feber, matvägran...tänder?
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2003
    #1

    feber, matvägran...tänder?

    Sigge hade nära 40 graders feber tors o fre, sen gick den ner men han har fortsatt vara jättehängig, trött och ledsen. Vaknat upp emot 10 ggr på natten och skriker hysteriskt. I Fredags skrek han i 1 1/2 timma utan avbrott! Ingenting hjälpte. Men det stora problemet är att han totalvägrar att äta! Sen i Fredags morse han han fått i sig 2 flaskor välling (en på fre morgon o en på lör morgon, nu är det söndag) sen några enstaka skedar av mat/gröt och en isglass. Men han blir hysterisk om man ska mata honom och vällingen slår han bort. I vanliga fall äter han 2-3 flaskor välling, 2 mål lagad mat och lite smörgås/fruk/ägg. Känns skitjobbigt och vi fattar inte vad det är för fel! Han har ju fortfarande inte fått tänder så kanske kan det vara det nu? Eller har han ont i hals/öron? När han skriker som han gjort på natten (och även på dagen när han sovit-dvs legat ner) så misstänker man ju att han har ont.. Han har fått panodil men jag märker ingen skillnad. Otroligt stressande när han inte vill äta är det iallafall och nu ringer jag snart 1177 och ser om vi får komma in och kolla honom.
  2. 1
    feber, matvägran...tänder? Sigge hade nära 40 graders feber tors o fre, sen gick den ner men han har fortsatt vara jättehängig, trött och ledsen. Vaknat upp emot 10 ggr på natten och skriker hysteriskt. I Fredags skrek han i 1 1/2 timma utan avbrott! Ingenting hjälpte. Men det stora problemet är att han totalvägrar att äta! Sen i Fredags morse han han fått i sig 2 flaskor välling (en på fre morgon o en på lör morgon, nu är det söndag) sen några enstaka skedar av mat/gröt och en isglass. Men han blir hysterisk om man ska mata honom och vällingen slår han bort. I vanliga fall äter han 2-3 flaskor välling, 2 mål lagad mat och lite smörgås/fruk/ägg. Känns skitjobbigt och vi fattar inte vad det är för fel! Han har ju fortfarande inte fått tänder så kanske kan det vara det nu? Eller har han ont i hals/öron? När han skriker som han gjort på natten (och även på dagen när han sovit-dvs legat ner) så misstänker man ju att han har ont.. Han har fått panodil men jag märker ingen skillnad. Otroligt stressande när han inte vill äta är det iallafall och nu ringer jag snart 1177 och ser om vi får komma in och kolla honom.
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Men usch, lilla gubben! Se till att han dricker något, det är ju viktigt att de får i sig. Hoppas det blir bättre idag eller att ni får komma in och få hjälp snabbt! Självklart kan det vara tänder då de får nedsatt immunförsvar innan de kommer. Kram...
  4. 2
    Men usch, lilla gubben! Se till att han dricker något, det är ju viktigt att de får i sig. Hoppas det blir bättre idag eller att ni får komma in och få hjälp snabbt! Självklart kan det vara tänder då de får nedsatt immunförsvar innan de kommer. Kram...
  5. Medlem sedan
    Feb 2010
    #3
    Fy va jobbigt d låter Klart d kan vara tänder men känns kanske som att d inte borde föra sååå ont? Om d är öronen brukar de få ondare när de ligger ner o bli jätte ledsna. D var ju imorse du skrev så hur har d gått? Om d inte blivit bättre tycker jag absolut att du ska ringa så Sigge blir undersökt. Kan ju vara halsen också, öra näsa hals sitter ju ihop så allt borde ju kunna bli påverkat om d gör ont på ngt av ställena.. Krya på er!
    Kramar
  6. 3
    Fy va jobbigt d låter Klart d kan vara tänder men känns kanske som att d inte borde föra sååå ont? Om d är öronen brukar de få ondare när de ligger ner o bli jätte ledsna. D var ju imorse du skrev så hur har d gått? Om d inte blivit bättre tycker jag absolut att du ska ringa så Sigge blir undersökt. Kan ju vara halsen också, öra näsa hals sitter ju ihop så allt borde ju kunna bli påverkat om d gör ont på ngt av ställena.. Krya på er!
    Kramar
  7. Medlem sedan
    Apr 2003
    #4
    Tack för era svar. Vi var på jourcentralen igår där de tog blodprov, urinprov och kollade hals o öron men allt såg bra ut. Pratade med min bvc sköterska idag och hon var ganska övertygad om att han håller på att få flera tänder på samma gång och har jätteont, vilket låter ganska rimligt. Tydligen är det vanligt att om man inte fått tänder runt året får man flera på samma gång och kan få rejält ont. Hennes råd var att öka smärtlindringen, testa att ge nåt att äta och höra av oss i eftermiddag igen så vi hoppas det ska funka...
  8. 4
    Tack för era svar. Vi var på jourcentralen igår där de tog blodprov, urinprov och kollade hals o öron men allt såg bra ut. Pratade med min bvc sköterska idag och hon var ganska övertygad om att han håller på att få flera tänder på samma gång och har jätteont, vilket låter ganska rimligt. Tydligen är det vanligt att om man inte fått tänder runt året får man flera på samma gång och kan få rejält ont. Hennes råd var att öka smärtlindringen, testa att ge nåt att äta och höra av oss i eftermiddag igen så vi hoppas det ska funka...
  9. Medlem sedan
    Oct 2003
    #5
    Hoppas det funkar. Inte kul när de små har ont. Lycka till!
  10. 5
    Hoppas det funkar. Inte kul när de små har ont. Lycka till!

Liknande trådar

  1. Tänder - feber
    By karinoalex in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-27, 21:59
  2. Tänder och feber
    By Nataluskan & Olga in forum _0906 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 09:52
  3. Tänder och feber?
    By Fideli_76 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-05, 20:33
  4. Feber - tänder?
    By funni in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-31, 20:17
  5. Tänder+feber
    By pingeling79 in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 15:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar