Jätteförkyld
1201 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2011
    #1

    Jätteförkyld

    Jag är sjuk och mår dåligt. Har varit hemma från jobbet i 2 dagar med feber, snuva och hosta. Det är jobbigt att andas och det gör ont att hosta så mycket som jag gör. Min chef tog med sin sjuka dotter till jobbet för att sedan gå hem och VABa. Vi sitter i landskap med dålig ventilation på mitt jobb så blir någon sjuk så är det svårt för de andra att undgå smitta. Men det som var så störigt denna gång var att chefen, istället för att hålla dottern på sitt eget rum (chefen är den enda som har eget rum), går till mig där jag sitter för att dottern så gärna vill se på bebismagen! Hur kan folk vara så tanklösa! Fattar hon inte att hon kan smitta mig?! Detta var ju precis vad som hände också. Det är jobbigt att vara gravid i sista trimestern men ännu jobbigare att bli dunderförkyld och få svårt att andas. Jag är förbannad så klart och behövde skriva av mig. Hoppas att ni är friska och mår bra.
  2. 1
    Jätteförkyld Jag är sjuk och mår dåligt. Har varit hemma från jobbet i 2 dagar med feber, snuva och hosta. Det är jobbigt att andas och det gör ont att hosta så mycket som jag gör. Min chef tog med sin sjuka dotter till jobbet för att sedan gå hem och VABa. Vi sitter i landskap med dålig ventilation på mitt jobb så blir någon sjuk så är det svårt för de andra att undgå smitta. Men det som var så störigt denna gång var att chefen, istället för att hålla dottern på sitt eget rum (chefen är den enda som har eget rum), går till mig där jag sitter för att dottern så gärna vill se på bebismagen! Hur kan folk vara så tanklösa! Fattar hon inte att hon kan smitta mig?! Detta var ju precis vad som hände också. Det är jobbigt att vara gravid i sista trimestern men ännu jobbigare att bli dunderförkyld och få svårt att andas. Jag är förbannad så klart och behövde skriva av mig. Hoppas att ni är friska och mår bra.
  3. Medlem sedan
    Feb 2009
    #2
    Usch! Minns att jag var förkyld när jag hade ca 5 veckor kvar till förlossningen under förra graviditeten. Det var tungt och jobbigt! I vanliga fall vid förkylningar är jag den som går iväg till jobbet ändå. Men där i slutskedet av graviditeten var det oerhört påfrestande och påminde mest om influensa, även om det inte var det. Fick stanna hemma från jobbet en vecka och orkade knappt röra mig något mer än mellan sängen i soffan...

    Med min egna erfarenhet i bakhuvudet lider jag verkligen med dig!! Har tack och lov inte varit så dålig när jag varit förkyld efter det som jag var den gången... En sak fick mig dock att hålla modet uppe då och det var att jag "hann" vara sjuk innan förlossningen och bygga upp ett nytt immunförsvar innan dess. Jag var evigt tacksam över att jag fick snuvan ett par veckor innan förlossningen och inte i samma veva som den...

    Brukar bli förkyld ca var tredje månad och hoppas nästan att det snart slår till här igen, så att jag får vara frisk under denna förlossning också.
  4. 2
    Usch! Minns att jag var förkyld när jag hade ca 5 veckor kvar till förlossningen under förra graviditeten. Det var tungt och jobbigt! I vanliga fall vid förkylningar är jag den som går iväg till jobbet ändå. Men där i slutskedet av graviditeten var det oerhört påfrestande och påminde mest om influensa, även om det inte var det. Fick stanna hemma från jobbet en vecka och orkade knappt röra mig något mer än mellan sängen i soffan...

    Med min egna erfarenhet i bakhuvudet lider jag verkligen med dig!! Har tack och lov inte varit så dålig när jag varit förkyld efter det som jag var den gången... En sak fick mig dock att hålla modet uppe då och det var att jag "hann" vara sjuk innan förlossningen och bygga upp ett nytt immunförsvar innan dess. Jag var evigt tacksam över att jag fick snuvan ett par veckor innan förlossningen och inte i samma veva som den...

    Brukar bli förkyld ca var tredje månad och hoppas nästan att det snart slår till här igen, så att jag får vara frisk under denna förlossning också.
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Usch då. Folk kan vara så tanklösa.
    Är själv hemma i förkylning sedan en vecka tillbaka och jag känner mig fortfarande hängig. Har hört att det ska vara jobbigare att vara förkyld när man e gravid o att det tar längre tid att bli frisk. Men håller med grynet o grodorna, att det är bra att du är förkyld nu för då kanske du inte blir det sen vid förlossningen. Kanske en ljusglimt i den jobbiga tillvaron? Krya på dig!
  6. 3
    Usch då. Folk kan vara så tanklösa.
    Är själv hemma i förkylning sedan en vecka tillbaka och jag känner mig fortfarande hängig. Har hört att det ska vara jobbigare att vara förkyld när man e gravid o att det tar längre tid att bli frisk. Men håller med grynet o grodorna, att det är bra att du är förkyld nu för då kanske du inte blir det sen vid förlossningen. Kanske en ljusglimt i den jobbiga tillvaron? Krya på dig!
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Din stackare, jättejobbigt att vara förkyld i vanliga fall.

    Hosta är ju hemskt med jättemage, måste ju hålla fast den för att det inte skall göra ont när man hostar.

    Hoppas du kryar på dig fort.

    Jag har kört kortisonnässprej de förkylningar jag haft under graviditeten, har varit bra för att kunna andas lite lättare och slippa få bihåleinflammation.
  8. 4
    Din stackare, jättejobbigt att vara förkyld i vanliga fall.

    Hosta är ju hemskt med jättemage, måste ju hålla fast den för att det inte skall göra ont när man hostar.

    Hoppas du kryar på dig fort.

    Jag har kört kortisonnässprej de förkylningar jag haft under graviditeten, har varit bra för att kunna andas lite lättare och slippa få bihåleinflammation.
  9. Medlem sedan
    Jun 2011
    #5
    Jo håller med. Det är bättre att vara sjuk nu än i samband med förlossningen. Det är något som jag tänkt på dessa dagar. Ytterligare ett skäl till att inte jobba så tätt inpå förlossningen är ju att när man inte går till jobbet slipper man utsättas för alla smittor där. Jag har inte bestämt än hur länge jag ska jobba men det lutar nog åt att jag jobbar till jul och tar förldrapenning sedan. Jag ska ha den 24 jan.

    Idag är jag lite piggare. Har orkat vara uppe en stund.
  10. 5
    Jo håller med. Det är bättre att vara sjuk nu än i samband med förlossningen. Det är något som jag tänkt på dessa dagar. Ytterligare ett skäl till att inte jobba så tätt inpå förlossningen är ju att när man inte går till jobbet slipper man utsättas för alla smittor där. Jag har inte bestämt än hur länge jag ska jobba men det lutar nog åt att jag jobbar till jul och tar förldrapenning sedan. Jag ska ha den 24 jan.

    Idag är jag lite piggare. Har orkat vara uppe en stund.
  11. Medlem sedan
    Sep 2002
    #6
    JAg förstår dig...Chefen tänkte inte alls...=( Men en stor krya på dig kram får du av mig!
  12. 6
    JAg förstår dig...Chefen tänkte inte alls...=( Men en stor krya på dig kram får du av mig!
  13. Medlem sedan
    Aug 2008
    #7
    usch vad trist! det är aldrig roligt att vara dunderförkyld och än mindre när man redan har mindre ork...

    hoppas du piggat på dig!
  14. 7
    usch vad trist! det är aldrig roligt att vara dunderförkyld och än mindre när man redan har mindre ork...

    hoppas du piggat på dig!
  15. Medlem sedan
    Aug 2010
    #8
    riktigt klantigt gjort av din chef! jag förstår att du blir förbannad. hoppas du kryat på dig nu, men vila gärna hemma ett par dagar extra innan du går tillbaka till jobbet! kram
  16. 8
    riktigt klantigt gjort av din chef! jag förstår att du blir förbannad. hoppas du kryat på dig nu, men vila gärna hemma ett par dagar extra innan du går tillbaka till jobbet! kram

Liknande trådar

  1. En vecka i dag och jätteförkyld :(
    By Karolina37 in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-23, 09:01
  2. Fortfarande jätteförkyld :(
    By compax in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-03, 18:09
  3. Jätteförkyld
    By annnaaa in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-09-08, 06:55
  4. Jätteförkyld
    By Mran in forum _0707 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 10:25
  5. Jätteförkyld :-(
    By Gafsan m. A & K + bf 8/11 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-06-26, 15:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar