Bajs-kalas? (Varning)
_1009 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2009
    #1

    Bajs-kalas? (Varning)

    Bella bajsar normalt en gång om dagen, ungefär samma tid varje dag. Efter att ha gått över från barnmatsburkar till mera "vuxenmat" har hon blivit lite trögare i magen. Tillslut blev det helt stopp. Fick råd från bvc om att ge katrinplommon juice och lavemang. Det löste mycket riktigt "proppen" snabbt och ganska smärtfritt. Men, sedan dess bajsar hon nu heela tiden 8-10 gånger per dag. Även på natten måste jag byta, hon som aldrig tidigare gjort det på natten. Ska det vara så här? Blir det så här efter lavemang? Känns som om jag förstört hennes mage helt nu.
    *Bamse 08-08-08* *Bella 10-08-29*
  2. 1
    Bajs-kalas? (Varning) Bella bajsar normalt en gång om dagen, ungefär samma tid varje dag. Efter att ha gått över från barnmatsburkar till mera "vuxenmat" har hon blivit lite trögare i magen. Tillslut blev det helt stopp. Fick råd från bvc om att ge katrinplommon juice och lavemang. Det löste mycket riktigt "proppen" snabbt och ganska smärtfritt. Men, sedan dess bajsar hon nu heela tiden 8-10 gånger per dag. Även på natten måste jag byta, hon som aldrig tidigare gjort det på natten. Ska det vara så här? Blir det så här efter lavemang? Känns som om jag förstört hennes mage helt nu.
  3. Medlem sedan
    Apr 2006
    #2
    nejdå, Esther är likadan just nu - jag antar att det är en massa tänder (hon är helt svullen i munnen, stackarn) på gång. tänkte just på det, att vad lätt och trevligt det var på den tiden som jag bara bytte en bajsblöja om dagen..!
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  4. 2
    nejdå, Esther är likadan just nu - jag antar att det är en massa tänder (hon är helt svullen i munnen, stackarn) på gång. tänkte just på det, att vad lätt och trevligt det var på den tiden som jag bara bytte en bajsblöja om dagen..!
  5. Medlem sedan
    Feb 2010
    #3
    Åh vad skönt att höra... Kevin var likadan för ett par veckor sedan. Bajsade mest hela tiden, löst var det också men vet inte vad det berodde på.

    Jag testade till slut att byta tillbaka till 6-mån välling istället för 1-års med fullkorn. Ett par dagar senare lugnade sig magen och har hållit sig lugn sedan dess. Nya tänder har inte dykt upp här på länge men jösses vad det dregglas, det bara rinner ur munnen på honom, så kanske kommer det...
  6. 3
    Åh vad skönt att höra... Kevin var likadan för ett par veckor sedan. Bajsade mest hela tiden, löst var det också men vet inte vad det berodde på.

    Jag testade till slut att byta tillbaka till 6-mån välling istället för 1-års med fullkorn. Ett par dagar senare lugnade sig magen och har hållit sig lugn sedan dess. Nya tänder har inte dykt upp här på länge men jösses vad det dregglas, det bara rinner ur munnen på honom, så kanske kommer det...
  7. Medlem sedan
    Apr 2006
    #4
    för E har detta pågått fram och tillbaka under säkert över en månad. munnen har svullnat lite för var dag, och idag öppnade tandköttet sig och blottade toppen av en kindtand. till råga på allt är hon jätteförkyld, så det är riktigt synd om madamen nu.
    A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.
  8. 4
    för E har detta pågått fram och tillbaka under säkert över en månad. munnen har svullnat lite för var dag, och idag öppnade tandköttet sig och blottade toppen av en kindtand. till råga på allt är hon jätteförkyld, så det är riktigt synd om madamen nu.

Liknande trådar

  1. bajs bajs bajs =(( *amningen igen*
    By Elin Solstråle in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-05, 14:56
  2. Bajs, bajs, bajs, bajs, kiss och plutt..
    By Glupp in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-21, 19:20
  3. Varning! En fråga om bajs.
    By rubyblue in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-06, 00:30
  4. VARNING!!! en bajs fråga...
    By anonym in forum _0905 Majbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-27, 09:15
  5. Riktigt äckligt! (varning om bajs)
    By zukits in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-23, 11:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar