Nu händer det grejjor :)!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Mar 2009
    #1

    Nu händer det grejjor :)!

    Om 2 veckor flyttar vi till Sverige! Närmare bestämt Hägersten, Stockholm. Någon som vet något om Hägersten - bra, dåligt, mysigt, stökigt??? Så nu gäller det att förbereda avfärd, packa och säga hejdå till alla... Både jättekul och skittrist förstås...

    Sen tog H mig på en överraskningsdejt igårkväll. Jag blev helt paff! Plötsligt stod svägerskan i hallen med övernattningskitt och var redo att sitta barnvakt. En helkväll i downtown Montreal. Liten konsert i mysig klubblokal med svenska begåvningen Loney dear - hur bra somhelst!

    Känns som det tillslut blev lite medvind - som jag har väntat !!!!
    Mamma till Lovisa Joséphine 090908 och Andréa Kristina 110422
    Bloggar på http://karinloiske.blogspot.com
  2. 1
    Nu händer det grejjor :)! Om 2 veckor flyttar vi till Sverige! Närmare bestämt Hägersten, Stockholm. Någon som vet något om Hägersten - bra, dåligt, mysigt, stökigt??? Så nu gäller det att förbereda avfärd, packa och säga hejdå till alla... Både jättekul och skittrist förstås...

    Sen tog H mig på en överraskningsdejt igårkväll. Jag blev helt paff! Plötsligt stod svägerskan i hallen med övernattningskitt och var redo att sitta barnvakt. En helkväll i downtown Montreal. Liten konsert i mysig klubblokal med svenska begåvningen Loney dear - hur bra somhelst!

    Känns som det tillslut blev lite medvind - som jag har väntat !!!!
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Som du är värd lite medvind. Snabba bud om Sverige. FÅr ni flytthjälp eller ligger allt på er själva? Heja H som tog med dig på en överaskningsdejt det var du verkligen värd efter allt.
  4. 2
    Som du är värd lite medvind. Snabba bud om Sverige. FÅr ni flytthjälp eller ligger allt på er själva? Heja H som tog med dig på en överaskningsdejt det var du verkligen värd efter allt.
  5. Medlem sedan
    Mar 2009
    #3
    Tack ! Nej, vi får ingen hjälp men vi flyttar till en möblerad lägenhet så det som ska packas är ju mestadels kläder, skor och lite personliga saker. Men det känns lite stressigt minst sagt!
  6. 3
    Tack ! Nej, vi får ingen hjälp men vi flyttar till en möblerad lägenhet så det som ska packas är ju mestadels kläder, skor och lite personliga saker. Men det känns lite stressigt minst sagt!
  7. Medlem sedan
    Jun 2002
    #4
    Härligt! Du är väl värd den medvinden.

    (Jag kan inget om Hägersten.)
  8. 4
    Härligt! Du är väl värd den medvinden.

    (Jag kan inget om Hägersten.)
  9. Medlem sedan
    Mar 2002
    #5
    Oh ja, som du är värd medvind! Du ska se att äktenskapsskillnaden gâr igenom av bara farten!
  10. 5
    Oh ja, som du är värd medvind! Du ska se att äktenskapsskillnaden gâr igenom av bara farten!
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Härligt! Spännande med så snar flytt (hur i hela fridens namn har ni tänkt hinna med?! ) och mysigt med överraskningsdejt med mannen, det är du värd!
  12. 6
    Härligt! Spännande med så snar flytt (hur i hela fridens namn har ni tänkt hinna med?! ) och mysigt med överraskningsdejt med mannen, det är du värd!
  13. Medlem sedan
    Jan 2000
    #7
    Oj vad spännande! Håller tummarna att allt ska gå smidigt.
  14. 7
    Oj vad spännande! Håller tummarna att allt ska gå smidigt.
  15. Medlem sedan
    Feb 2011
    #8
    Va kul, äntligen!

    Hägersten, jag tror att en hel stadsdel numera heter Hägersten-Liljeholmen. Inga "dåliga" områden vad jag vet men ju längre från stan desto mindre attraktivt och det speglas väl på nåt sätt i befolkningen. Men det finns nog också ett Hägersten proper när jag tänker efter, vet du vilken tunnelbana som är närmast? Tror det finns både småhusområden och lägenheter där, borde vara Axelsbergs tbana. Hägerstenshamnen tror jag är trevligt med många barnfamiljer, Axelsberg som är alldeles brevid minns jag som pensionärsorienterat men det kan ju ha ändrats. Hägerstensåsen helt ok men väldigt svenssonförortigt. Hur det är beror nog på exakt var ni hamnar. Aspudden, Midsommarkransen, Telefonplan är numera ganska hippt tror jag (Konstfack ligger nu vid Telefonplan), Mälarhöjden pittoreska villor med mälarutsikt Västertorp Fruängen mer sömnigt. Osv osv.
  16. 8
    Va kul, äntligen!

    Hägersten, jag tror att en hel stadsdel numera heter Hägersten-Liljeholmen. Inga "dåliga" områden vad jag vet men ju längre från stan desto mindre attraktivt och det speglas väl på nåt sätt i befolkningen. Men det finns nog också ett Hägersten proper när jag tänker efter, vet du vilken tunnelbana som är närmast? Tror det finns både småhusområden och lägenheter där, borde vara Axelsbergs tbana. Hägerstenshamnen tror jag är trevligt med många barnfamiljer, Axelsberg som är alldeles brevid minns jag som pensionärsorienterat men det kan ju ha ändrats. Hägerstensåsen helt ok men väldigt svenssonförortigt. Hur det är beror nog på exakt var ni hamnar. Aspudden, Midsommarkransen, Telefonplan är numera ganska hippt tror jag (Konstfack ligger nu vid Telefonplan), Mälarhöjden pittoreska villor med mälarutsikt Västertorp Fruängen mer sömnigt. Osv osv.
  17. Medlem sedan
    May 2000
    #9
    Jag vet var det linger...
    Gratis till medvinden.. Long may it last.
  18. 9
    Jag vet var det linger...
    Gratis till medvinden.. Long may it last.
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10
    Lycka till! Hoppas ni får det bra nu.
  20. 10
    Lycka till! Hoppas ni får det bra nu.
  21. Medlem sedan
    Mar 2009
    #11
    Det är Hägerstensåsens t-banestation som är närmast och den är väldigt nära, typ 5 min gångväg. H kommer jobba vid telefonplan och dit är det ca 10-15 min gångväg. Vi bodde där några dagar innan vi flyttade till Montreal och jag fick ett bra intryck av området. Lugnt, men det känns skönt med tanke på barnen...
  22. 11
    Det är Hägerstensåsens t-banestation som är närmast och den är väldigt nära, typ 5 min gångväg. H kommer jobba vid telefonplan och dit är det ca 10-15 min gångväg. Vi bodde där några dagar innan vi flyttade till Montreal och jag fick ett bra intryck av området. Lugnt, men det känns skönt med tanke på barnen...
  23. Medlem sedan
    Feb 1999
    #12
    Underbart!!!!!
  24. 12
    Underbart!!!!!
  25. Medlem sedan
    Feb 2011
    #13
    Det blir säkert jättebra!
  26. 13
    Det blir säkert jättebra!
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14
    Åh vad glada nyheter !!!

    Vad gör ni med ert nuvarande boende? Måste allt packas ihop?
  28. 14
    Åh vad glada nyheter !!!

    Vad gör ni med ert nuvarande boende? Måste allt packas ihop?
  29. Medlem sedan
    Mar 2009
    #15
    Huset har vi kvar. Vi ska försöka hyra ut det. Möblerat eftersom vi inte vill magasinera våra möbler (och inte hinner för den delen!). Vi får se hur det går, man vill ju inte hyra ut till "vem somhelst" när de ska använda våra saker...
  30. 15
    Huset har vi kvar. Vi ska försöka hyra ut det. Möblerat eftersom vi inte vill magasinera våra möbler (och inte hinner för den delen!). Vi får se hur det går, man vill ju inte hyra ut till "vem somhelst" när de ska använda våra saker...
  31. Medlem sedan
    Nov 2006
    #16
    Åhhh! Så glad jag blir för din skull och oj vad du är värd lite medvind!
    Hägerstensåsen, där bor min ena syster! Lugnt och trevligt med fina promenadvägar!
  32. 16
    Åhhh! Så glad jag blir för din skull och oj vad du är värd lite medvind!
    Hägerstensåsen, där bor min ena syster! Lugnt och trevligt med fina promenadvägar!

Liknande trådar

  1. Nu händer det grejjor :)!
    By Karin Lovisa in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-12-04, 21:55
  2. Nu händer det grejjor :)!
    By Karin Lovisa in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 08:39
  3. Burit loppis grejjor
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 13:36
  4. starkare grejjor...
    By annanon in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 09:45
  5. Ni som gillar lite udda grejjor.... :-)
    By Ann in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 22:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar