sömn
_1109 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2011
    #1

    sömn

    Hej! Nu var det ett tag sedan jag var inne pga trasig dator, men verkar inte hänt jätte mycket här. Jag undrar hur era små har det med sömnrutiner? Är det någon som märker skillnad på hur nattsömnen blir beroende på hur lång sömnen på dagen varit? På Bvc har de sagt att det inte har någon betydelse hur länge de sover på dagen för nattsömnen. När de är riktigt små vill säga. För oss går det sådär, Maja vaknar flera gånger på natten vilket känns naturligt, men under natten som gick vaknade hon kl 3 och ville inte sova mer förrän kl 7, då sov hon dessutom inte länge, och oroligt, vi gick upp kl 9 och sen somnade hon 10.30 till 13. Nu verkar detta bli lite rörigt, men ni förstår kanske att det varit en riktig skit natt och dag. Vad jag undrar är har ni börjat med rutiner och är det något som fungerar. Vi brukar lägga oss vid 22 och hon somnar vid 23, verkar inte gå att lägga sig tidigare, även om hon bara sovit någon timme på eftermiddagen. Hon blir 2 månader på söndag, och jag måste säga att jag trodde att bebisar sov mycket mer än så här, dessutom trodde jag att det skulle vara ganska lika sömnmönster varje dag.
  2. 1
    sömn Hej! Nu var det ett tag sedan jag var inne pga trasig dator, men verkar inte hänt jätte mycket här. Jag undrar hur era små har det med sömnrutiner? Är det någon som märker skillnad på hur nattsömnen blir beroende på hur lång sömnen på dagen varit? På Bvc har de sagt att det inte har någon betydelse hur länge de sover på dagen för nattsömnen. När de är riktigt små vill säga. För oss går det sådär, Maja vaknar flera gånger på natten vilket känns naturligt, men under natten som gick vaknade hon kl 3 och ville inte sova mer förrän kl 7, då sov hon dessutom inte länge, och oroligt, vi gick upp kl 9 och sen somnade hon 10.30 till 13. Nu verkar detta bli lite rörigt, men ni förstår kanske att det varit en riktig skit natt och dag. Vad jag undrar är har ni börjat med rutiner och är det något som fungerar. Vi brukar lägga oss vid 22 och hon somnar vid 23, verkar inte gå att lägga sig tidigare, även om hon bara sovit någon timme på eftermiddagen. Hon blir 2 månader på söndag, och jag måste säga att jag trodde att bebisar sov mycket mer än så här, dessutom trodde jag att det skulle vara ganska lika sömnmönster varje dag.
  3. Medlem sedan
    Feb 2011
    #2
    Noah har vissa rutiner ibland när han känner för det normalt sett äter han varannan eller var tredje timme under dagarna men han sover inte alltid mellan matningarna egentligen bara när han är i vagnen kan han sova hela 2 timmar. På natten har det numera de senaste veckorna inträffat att han sover hela 4 timmar nån gång ofta mellan 24-04 och därefter sover han 2 timmar mellan varje matning men vi ligger ofta och drar oss till ca 10-11 tiden.

    Jag trodde faktiskt också att sovrutinerna skulle vara helt annat mot va det är...men jag känner just nu att det börjar bli mer och mer hanterbart har dock också haft sånna där skitdagar när han inte velat sova nånting i långa stunder på nätterna trots att han inte sover länge på dagarna så det beror nog faktiskt inte på det skulle jag iaf tro
  4. 2
    Noah har vissa rutiner ibland när han känner för det normalt sett äter han varannan eller var tredje timme under dagarna men han sover inte alltid mellan matningarna egentligen bara när han är i vagnen kan han sova hela 2 timmar. På natten har det numera de senaste veckorna inträffat att han sover hela 4 timmar nån gång ofta mellan 24-04 och därefter sover han 2 timmar mellan varje matning men vi ligger ofta och drar oss till ca 10-11 tiden.

    Jag trodde faktiskt också att sovrutinerna skulle vara helt annat mot va det är...men jag känner just nu att det börjar bli mer och mer hanterbart har dock också haft sånna där skitdagar när han inte velat sova nånting i långa stunder på nätterna trots att han inte sover länge på dagarna så det beror nog faktiskt inte på det skulle jag iaf tro

Liknande trådar

  1. sömn å åter sömn
    By malla402 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 12:18
  2. Mera sömn fråga, brist på sömn
    By helen_riyo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 17:36
  3. sömn sömn och åter sömn..
    By Mia&Elin in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 10:43
  4. Sömn, sömn... *långt* även på ank. 11/2004
    By Katti med Petter & Victor in forum Bebissnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-25, 20:37
  5. Sömn, sömn och åter igen sömn *långt*
    By Katti med Petter & Victor in forum _0411 Novemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 19:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar