Centrallåset på min Saab 9000 från 1998
Bilsnack
  1. Medlem sedan
    Jun 1999
    #1

    Centrallåset på min Saab 9000 från 1998

    har slutat att fungera. När jag trycker på knappen aktiveras/avaktiveras larm och tändningsspärr men jag måste låsa/låsa upp manuellt. Vad kan det bero på?
  2. 1
    Centrallåset på min Saab 9000 från 1998 har slutat att fungera. När jag trycker på knappen aktiveras/avaktiveras larm och tändningsspärr men jag måste låsa/låsa upp manuellt. Vad kan det bero på?
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Är det alltså inget lås i någon dörr som aktiveras med fjärrkontrollen. Eller är det bara enstaka dörr som fungerar?

    Kontrollera även att centrallåsets säkring verkligen är hel.
  4. 2
    Är det alltså inget lås i någon dörr som aktiveras med fjärrkontrollen. Eller är det bara enstaka dörr som fungerar?

    Kontrollera även att centrallåsets säkring verkligen är hel.
  5. Medlem sedan
    Jun 1999
    #3
    Tack för svar. Det var säkringen som var trasig. Det var inte förrän jag tagit mig tid att läsa instruktionsboken som jag såg att förutom säkringslådorna under motor-huven fanns det även säkringar innanför handskfacket.
  6. 3
    Tack för svar. Det var säkringen som var trasig. Det var inte förrän jag tagit mig tid att läsa instruktionsboken som jag såg att förutom säkringslådorna under motor-huven fanns det även säkringar innanför handskfacket.
  7. Medlem sedan
    Aug 2007
    #4
    Jo i bland är det bara det där lilla extra som behövs,, och just säkringarna brukar med vara en bra början att kolla upp. Men bra att du iaf fick till det. :-)
  8. 4
    Jo i bland är det bara det där lilla extra som behövs,, och just säkringarna brukar med vara en bra början att kolla upp. Men bra att du iaf fick till det. :-)

Liknande trådar

  1. 1998-03-27
    By caffellatte in forum Ordet är fritt
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 22:49
  2. AoM från 1998 någon?
    By Minama in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 19:02
  3. Ni med saab 9000 + barn!
    By --jimi-- in forum Bilsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-20, 08:43
  4. 9000?
    By bea_ in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-18, 12:51
  5. Klara Wilhelmina f/d 22/10 1998
    By Karin in forum Mammasnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 12:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar