4 månader och gröt är smaskens!
_1108 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    4 månader och gröt är smaskens!

    Det är galet vad fort tiden går. Viggo är nu redan 4 månader gammal. Men det är verkligen mysigt med alla utvecklingssprång som sker hela tiden. Det sista så har han inte gått upp så mkt på bara min mjölk så därför har vi börjat med gröt nu, och han gillar det skarpt - blir nästan förbannad om han inte får mer. Haha! Det känns på ett sätt lite ledsamt att amningen börjar bytas ut mot andra mål, samtidigt som man lite får tillbaka sin kropp också. Ett par mål om dagen får han även ersättning i stället för bröstmjölken, för att få i sig tillräckligt. Så nu kan även pappa mata lilleman ibland.

    Liten bild på lillkillen när han äter gröt hittar ni på bloggen:
    http://ganskalagom.blogspot.com


    Hoppas att allt går bra med era små!!

    kramar!!
  2. 1
    4 månader och gröt är smaskens! Det är galet vad fort tiden går. Viggo är nu redan 4 månader gammal. Men det är verkligen mysigt med alla utvecklingssprång som sker hela tiden. Det sista så har han inte gått upp så mkt på bara min mjölk så därför har vi börjat med gröt nu, och han gillar det skarpt - blir nästan förbannad om han inte får mer. Haha! Det känns på ett sätt lite ledsamt att amningen börjar bytas ut mot andra mål, samtidigt som man lite får tillbaka sin kropp också. Ett par mål om dagen får han även ersättning i stället för bröstmjölken, för att få i sig tillräckligt. Så nu kan även pappa mata lilleman ibland.

    Liten bild på lillkillen när han äter gröt hittar ni på bloggen:
    http://ganskalagom.blogspot.com


    Hoppas att allt går bra med era små!!

    kramar!!
  3. Medlem sedan
    May 2011
    #2
    Vad mysigt att han gillar gröten Väntar på att min son ska komma upp i ålder så han kan börja med gröt, han är 10 veckor...
  4. 2
    Vad mysigt att han gillar gröten Väntar på att min son ska komma upp i ålder så han kan börja med gröt, han är 10 veckor...
  5. skotskan
    #3
    Men så gulligt foto!
    Så bra att det går bra med gröten. Min lille kotte går inte heller upp i vikt som han ska så nu blir det högkalori-ersättning ett tag och sedan så småningom fastare föda. Det ska visst hjälpa mot halsbränna också.
  6. 3
    Men så gulligt foto!
    Så bra att det går bra med gröten. Min lille kotte går inte heller upp i vikt som han ska så nu blir det högkalori-ersättning ett tag och sedan så småningom fastare föda. Det ska visst hjälpa mot halsbränna också.

Liknande trådar

  1. smaskens
    By Mackan in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 18:00
  2. 4 månader och galen i gröt...
    By SanktaCecilia in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-26, 19:13
  3. Smaskens..
    By Katja + tjejerna in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 20:11
  4. smaskens
    By gnilla m zackarias 03 in forum Ur barnamun
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-15, 13:07
  5. Smaskens!!
    By Anso m F-02 o A-05 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 09:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar