en till enkät till innan det är dax
Ordet är fritt
  1. mandelblomma
    #1

    en till enkät till innan det är dax

    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?
    2) Med vem åkte ni?
    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?
    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!
    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?
  2. 1
    en till enkät till innan det är dax 1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?
    2) Med vem åkte ni?
    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?
    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!
    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2

    Nen Na-svar

    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni? - London
    2) Med vem åkte ni? - Mannen
    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet? - Spa
    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna! - tystnaden!!! Ungarna har just gått i sång, och det är alldeles tyst!!! Njuter!
    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga? - Här har du ditt kylskåp (i syfte att få lite inspiration!)
  4. 2
    Nen Na-svar 1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni? - London
    2) Med vem åkte ni? - Mannen
    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet? - Spa
    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna! - tystnaden!!! Ungarna har just gått i sång, och det är alldeles tyst!!! Njuter!
    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga? - Här har du ditt kylskåp (i syfte att få lite inspiration!)
  5. monka
    #3
    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni? Till Skottland
    2) Med vem åkte ni? med Tilde
    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet? Kryssning i Medelhavet känns lagom om det är gratis
    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!http://www.youtube.com/watch?v=qqxRb...&feature=share - en kompis som la ut den på FB och jag vekligen älskar den
    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga? Vit tryffelsoppa med pilgrimsmusslor....
  6. 3
    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni? Till Skottland
    2) Med vem åkte ni? med Tilde
    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet? Kryssning i Medelhavet känns lagom om det är gratis
    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!http://www.youtube.com/watch?v=qqxRb...&feature=share - en kompis som la ut den på FB och jag vekligen älskar den
    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga? Vit tryffelsoppa med pilgrimsmusslor....
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    Nu ska jag på två resor innan jul. Båda är "drömresor" den ena med väninnor på kryssning, den andra till dottern.'

    Resa med er, islandshästtripp.
    Lyssnar på tystnaden, älskar tystnaden. Jobbar i kundtjänst hör röster hela dagarna.

    maträtt
    Förrätt Pilgrimsmusslor
    Varmrätt
    oxfile
    efterrätt vispad mascarpone och choklad stänk.
  8. 4
    Nu ska jag på två resor innan jul. Båda är "drömresor" den ena med väninnor på kryssning, den andra till dottern.'

    Resa med er, islandshästtripp.
    Lyssnar på tystnaden, älskar tystnaden. Jobbar i kundtjänst hör röster hela dagarna.

    maträtt
    Förrätt Pilgrimsmusslor
    Varmrätt
    oxfile
    efterrätt vispad mascarpone och choklad stänk.
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?
    med barnen till ett varmt ställle med sandstrand, utan barn vart som helst

    2) Med vem åkte ni?
    sambon

    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?
    Oj, svårt att välja, snowboard i Alperna kanske, eller fjällvandring eller vandring i Anderna eller kasnke bara spela lite fotboll och ta ett glas vin (fast jag misstänker att typ ingen annan vill spela bol så det blir nog jag och Smålandspappa)

    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!
    TV:n. det är nån skum film om en kille som var instängd i 35 år

    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?
    Oj, jag är öppen för allt utom dillkött, palt eller blodpudding
  10. 5
    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?
    med barnen till ett varmt ställle med sandstrand, utan barn vart som helst

    2) Med vem åkte ni?
    sambon

    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?
    Oj, svårt att välja, snowboard i Alperna kanske, eller fjällvandring eller vandring i Anderna eller kasnke bara spela lite fotboll och ta ett glas vin (fast jag misstänker att typ ingen annan vill spela bol så det blir nog jag och Smålandspappa)

    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!
    TV:n. det är nån skum film om en kille som var instängd i 35 år

    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?
    Oj, jag är öppen för allt utom dillkött, palt eller blodpudding
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?
    **Bali
    2) Med vem åkte ni?
    **Gärna med min P men även mina barn..
    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?
    **Spa kanske..
    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!
    **Inget alls..
    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?
    **Alltså jag e så negativ till lamm.. så jag hoppas fortfarande nån kan överaska mig med en god lammrätt..
  12. 6
    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?
    **Bali
    2) Med vem åkte ni?
    **Gärna med min P men även mina barn..
    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?
    **Spa kanske..
    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!
    **Inget alls..
    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?
    **Alltså jag e så negativ till lamm.. så jag hoppas fortfarande nån kan överaska mig med en god lammrätt..
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7

    jamen självklart en till :)

    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?
    --vi skulle åkt till London nu, men vi fick ställa in den pga av sjukdomsbajs...
    2) Med vem åkte ni?
    --mannen - always! Och gärna, gärna dottern...
    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?
    --spa, spa & spa - det tror jag alla här gillar har jag sett...
    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!
    --just i detta nu - inget Skavlan you know...
    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?
    --torskkind... jo - det var det första jag kom att tänka på...
    "I don't necessarily agree with everything I say"
    //Marshall McLuhan

    "vilken tur att jag finns - jag som har så roligt"
    //systerdottern 4 år
  14. 7
    jamen självklart en till :) 1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?
    --vi skulle åkt till London nu, men vi fick ställa in den pga av sjukdomsbajs...
    2) Med vem åkte ni?
    --mannen - always! Och gärna, gärna dottern...
    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?
    --spa, spa & spa - det tror jag alla här gillar har jag sett...
    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!
    --just i detta nu - inget Skavlan you know...
    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?
    --torskkind... jo - det var det första jag kom att tänka på...
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?
    Vi ska till London i december så jag håller fast vid den

    2) Med vem åkte ni?
    familjen

    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?
    hm... då vill jag hinna träffas och prata så en pubkväll på ett ganska lungt ställe

    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!
    orkar inte länka, men det är som vanligt väldigt blandat... från Duran Duran till Timbaktus senaste singel

    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?
    han/hon får hitta på något själv - frysen är full av älgkött, nötkött och nyss var fiskbilen här så det finns även fisk, räkor och löjrom... tror vi har en hummer kvar också som inte gått åt - ska nog gå att göra något gott av
  16. 8
    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?
    Vi ska till London i december så jag håller fast vid den

    2) Med vem åkte ni?
    familjen

    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?
    hm... då vill jag hinna träffas och prata så en pubkväll på ett ganska lungt ställe

    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!
    orkar inte länka, men det är som vanligt väldigt blandat... från Duran Duran till Timbaktus senaste singel

    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?
    han/hon får hitta på något själv - frysen är full av älgkött, nötkött och nyss var fiskbilen här så det finns även fisk, räkor och löjrom... tror vi har en hummer kvar också som inte gått åt - ska nog gå att göra något gott av
  17. mandelblomma
    #9
    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?
    Till Island tror jag, Reyjkavik ...spa, shopping och fantastisk mat...eller till NY, samma sak som ovan
    2) Med vem åkte ni?
    Island med mannen NY med dottern

    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?
    --en resa till ok nu står det still i huvudet, till hon i Spanien som brukar skriva här!

    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!
    http://www.youtube.com/watch?v=G3DhrmL_YTI&ob=av2e

    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?
    --tror banne mig jag skulle välja rårakor och fläsk!
  18. 9
    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?
    Till Island tror jag, Reyjkavik ...spa, shopping och fantastisk mat...eller till NY, samma sak som ovan
    2) Med vem åkte ni?
    Island med mannen NY med dottern

    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?
    --en resa till ok nu står det still i huvudet, till hon i Spanien som brukar skriva här!

    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!
    http://www.youtube.com/watch?v=G3DhrmL_YTI&ob=av2e

    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?
    --tror banne mig jag skulle välja rårakor och fläsk!
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?
    * Till London

    2) Med vem åkte ni?
    *Med man och barn och NenNa-familjen (fast det vet hon inte om)

    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?
    FL-resa?? Fy så hemskt, det vill jag inte, men en AFF-resa skulle vara kul. En slottshelg med goda middagar och massor av tid för prat.

    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!

    http://www.youtube.com/watch?v=J-HpCC6FLm0
    (min ständiga favorit - ja, jag är fast i sent 80-tal!!)

    http://www.youtube.com/watch?v=45BvoF1hq50

    http://www.youtube.com/watch?v=KRRqIgBa3Oo
    (Helt lysande! Ring på fingret och Mexiko, så mkt har jag fattat.)

    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?
  20. 10
    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?
    * Till London

    2) Med vem åkte ni?
    *Med man och barn och NenNa-familjen (fast det vet hon inte om)

    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?
    FL-resa?? Fy så hemskt, det vill jag inte, men en AFF-resa skulle vara kul. En slottshelg med goda middagar och massor av tid för prat.

    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!

    http://www.youtube.com/watch?v=J-HpCC6FLm0
    (min ständiga favorit - ja, jag är fast i sent 80-tal!!)

    http://www.youtube.com/watch?v=45BvoF1hq50

    http://www.youtube.com/watch?v=KRRqIgBa3Oo
    (Helt lysande! Ring på fingret och Mexiko, så mkt har jag fattat.)

    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    Glömde... Pilgrimsmusslor och crème Brulée.
  22. 11
    Glömde... Pilgrimsmusslor och crème Brulée.
  23. Gretah
    #12
    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?

    **Vietnam

    2) Med vem åkte ni?

    **Familjen, dvs man och barn.

    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?

    **Med ett gäng affare menar du??? Ingen aning.

    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!

    **Tvns ljud. Live at the Apollo

    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?

    **Han/hon fick laga precis vad den ville! Å så härligt att bli överraskad .
  24. 12
    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?

    **Vietnam

    2) Med vem åkte ni?

    **Familjen, dvs man och barn.

    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?

    **Med ett gäng affare menar du??? Ingen aning.

    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!

    **Tvns ljud. Live at the Apollo

    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?

    **Han/hon fick laga precis vad den ville! Å så härligt att bli överraskad .
  25. Medlem sedan
    Jan 2006
    #13
    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?
    -Engelska sydvästkusten.
    2) Med vem åkte ni?
    -Min man
    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?
    -Islandshästridning
    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!
    -Fionn Regan
    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?
    -Det är nån matmässa här i Sthlm nu i krokarna och en stjärnkock skulle laga nån fenomenal vegorätt. Det vill jag ha!!!
  26. 13
    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?
    -Engelska sydvästkusten.
    2) Med vem åkte ni?
    -Min man
    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?
    -Islandshästridning
    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!
    -Fionn Regan
    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?
    -Det är nån matmässa här i Sthlm nu i krokarna och en stjärnkock skulle laga nån fenomenal vegorätt. Det vill jag ha!!!
  27. Medlem sedan
    Mar 2003
    #14
    Jag är med ikväll
    1. Jag har ingen chans att åka bort före jul, men OM jag skulle kunnat ta ledigt o hittat nån som skötte allt hemma skulle jag vilja åka t Norge på studiebesök i djurbesättningar.
    2. Min man!!!
    3. Hängar inte med på frågan riktig? Men jag hänger nog med på det de andra röstar fram, är inte kräsen så där...
    4. lyssnar på... tv2, nyheterna
    5. Fick hem en låda med nystyckat lamm för en timme sen, så kocken får väl hugga in på det han hittar där
  28. 14
    Jag är med ikväll
    1. Jag har ingen chans att åka bort före jul, men OM jag skulle kunnat ta ledigt o hittat nån som skötte allt hemma skulle jag vilja åka t Norge på studiebesök i djurbesättningar.
    2. Min man!!!
    3. Hängar inte med på frågan riktig? Men jag hänger nog med på det de andra röstar fram, är inte kräsen så där...
    4. lyssnar på... tv2, nyheterna
    5. Fick hem en låda med nystyckat lamm för en timme sen, så kocken får väl hugga in på det han hittar där
  29. Medlem sedan
    Jul 2003
    #15
    Sandras svar
    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?

    knappt att jag tror att jag skriver detta men Disneyland eftersom det är sonens högsta önskan just nu- kanske disneyland i Japan så även jag får något av resan.
    2) Med vem åkte ni?
    sonen så klart.
    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?
    å hjälp- pass
    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!
    Sigurd Ros- men mest för att sambon tjatar om det hela tiden
    http://www.youtube.com/watch?v=Jh2RH...eature=related
    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?
    Något med fisk tror jag- jag älskar riktigt bra lagad fisk men har inte fått det så många gånger.
  30. 15
    Sandras svar
    1) om ni fick en valfri resa nu innan jul, vart åkte ni?

    knappt att jag tror att jag skriver detta men Disneyland eftersom det är sonens högsta önskan just nu- kanske disneyland i Japan så även jag får något av resan.
    2) Med vem åkte ni?
    sonen så klart.
    3) om ni skulle få en fl resa med ett gäng härifrån, vad skulle ni välja för aktivitet?
    å hjälp- pass
    4) Just nu , vad lyssnar ni på. Länka gärna!
    Sigurd Ros- men mest för att sambon tjatar om det hela tiden
    http://www.youtube.com/watch?v=Jh2RH...eature=related
    5) om stjärnkocken kom hem till er i helgen vad valde ni för matätt han/hon skulle laga?
    Något med fisk tror jag- jag älskar riktigt bra lagad fisk men har inte fått det så många gånger.
  31. Medlem sedan
    Jul 2003
    #16
    men å så gott. Båda hör till mina favoriterna.
  32. 16
    men å så gott. Båda hör till mina favoriterna.
  33. Medlem sedan
    Nov 2006
    #17
    Du, vet du vad, jag är bra på fisk! Jag kan laga fisk åt dig när du vill, gös i dill och grädde och vitt vin, blir det bra? Eller kolja, kolja är gott.
  34. 17
    Du, vet du vad, jag är bra på fisk! Jag kan laga fisk åt dig när du vill, gös i dill och grädde och vitt vin, blir det bra? Eller kolja, kolja är gott.

Liknande trådar

  1. En till fråga till killar innan jag somn
    By mammatillfler in forum Sex & erotik
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 08:00
  2. En sak till innan jag går...
    By Furiosa in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 20:01
  3. Innan v 12? Till bok!
    By chanteleos in forum Gravidsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 10:26
  4. Enkät till er som har barn sedan innan
    By Emilise in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-10-26, 19:29
  5. Ett till IVF innan sommaren!!!
    By lamolntuss in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 21:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar