Förstår mycket nu...
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Förstår mycket nu...

    Lillen struttar runt och dansar och har sig hela dagarna. Säger man saker så nickar och gör han det man pratat eller frågat om. Så sött! Det är nästan så att det blir mer ofattbart för varje barn, att de utvecklas och lär sig grejer...
    Men, favoriten just nu är när man sätter på musik, eller bara säger dansa. Då lutar han på huvudet och börjar snurra. Råkar man ha radion på i bilen och de spelar rap, typ Snoop, då gungar han allt han kan i sin stol och ser dödligt seriös ut. Hårdrock går bra också, han är en allätare. Bara det är taktfast och låter bra...
  2. 1
    Förstår mycket nu... Lillen struttar runt och dansar och har sig hela dagarna. Säger man saker så nickar och gör han det man pratat eller frågat om. Så sött! Det är nästan så att det blir mer ofattbart för varje barn, att de utvecklas och lär sig grejer...
    Men, favoriten just nu är när man sätter på musik, eller bara säger dansa. Då lutar han på huvudet och börjar snurra. Råkar man ha radion på i bilen och de spelar rap, typ Snoop, då gungar han allt han kan i sin stol och ser dödligt seriös ut. Hårdrock går bra också, han är en allätare. Bara det är taktfast och låter bra...
  3. Medlem sedan
    Dec 2007
    #2
    Det är precis likadant hos oss, nu väntar jag bara på att han ska börja prata själv. Det är så frustrerande när han pekar och säger dä.
    Det blir en evig gissningslek för att försöka ta reda på vad han vill. Fast nu börjar jag låtsas att inte förstå det jag förstår för att se om det kan få honom att prata.
  4. 2
    Det är precis likadant hos oss, nu väntar jag bara på att han ska börja prata själv. Det är så frustrerande när han pekar och säger dä.
    Det blir en evig gissningslek för att försöka ta reda på vad han vill. Fast nu börjar jag låtsas att inte förstå det jag förstår för att se om det kan få honom att prata.
  5. Medlem sedan
    May 2010
    #3
    Ja visst ä d charmigt att man kan börja komunicera med dem ordentligt?!?!

    Tindra hämtar saker man ber om och går runt och pekar och säger "ä dä? , ä dä`?" Dansar inte dock men låter supersött som lillen din gör =D
  6. 3
    Ja visst ä d charmigt att man kan börja komunicera med dem ordentligt?!?!

    Tindra hämtar saker man ber om och går runt och pekar och säger "ä dä? , ä dä`?" Dansar inte dock men låter supersött som lillen din gör =D

Liknande trådar

  1. Vad de förstår mycket (och lite)
    By Dilbertina__ in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-30, 11:26
  2. De förstår ju så mycket
    By Matilda med 3 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-03, 21:34
  3. Vad mycket Idun förstår nu :-)
    By Madicken-m4 in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 21:35
  4. Förstår ni hur mycket en hår-
    By YoCheri in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 21:42
  5. Hur mycket förstår de egentligen?
    By Tus in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 09:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar