Sex
_1109 Septemberbarn
  1. Anonym
    #1

    Sex

    Hur är det med sex ? Någon som haft det efter förlossningen? I så fall hur länge väntade ni? Jag har fått för mig att man ska vänta tills efter kontrollen.?
  2. 1
    Sex Hur är det med sex ? Någon som haft det efter förlossningen? I så fall hur länge väntade ni? Jag har fått för mig att man ska vänta tills efter kontrollen.?
  3. Medlem sedan
    Sep 2009
    #2
    Det är väll vad de rekommenderar - eller iallafall tills avslaget är borta. (om man nu inte skyddar sig med kondom, då kan man nog köra så fort man känner för det). SJälv provade jag ha sex efter 13 veckor förra gången och blev då avskräckt och vågade mig inte på att försöka igen förrän efter 6 månader (stackars make!) Själv får jag extremt sköra slemhinnor av amningen, vilket såklart gjorde att det gjorde skitont vid 13 veckor och jag förstod inte varför... Denna gången väntar jag tills efter efterkontrollen den 29/11 och sen provar jag mig fram lite
  4. 2
    Det är väll vad de rekommenderar - eller iallafall tills avslaget är borta. (om man nu inte skyddar sig med kondom, då kan man nog köra så fort man känner för det). SJälv provade jag ha sex efter 13 veckor förra gången och blev då avskräckt och vågade mig inte på att försöka igen förrän efter 6 månader (stackars make!) Själv får jag extremt sköra slemhinnor av amningen, vilket såklart gjorde att det gjorde skitont vid 13 veckor och jag förstod inte varför... Denna gången väntar jag tills efter efterkontrollen den 29/11 och sen provar jag mig fram lite
  5. Anonym
    #3
    Jag och min partner hade sex ca 6-7 veckor efter, men då hade jag ingen komplicerad förlossning, då jag endast fick sy ett par styng invändigt efter. Så när avslaget var borta och styngen försvunnit körde vi på
  6. 3
    Jag och min partner hade sex ca 6-7 veckor efter, men då hade jag ingen komplicerad förlossning, då jag endast fick sy ett par styng invändigt efter. Så när avslaget var borta och styngen försvunnit körde vi på
  7. Medlem sedan
    Feb 2011
    #4
    Äh, sådär länge orkar man väl inte vänta.
  8. 4
    Äh, sådär länge orkar man väl inte vänta.
  9. Medlem sedan
    Sep 2009
    #5
    Beror väll på hur mycket man spruckit och hur bra man läker? Är ju inte alla som känner sig ok ett par veckor efter förlossningen. Jag fick sy runt 20 stygn även denna gången och jag skulle inte kunna ha sex idag (efter 5,5 vecka)..
  10. 5
    Beror väll på hur mycket man spruckit och hur bra man läker? Är ju inte alla som känner sig ok ett par veckor efter förlossningen. Jag fick sy runt 20 stygn även denna gången och jag skulle inte kunna ha sex idag (efter 5,5 vecka)..
  11. Medlem sedan
    Feb 2011
    #6
    Jo det är så sant.
  12. 6
    Jo det är så sant.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar