Ivf å maxålder
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Anonym
    #1

    Ivf å maxålder

    Någon här som har svar på hur länge man kan få hjälp med ivf?
    Vi har inte börjat med det än. En ivf- kunnig vän säger att tills man fyller 38 kan man få hjälp av landsting men min gynekolog säger 40. Vet ni här?
    Är det 38 år som gäller vid adoption också? Kanske fel forumgrupp för sista frågan?
    Men kanske ngn som vet.
  2. 1
    Ivf å maxålder Någon här som har svar på hur länge man kan få hjälp med ivf?
    Vi har inte börjat med det än. En ivf- kunnig vän säger att tills man fyller 38 kan man få hjälp av landsting men min gynekolog säger 40. Vet ni här?
    Är det 38 år som gäller vid adoption också? Kanske fel forumgrupp för sista frågan?
    Men kanske ngn som vet.
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Efter 40 sjunker möjligheterna att bli gravid också med ivf. Men de flesta kliniker tar emot patienter så länge kvinnan inte är i klimakteriet. Många landsting har en åldersgräns vid 42, kanske någon har en tidigare. För adoption finns inga regler men en praxis som säger att mamman inte ska vara mer än 40 år äldre än barnet och inte äldre än 42. (Med reservation för att saker har ändrats, det är ett tag sedan jag checkade mina uppgifter).
  4. 2
    Efter 40 sjunker möjligheterna att bli gravid också med ivf. Men de flesta kliniker tar emot patienter så länge kvinnan inte är i klimakteriet. Många landsting har en åldersgräns vid 42, kanske någon har en tidigare. För adoption finns inga regler men en praxis som säger att mamman inte ska vara mer än 40 år äldre än barnet och inte äldre än 42. (Med reservation för att saker har ändrats, det är ett tag sedan jag checkade mina uppgifter).

Liknande trådar

  1. Maxålder för adoption?
    By NånAnnan in forum Ordet är fritt
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 11:10
  2. Maxålder vid adoption?
    By Anonym in forum Adoption
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 22:44
  3. har ni någon maxålder på
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 91
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 19:58
  4. Maxålder för en ståbräda???
    By Viktoria & pojkarna in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 10:11
  5. Maxålder för en ståbräda???
    By Viktoria & pojkarna in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar