levande napp här med...
_1109 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2011
    #1

    levande napp här med...

    *suck* börjar funderar på om det är normalt att Noah inte släpper taget om bröstet när han somnar, han fortsätter med ett fast tag och tar jag bort honom så vaknar han ju och undrar varför tusan maten försvann...får han som han vill kan han gärna käka i flera timmar. ungefär hur länge käkar era småttingar?
  2. 1
    levande napp här med... *suck* börjar funderar på om det är normalt att Noah inte släpper taget om bröstet när han somnar, han fortsätter med ett fast tag och tar jag bort honom så vaknar han ju och undrar varför tusan maten försvann...får han som han vill kan han gärna käka i flera timmar. ungefär hur länge käkar era småttingar?
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Tuva äter sällan längre än 30 minuter i sträck, men på kvällarna kan det vara 20 minuters paus mellan de där 30 minutrarna....

    Saga var dock precis som din Noah och låg med tutten i munnen hela nätterna i perioder.. Lärde mig dock att somna ifrån det men vet att jag ibland vaknade timmar senare och då hade hon fortfarande tutten i munnen...
  4. 2
    Tuva äter sällan längre än 30 minuter i sträck, men på kvällarna kan det vara 20 minuters paus mellan de där 30 minutrarna....

    Saga var dock precis som din Noah och låg med tutten i munnen hela nätterna i perioder.. Lärde mig dock att somna ifrån det men vet att jag ibland vaknade timmar senare och då hade hon fortfarande tutten i munnen...
  5. Medlem sedan
    Mar 2011
    #3
    Så funkar det med Maja med, har dock blivit bättre sedan vi börjat varva med ersättning. Annars kan det funka med att du verkligen ser till att han äter aktivt när han ska äta, max 30 min per tutte. Sedan brukar jag ta upp Maja så att hon sitter i knät, gråter hon då så slutar hon ganska direkt, antagligen inser hon att hon är mätt. Det är verkligen inte kul när man agerar napp, man blir så väldigt låst. På amningshjälpen sa de att en amning inte ska ta längre än en timme, det gäller att se till att de små äter effektivt. Lycka till!
  6. 3
    Så funkar det med Maja med, har dock blivit bättre sedan vi börjat varva med ersättning. Annars kan det funka med att du verkligen ser till att han äter aktivt när han ska äta, max 30 min per tutte. Sedan brukar jag ta upp Maja så att hon sitter i knät, gråter hon då så slutar hon ganska direkt, antagligen inser hon att hon är mätt. Det är verkligen inte kul när man agerar napp, man blir så väldigt låst. På amningshjälpen sa de att en amning inte ska ta längre än en timme, det gäller att se till att de små äter effektivt. Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    japp inte lika mycket längre som det var i början. Jag brukar ta ut tutten ur munnen på honom men låta honom ligga kvar en stund vid bröstet. Har ibland petat in en napp istället för bröstet när han ätit klart och ibland funkar det.
  8. 4
    japp inte lika mycket längre som det var i början. Jag brukar ta ut tutten ur munnen på honom men låta honom ligga kvar en stund vid bröstet. Har ibland petat in en napp istället för bröstet när han ätit klart och ibland funkar det.

Liknande trådar

  1. Levande napp....
    By Sherry01 in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-11-21, 17:35
  2. Jag - en levande napp, igen!
    By koko in forum Bebissnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-17, 17:50
  3. Träning och levande napp
    By -a-k- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-25, 11:47
  4. levande napp ???
    By Mia&Elin in forum Bebissnack
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 18:17
  5. Ngn mer levande napp?
    By Anna m M & S05 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 19:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar