Farsdag imorgon.
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Farsdag imorgon.

    Minienkät.
    * Ska ni fira marsipanens far imorgon?
    * Har ni köpt någon present till honom?
    * Har marsipanen tillverkat något till far?
    * Firar ni med god mat? I så fall vad?
  2. 1
    Farsdag imorgon. Minienkät.
    * Ska ni fira marsipanens far imorgon?
    * Har ni köpt någon present till honom?
    * Har marsipanen tillverkat något till far?
    * Firar ni med god mat? I så fall vad?
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Börjar med att själv svara:

    * Ska ni fira marsipanens far imorgon?
    - Japp, det blir lite presenter till frukosten. Sambons stora barn kommer ut och firar honom på em.

    * Har ni köpt någon present till honom?
    -Han ska få handskar som är batteriuppvärmda. Jättebra, då kan han jobba ute hela vintern utan att frysa. Två T-shirtar som han kan ha på jobbet. NU har han alldeles för mycket färg på sina jobbetröjor(är ju målare). En microfleece tröja att ha under jackan om det blir kallt här i skåneland.

    * Har marsipanen tillverkat något till far?
    -Nix, men vi kanske hinner tillverka något imorgon. Kanske en orm av lera eller ett pärlhalsband.

    * Firar ni med god mat? I så fall vad?
    -Nej, det hinns inte med imorgon. Jag och T ska åka på ponny SM i Helsingborg och sen köpa en släpkärra.
  4. 2
    Börjar med att själv svara:

    * Ska ni fira marsipanens far imorgon?
    - Japp, det blir lite presenter till frukosten. Sambons stora barn kommer ut och firar honom på em.

    * Har ni köpt någon present till honom?
    -Han ska få handskar som är batteriuppvärmda. Jättebra, då kan han jobba ute hela vintern utan att frysa. Två T-shirtar som han kan ha på jobbet. NU har han alldeles för mycket färg på sina jobbetröjor(är ju målare). En microfleece tröja att ha under jackan om det blir kallt här i skåneland.

    * Har marsipanen tillverkat något till far?
    -Nix, men vi kanske hinner tillverka något imorgon. Kanske en orm av lera eller ett pärlhalsband.

    * Firar ni med god mat? I så fall vad?
    -Nej, det hinns inte med imorgon. Jag och T ska åka på ponny SM i Helsingborg och sen köpa en släpkärra.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Vi hade lite extra god middag här hemma ikväll, med färskt lammkött som vi fick i en låda av grannen igår. Så vi bjöd in svärisarna oxå o så kom jag på att det var "Fars dags-middag" så blev det klart oxå. Men vi bakar nog en kladdkaka imorgon att ha till fika. Och ringer morfar. Syskonen har tillverkat grejer, ska påminna dem om att ta fram dem. Det är allt.
  6. 3
    Vi hade lite extra god middag här hemma ikväll, med färskt lammkött som vi fick i en låda av grannen igår. Så vi bjöd in svärisarna oxå o så kom jag på att det var "Fars dags-middag" så blev det klart oxå. Men vi bakar nog en kladdkaka imorgon att ha till fika. Och ringer morfar. Syskonen har tillverkat grejer, ska påminna dem om att ta fram dem. Det är allt.
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    Ska ni fira marsipanens far imorgon?

    Ja litegrann

    * Har ni köpt någon present till honom?

    Ja han får en ask fina praliner(såna som kostar typ en tia styck)

    * Har marsipanen tillverkat något till far?

    Nej mamman har inte orkat ta tag i
    det

    * Firar ni med god mat? I så fall vad

    Nej vi måste äta upp blodpuddingen imorgon


    Storasyster ska på kalas imorgon så vi tänkte ha lite kvalitetstid med Astrid på fm
  8. 4
    Ska ni fira marsipanens far imorgon?

    Ja litegrann

    * Har ni köpt någon present till honom?

    Ja han får en ask fina praliner(såna som kostar typ en tia styck)

    * Har marsipanen tillverkat något till far?

    Nej mamman har inte orkat ta tag i
    det

    * Firar ni med god mat? I så fall vad

    Nej vi måste äta upp blodpuddingen imorgon


    Storasyster ska på kalas imorgon så vi tänkte ha lite kvalitetstid med Astrid på fm
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Lite sent svar från mig...

    * Ska ni fira marsipanens far imorgon?
    :: Jepp, han blev firad med frukost på sängen och presenter. Ville egentligen inte ha frukosten på sängen men barnen tycker det är spännande (och hjälper till att äta upp maten) så det blev så ändå.

    * Har ni köpt någon present till honom?
    :: Jepp, blev en vatten/vin karaff från Eva Solo.

    * Har marsipanen tillverkat något till far?
    :: Nej inte just till fars dag, men vi får ofta teckningar och annat pyssel...

    * Firar ni med god mat? I så fall vad?
    :: Nej inte så speciellt. Vi firade ju våra egna pappor också denna dagen så middag åt vi hemma hos mina föräldrar och då var det ju de som valt maten... men den var absolut god. Mamma lagar god mat.
  10. 5
    Lite sent svar från mig...

    * Ska ni fira marsipanens far imorgon?
    :: Jepp, han blev firad med frukost på sängen och presenter. Ville egentligen inte ha frukosten på sängen men barnen tycker det är spännande (och hjälper till att äta upp maten) så det blev så ändå.

    * Har ni köpt någon present till honom?
    :: Jepp, blev en vatten/vin karaff från Eva Solo.

    * Har marsipanen tillverkat något till far?
    :: Nej inte just till fars dag, men vi får ofta teckningar och annat pyssel...

    * Firar ni med god mat? I så fall vad?
    :: Nej inte så speciellt. Vi firade ju våra egna pappor också denna dagen så middag åt vi hemma hos mina föräldrar och då var det ju de som valt maten... men den var absolut god. Mamma lagar god mat.

Liknande trådar

  1. Farsdag
    By nillan71 in forum _1005 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 11:36
  2. Farsdag?
    By Loijsan in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 21:59
  3. FARSDAG imorgon!!!
    By Mirva m. V & D in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 22:35
  4. Farsdag!
    By lillasysteryster in forum _0607 Julibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-11-12, 15:09
  5. Farsdag?
    By engelnore in forum Änglabarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 10:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar