2 veckor kvar till bf
_1111 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    2 veckor kvar till bf

    Trodde ju aldrig vi skulle få gå så här länge men nu e de lugnare än lugnast.
    Förvärkar/värkar har mer blivit som kraftiga sammandragningar som kommer 1-2 per timme.
    Går på toa typ 10 ggr varje natt o har lite mensvärksattacker på nätterna.
    Blir nog övertid här. Dessa 4 veckorna sen de "va på gång" har känts som övertid o nu blir de bara jobbigare o jobbigare. Att man går hemma o e uttråkad som tusan gör inte saken bättre. Bor lite på landet o känner inte såååå många precis. Blir ett snack med hunden o katterna lite då o då.
    Gud va jag längtar efter vårt lilla pyre
    Kram på er alla "tjockisar" o även ni som redan fått era mirakel
  2. 1
    2 veckor kvar till bf Trodde ju aldrig vi skulle få gå så här länge men nu e de lugnare än lugnast.
    Förvärkar/värkar har mer blivit som kraftiga sammandragningar som kommer 1-2 per timme.
    Går på toa typ 10 ggr varje natt o har lite mensvärksattacker på nätterna.
    Blir nog övertid här. Dessa 4 veckorna sen de "va på gång" har känts som övertid o nu blir de bara jobbigare o jobbigare. Att man går hemma o e uttråkad som tusan gör inte saken bättre. Bor lite på landet o känner inte såååå många precis. Blir ett snack med hunden o katterna lite då o då.
    Gud va jag längtar efter vårt lilla pyre
    Kram på er alla "tjockisar" o även ni som redan fått era mirakel
  3. Medlem sedan
    Mar 2011
    #2
    Kan tänka mig att det jobbigaste ändå är att du hade förberett dig på att få tidigare och sen drar det ut så här mycket på tiden. Annars är man ju inställd på att det ska ta den tid det tar liksom.
    Så var det iaf för mig förra grav. Alla på förlossningen sa att jag skulle föda för tidigt osv.. men det hände ju aldrig nåt. Tur att man blev igångsatt strax efter bf iaf så man slapp de 2 extraveckorna.
  4. 2
    Kan tänka mig att det jobbigaste ändå är att du hade förberett dig på att få tidigare och sen drar det ut så här mycket på tiden. Annars är man ju inställd på att det ska ta den tid det tar liksom.
    Så var det iaf för mig förra grav. Alla på förlossningen sa att jag skulle föda för tidigt osv.. men det hände ju aldrig nåt. Tur att man blev igångsatt strax efter bf iaf så man slapp de 2 extraveckorna.
  5. Medlem sedan
    Oct 2011
    #3
    Jag känner precis igen mig i det där! Har nu 3 veckor kvar till bf men åkte för 2 veckor sedan till förlossningen då de trodde det var "på gång". Det handlade då om timmar, max dagar enligt barnmorskan. Tyvärr har det fortfarande inte hänt nåt och det är svårt att mentalt ställa om sig på bf och, i värsta fall, + 2 veckor.

    Har slutat jobba nu men känner att jag redan är rastlös. Då vi trodde lillen skulle komma tidigare gjorde vi klart allting i panik. Nu försöker jag boka in så att jag har åtminstone en utflykt per dag, viktigt med rutiner annars säckar jag ihop totalt.

    Lycka till med allt och låt oss hoppas att denna väntan snart är över!
  6. 3
    Jag känner precis igen mig i det där! Har nu 3 veckor kvar till bf men åkte för 2 veckor sedan till förlossningen då de trodde det var "på gång". Det handlade då om timmar, max dagar enligt barnmorskan. Tyvärr har det fortfarande inte hänt nåt och det är svårt att mentalt ställa om sig på bf och, i värsta fall, + 2 veckor.

    Har slutat jobba nu men känner att jag redan är rastlös. Då vi trodde lillen skulle komma tidigare gjorde vi klart allting i panik. Nu försöker jag boka in så att jag har åtminstone en utflykt per dag, viktigt med rutiner annars säckar jag ihop totalt.

    Lycka till med allt och låt oss hoppas att denna väntan snart är över!
  7. Medlem sedan
    Apr 2002
    #4
    Förstår att de redan känns som övertid i och med att det faktiskt var igång.
    Jag längtar också massor!
  8. 4
    Förstår att de redan känns som övertid i och med att det faktiskt var igång.
    Jag längtar också massor!

Liknande trådar

  1. 3 veckor kvar till rul :)
    By Trelleborgstjej in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-10, 07:00
  2. 4 veckor kvar till BF
    By Dimitra in forum _0905 Majbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-22, 08:28
  3. 2 veckor kvar till BF!
    By Mamma1979 in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 10:59
  4. 3 veckor kvar till bf.
    By -malin in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 19:51
  5. 2 veckor kvar till bf
    By nisen in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 15:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar