En kinesisk kalender om kön..
_1206 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2011
    #1

    En kinesisk kalender om kön..

    Jag surfade runt på lite gravidsidor och hittade denna "kalender" där man kan spå vad man ska få för kön. Enligt detta är det en tjej i magen nu. Var tvungen att se om det stämde med förra barnet, och det gjorde det. Får vi se om det är rätt sen då

    Lite kul att sysselsätta sig med, kolla om ni vill:


    http://mammasidan.se/gravid/kinesisk-foedelsekarta
  2. 1
    En kinesisk kalender om kön.. Jag surfade runt på lite gravidsidor och hittade denna "kalender" där man kan spå vad man ska få för kön. Enligt detta är det en tjej i magen nu. Var tvungen att se om det stämde med förra barnet, och det gjorde det. Får vi se om det är rätt sen då

    Lite kul att sysselsätta sig med, kolla om ni vill:


    http://mammasidan.se/gravid/kinesisk-foedelsekarta
  3. Medlem sedan
    Dec 2008
    #2
    Hihi. Kollade mina tidigare barn och det stämde. Då får jag alltså min tredje flicka nu då hihi. Underbart.
  4. 2
    Hihi. Kollade mina tidigare barn och det stämde. Då får jag alltså min tredje flicka nu då hihi. Underbart.
  5. Medlem sedan
    Jun 2009
    #3
    Det stämde med 1:an, ser ut som det blir en till liten kille...
  6. 3
    Det stämde med 1:an, ser ut som det blir en till liten kille...
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Jag kollade min första och det blev tvärt om... Så vad skall tro nu? =)
  8. 4
    Jag kollade min första och det blev tvärt om... Så vad skall tro nu? =)
  9. Medlem sedan
    Mar 1999
    #5
    Kollade min yngsta dotter och det stämde, min äldsta dotter kunde jag inte se eftersom jag var 17 vid befruktningen, vad synd hade varit kul att se. Detta ska tydligen också bli en flicka.
  10. 5
    Kollade min yngsta dotter och det stämde, min äldsta dotter kunde jag inte se eftersom jag var 17 vid befruktningen, vad synd hade varit kul att se. Detta ska tydligen också bli en flicka.
  11. Medlem sedan
    Oct 2011
    #6
    Vad kul att det stämde för så många av er... jag hoppas det stämmer, vore kul med en liten flicka denna gång
  12. 6
    Vad kul att det stämde för så många av er... jag hoppas det stämmer, vore kul med en liten flicka denna gång
  13. Medlem sedan
    Apr 2009
    #7
    Jag surfade runt på lite gravidsidor och hittade denna "kalender" där man kan spå vad man ska få för kön. Enligt detta är det en tjej i magen nu. Var tvungen att se om det stämde med förra barnet, och det gjorde det. Får vi se om det är rätt sen då

    Lite kul att sysselsätta sig med, kolla om ni vill:


    http://mammasidan.se/gravid/kinesisk-foedelsekarta
    På min son stämde det inte, då visade den på flicka. Får se om det stämmer den här gången
    Emzan83, mamma till Noah född 090811 och William född 120614 .
  14. 7
    Jag surfade runt på lite gravidsidor och hittade denna "kalender" där man kan spå vad man ska få för kön. Enligt detta är det en tjej i magen nu. Var tvungen att se om det stämde med förra barnet, och det gjorde det. Får vi se om det är rätt sen då

    Lite kul att sysselsätta sig med, kolla om ni vill:


    http://mammasidan.se/gravid/kinesisk-foedelsekarta
    På min son stämde det inte, då visade den på flicka. Får se om det stämmer den här gången

Liknande trådar

  1. Kinesisk tv
    By Dina_KL in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 05:01
  2. Kinesisk kycklinggryta
    By janfebbarn in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 15:52
  3. kinesisk befruktningskalendern
    By anonymt namn in forum Planera för barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-28, 17:34
  4. Kinesisk fiskchili
    By alissa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 03:09
  5. Kinesisk middag
    By towa1 in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-14, 17:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar