Nån annan från saltsjö-boo Nacka?
1201 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2011
    #1

    Nån annan från saltsjö-boo Nacka?

    Hej

    Är de nån annans hör som hör till bm boo?
    Vi har visst bara en föräldrarträff vilket är trisst, hade ju hoppats på att träffa fler i samma sist som är mamma-pappalediga samtidigt.
    Malin
  2. 1
    Nån annan från saltsjö-boo Nacka? Hej

    Är de nån annans hör som hör till bm boo?
    Vi har visst bara en föräldrarträff vilket är trisst, hade ju hoppats på att träffa fler i samma sist som är mamma-pappalediga samtidigt.
    Malin
  3. Medlem sedan
    Jul 2011
    #2
    Är de flera som bara träffas en gång? Har hört vänner som träffats 4-6 ggr innan födseln
    Malin

    Hej

    Är de nån annans hör som hör till bm boo?
    V
    i har visst bara en föräldrarträff vilket är trisst, hade ju hoppats på att träffa fler i samma sist som är mamma-pappalediga samtidigt.
    Malin
  4. 2
    Är de flera som bara träffas en gång? Har hört vänner som träffats 4-6 ggr innan födseln
    Malin

    Hej

    Är de nån annans hör som hör till bm boo?
    V
    i har visst bara en föräldrarträff vilket är trisst, hade ju hoppats på att träffa fler i samma sist som är mamma-pappalediga samtidigt.
    Malin
  5. Medlem sedan
    Jun 2011
    #3
    vi har två träffar hos min bm innan födsel, båda på 2h.
  6. 3
    vi har två träffar hos min bm innan födsel, båda på 2h.
  7. Medlem sedan
    Jul 2011
    #4
    Aha, vår har tryckt in 4h på ett besök, trist men nåt kommer vi säkert ihåg efter träffen
  8. 4
    Aha, vår har tryckt in 4h på ett besök, trist men nåt kommer vi säkert ihåg efter träffen
  9. Medlem sedan
    Aug 2010
    #5
    jag bor i skarpnäck, så det är i sthlm i alla fall

    vi fick välja mellan 4 st gruppträffar á 2 timmar/gång eller 2 st föreläsningsträffar á 2 timmar och 15 min/gång. vi valde föreläsningsträffar av flera orsaker: det är andra barnet så vi har inte lika stort behov av gruppträffar, gruppträffarna i förra graviditeten gav knappt nånting pga dålig barnmorska som höll i dem samt att gruppträffarna denna gång låg på dåliga tider för oss.
  10. 5
    jag bor i skarpnäck, så det är i sthlm i alla fall

    vi fick välja mellan 4 st gruppträffar á 2 timmar/gång eller 2 st föreläsningsträffar á 2 timmar och 15 min/gång. vi valde föreläsningsträffar av flera orsaker: det är andra barnet så vi har inte lika stort behov av gruppträffar, gruppträffarna i förra graviditeten gav knappt nånting pga dålig barnmorska som höll i dem samt att gruppträffarna denna gång låg på dåliga tider för oss.
  11. Medlem sedan
    Jul 2011
    #6
    Jag hoppas informationen är från nån annan än min barnmorska för hon är inge bra men tror dock de blir hon. Vi har prickat in en föreläsning på sös ang förlossning o smärtlindring så de känns lite bättre i alla fall
  12. 6
    Jag hoppas informationen är från nån annan än min barnmorska för hon är inge bra men tror dock de blir hon. Vi har prickat in en föreläsning på sös ang förlossning o smärtlindring så de känns lite bättre i alla fall
  13. Medlem sedan
    Aug 2010
    #7
    vi var också på SÖS egen föreläsning i förra graviditeten, tyckte den var jättebra!
  14. 7
    vi var också på SÖS egen föreläsning i förra graviditeten, tyckte den var jättebra!
  15. Medlem sedan
    Jul 2011
    #8
    Ja verkligen bra föredragare. Blev sugen på Södra BB men har inte haft en "problemfri" graviditet så tror inte jag platsar där
    Men lät mysigt och mer avslappnat o man fick ju endå tillgång till smärtlindring
  16. 8
    Ja verkligen bra föredragare. Blev sugen på Södra BB men har inte haft en "problemfri" graviditet så tror inte jag platsar där
    Men lät mysigt och mer avslappnat o man fick ju endå tillgång till smärtlindring
  17. Medlem sedan
    Aug 2010
    #9
    men för att få föda där måste man väl även gå på deras MVC? och dit är det skitlång kö har jag hört..
  18. 9
    men för att få föda där måste man väl även gå på deras MVC? och dit är det skitlång kö har jag hört..
  19. Medlem sedan
    Jul 2011
    #10
    Man kunde alltid höra av sig sa dom på seminariumet för de va en som ville dit men inte gått hos dom, fanns de plats så fick man o annars blev de sös eller annan plats. För oss blir de sös om inte de är fullt de känns bra o har redan varit där så många ggr o alla har varit jättegulliga
  20. 10
    Man kunde alltid höra av sig sa dom på seminariumet för de va en som ville dit men inte gått hos dom, fanns de plats så fick man o annars blev de sös eller annan plats. För oss blir de sös om inte de är fullt de känns bra o har redan varit där så många ggr o alla har varit jättegulliga
  21. Medlem sedan
    Aug 2010
    #11
    vi ska också föda på SÖS om det finns plats, gjorde det förra gången och det funkade jättebra.
  22. 11
    vi ska också föda på SÖS om det finns plats, gjorde det förra gången och det funkade jättebra.
  23. Medlem sedan
    Jul 2011
    #12
    Skönt att höra.
    Vem vet, vi kanske syns när vi mår som bäst eller som sämst
  24. 12
    Skönt att höra.
    Vem vet, vi kanske syns när vi mår som bäst eller som sämst
  25. Medlem sedan
    Aug 2010
    #13
    haha ja precis! när jag fick min son så var det faktiskt en annan tjej i mammagruppen som var inne på sös samtidigt som mig, det skiljde bara några timmar mellan våra pojkars födelse
  26. 13
    haha ja precis! när jag fick min son så var det faktiskt en annan tjej i mammagruppen som var inne på sös samtidigt som mig, det skiljde bara några timmar mellan våra pojkars födelse
  27. Medlem sedan
    Jul 2011
    #14
    Åh coolt
  28. 14
    Åh coolt

Liknande trådar

  1. Nån från Nacka Värmdö?
    By Trull2012 in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-05, 15:30
  2. Söker vänner med småbarn i Saltsjö-Boo/N
    By Chillie02 in forum Hitta nya vänner
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-25, 17:54
  3. jobb från en annan af
    By värmland in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 18:29
  4. Klintvägen Saltsjö Boo
    By fru Jonsson in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-08, 16:26
  5. Några mammor från Nacka?
    By Cinnah o Alva 30/11 in forum _05 Höstbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-20, 13:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar