikett
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 21:44
  2. Skor på inomhus, vett och etikett fråga
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 20:31
  3. Etikett
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 15:19
  4. Etikett fråga
    By Irene Huss in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-15, 18:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar