Snart blöjfri:)
_0910 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Snart blöjfri:)

    Hoppas jag för denna veckan har Nellie bara haft blöja nattetid o för säkerhet skull när vi åkt o handlat ifall vi inte skulle hinna till nån toa. Men hon är väldigt bestämd när hon väll ska på toa o kan hålla sej en stund om det är så.
    Igår var vi på min brors dotters dop o för säkerhetskull satte vi på en blöja.
    O hon drack väldigt mkt dricka o hon sov där i två timmar o när hon vakna tänkte jag att nu får vi bytta blöjan för den måste ju vara blött men icke efter en stund säger hon issa issa o åh vad hon satt länge o kissa. O blöjan är torr.

    Så den här veckan när hon ska vara på dagis ons torsdag får det bli utan blöja hon var inte där förra veckan för dom var hos mormor för Elina hade trillat av en hög stol o var väldigt blåslagen.
  2. 1
    Snart blöjfri:) Hoppas jag för denna veckan har Nellie bara haft blöja nattetid o för säkerhet skull när vi åkt o handlat ifall vi inte skulle hinna till nån toa. Men hon är väldigt bestämd när hon väll ska på toa o kan hålla sej en stund om det är så.
    Igår var vi på min brors dotters dop o för säkerhetskull satte vi på en blöja.
    O hon drack väldigt mkt dricka o hon sov där i två timmar o när hon vakna tänkte jag att nu får vi bytta blöjan för den måste ju vara blött men icke efter en stund säger hon issa issa o åh vad hon satt länge o kissa. O blöjan är torr.

    Så den här veckan när hon ska vara på dagis ons torsdag får det bli utan blöja hon var inte där förra veckan för dom var hos mormor för Elina hade trillat av en hög stol o var väldigt blåslagen.
  3. Medlem sedan
    Feb 2009
    #2
    Heja Nellie! Det låter ju toppen!

    Vi körde lite potträning i somras, men har "lagt ner" det nu. Misstänker att dottern gärna också kommer vilja bli ompysslad med blöjbyten när det snart kommer två småttingar som vi ska byta blöja på om dagarna...
  4. 2
    Heja Nellie! Det låter ju toppen!

    Vi körde lite potträning i somras, men har "lagt ner" det nu. Misstänker att dottern gärna också kommer vilja bli ompysslad med blöjbyten när det snart kommer två småttingar som vi ska byta blöja på om dagarna...
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Men vilken duktig tjej du har! Måste ju vara jätteskönt att slippa blöjan så här tidigt. Både för dig och för henne! Här har Sakarias fortfarande inte gjort en enda droppe i toan/pottan. Storebror som fyllde 4 i september har blöja på natten fortfarande. Så jag räknar med att det blir blöjor i det här huset ett bra tag till.

    Stackars Elina. Hoppas att hon mår bra efter fallet nu.
  6. 3
    Men vilken duktig tjej du har! Måste ju vara jätteskönt att slippa blöjan så här tidigt. Både för dig och för henne! Här har Sakarias fortfarande inte gjort en enda droppe i toan/pottan. Storebror som fyllde 4 i september har blöja på natten fortfarande. Så jag räknar med att det blir blöjor i det här huset ett bra tag till.

    Stackars Elina. Hoppas att hon mår bra efter fallet nu.
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Ja nu mår hon bättre men det är väldigt synbart i ansiktet eftersom hon fick stolen över sej. Så ena öget har verkligen skiftat i färg o likaså panna o kind. Men hu vad fort det går när olykan är framme! Jag stog nämligen brevid.
  8. 4
    Ja nu mår hon bättre men det är väldigt synbart i ansiktet eftersom hon fick stolen över sej. Så ena öget har verkligen skiftat i färg o likaså panna o kind. Men hu vad fort det går när olykan är framme! Jag stog nämligen brevid.
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    Wohoo vad duktig hon är 🏆👑
    Här är vi inte i närheten av såna resultat än!
  10. 5
    Wohoo vad duktig hon är 🏆👑
    Här är vi inte i närheten av såna resultat än!
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Det var snabbt marcherat !
    Här är pottan bara kul att sitta på men det blir inget resultat....
    Krama om lilla tjejen och hoppas att hon är helt återställd efter fallet
  12. 6
    Det var snabbt marcherat !
    Här är pottan bara kul att sitta på men det blir inget resultat....
    Krama om lilla tjejen och hoppas att hon är helt återställd efter fallet
  13. Medlem sedan
    May 2009
    #7
    Duktig tjej! Skönt att ha det avklarat snart. Här är vi inte i närheten än men jag känner ingen större brådska än, han har inte intresset alls så jag väntar. Men erbjuder potträning då och då, för att se om han nappar.
  14. 7
    Duktig tjej! Skönt att ha det avklarat snart. Här är vi inte i närheten än men jag känner ingen större brådska än, han har inte intresset alls så jag väntar. Men erbjuder potträning då och då, för att se om han nappar.
  15. Medlem sedan
    Aug 2007
    #8
    Haha...vilka snygga "smileys" det blev från telefonen
  16. 8
    Haha...vilka snygga "smileys" det blev från telefonen
  17. Medlem sedan
    Aug 2007
    #9
    Ja det går sjukt snabbt när det händer och det är tur att barnen är så mjuka för annars hade det hänt rejäla olyckor oftare.

    Vi vuxna hade slagit ihjäl oss
  18. 9
    Ja det går sjukt snabbt när det händer och det är tur att barnen är så mjuka för annars hade det hänt rejäla olyckor oftare.

    Vi vuxna hade slagit ihjäl oss
  19. Medlem sedan
    Jan 2007
    #10
    Jaha, vad det de där tecknen skulle betyda? Jag undrade jag vad det var!!
  20. 10
    Jaha, vad det de där tecknen skulle betyda? Jag undrade jag vad det var!!
  21. Medlem sedan
    Mar 2009
    #11
    Så himla duktig!

    Wilma gör fortf bara nr 2 på toan , och knappt ens det längre. Vi har varit lite lata och slarviga med det men har väl ingen jättebrådska utan tar det när det passar in i livet . Kanske när jag går på mammaledighet i januari eller framåt sommaren.
  22. 11
    Så himla duktig!

    Wilma gör fortf bara nr 2 på toan , och knappt ens det längre. Vi har varit lite lata och slarviga med det men har väl ingen jättebrådska utan tar det när det passar in i livet . Kanske när jag går på mammaledighet i januari eller framåt sommaren.
  23. Medlem sedan
    Feb 2009
    #12
    Tjusig pokal och fin krona! Har inte sett dem på AFF tidigare. (Nu känner jag mig genast smått nördig...)
  24. 12
    Tjusig pokal och fin krona! Har inte sett dem på AFF tidigare. (Nu känner jag mig genast smått nördig...)
  25. Medlem sedan
    May 2009
    #13
    Här ser jag bara fyrkanter, men i min iphone ser jag symbolerna
  26. 13
    Här ser jag bara fyrkanter, men i min iphone ser jag symbolerna
  27. Medlem sedan
    Jan 2008
    #14
    Nä varför ska man ha bråttom här är det Nellie som har bråttom! Ibland skulle jag vilja försöka få på blöjan men det är bomstopp! ikväll när hon lagt sej så skulle hon upp o kissa när blöjan sitter på så det var bara upp o på toa.
    Imorse var blöjan torr men jag tror det var en engångshändelse.
    Jag tror inte det går att stressa fram nåt som att bli torr tidigt utan det bara kommer när dom är mogna.
  28. 14
    Nä varför ska man ha bråttom här är det Nellie som har bråttom! Ibland skulle jag vilja försöka få på blöjan men det är bomstopp! ikväll när hon lagt sej så skulle hon upp o kissa när blöjan sitter på så det var bara upp o på toa.
    Imorse var blöjan torr men jag tror det var en engångshändelse.
    Jag tror inte det går att stressa fram nåt som att bli torr tidigt utan det bara kommer när dom är mogna.
  29. Medlem sedan
    Jan 2002
    #15
    Wow, vad duktig hon är

    Kian är inte alls redo, men han har kissat på pottan några gånger när jag frågat.
  30. 15
    Wow, vad duktig hon är

    Kian är inte alls redo, men han har kissat på pottan några gånger när jag frågat.
  31. Medlem sedan
    Aug 2007
    #16
    Jag postade ju med mobilen men tänkte inte på det just då!

    Men man måste antagligen titta på inlägget via mobilen för att kunna se de rätta figurerna
  32. 16
    Jag postade ju med mobilen men tänkte inte på det just då!

    Men man måste antagligen titta på inlägget via mobilen för att kunna se de rätta figurerna
  33. Medlem sedan
    Aug 2008
    #17
    Oj, tidigt =)
    Här är toaletten JÄTTE rolig o hon vill ofta sitta där.. säger att hon e kissnödig men mer än så är det inte =) Vi gör det till en rolig sak.. potta kan man glömma.. är för dockan
  34. 17
    Oj, tidigt =)
    Här är toaletten JÄTTE rolig o hon vill ofta sitta där.. säger att hon e kissnödig men mer än så är det inte =) Vi gör det till en rolig sak.. potta kan man glömma.. är för dockan

Liknande trådar

  1. Snart blöjfri!
    By amia in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-28, 21:07
  2. Snart blöjfri?
    By Jenny m 3 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-08, 19:15
  3. Snart blöjfri Eli
    By Zandra m Aniara&Eli in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-23, 12:27
  4. Snart blöjfri..
    By Busiluran in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-25, 22:04
  5. Snart blöjfri?
    By Pernilla med Lisa & Elin in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 08:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar