Det här är väl ändå att överdriva
_1010 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2003
    #1

    Det här är väl ändå att överdriva

    Jisses- läste precis den här artiklen på nätet. Amerikanerna tar väl ändå priset. I resten av världen är det helt naturligt att sova tillsammans med sin bebis men i USA är det farligt och kontroversiellt. Jag nämnde inte ens till vår läkare att Case sov bredvid mig när han var spädis för då hade man väl fått sig en moralkaka. Tråkigt att de kan göra något så fint till något farligt och förbjudet. Dessutom finns det studier som visar att det är precis tvärtom- att barn som sover i eget rum i spjälsäng som spädbarn har högre risk för PSD för de får inga signaler från mamman att vakna till tex när mamma eller pappa vänder sig eller andas.
    http://news.yahoo.com/milwaukee-runs...213117311.html
  2. 1
    Det här är väl ändå att överdriva Jisses- läste precis den här artiklen på nätet. Amerikanerna tar väl ändå priset. I resten av världen är det helt naturligt att sova tillsammans med sin bebis men i USA är det farligt och kontroversiellt. Jag nämnde inte ens till vår läkare att Case sov bredvid mig när han var spädis för då hade man väl fått sig en moralkaka. Tråkigt att de kan göra något så fint till något farligt och förbjudet. Dessutom finns det studier som visar att det är precis tvärtom- att barn som sover i eget rum i spjälsäng som spädbarn har högre risk för PSD för de får inga signaler från mamman att vakna till tex när mamma eller pappa vänder sig eller andas.
    http://news.yahoo.com/milwaukee-runs...213117311.html
  3. Medlem sedan
    Mar 2010
    #2
    ucsh vilken hemskt affisch!
    Nu kanske jag får arga kommentarer men är det inte så att amerikaner i allmänhet är ganska så feta. och är man mkt överviktig så har man ofta tex sömnapneer och då är det enligt statistik vanligare att råka klämma sitt barn utan att märka det. Har för mig att man fick nån brochyr om det på bvc (men kan ha helt fel) att om man var överviktig eller led av apne eller rökte så skulle man inte ha barnet i sängen. Och det kanske är så vanligt i USA att de generaliserar och säger att det är farligt för alla?

    Förstår att du inte sa nåt hos läkaren haha! typiskt amerikanskt med skrämselpropaganda!
  4. 2
    ucsh vilken hemskt affisch!
    Nu kanske jag får arga kommentarer men är det inte så att amerikaner i allmänhet är ganska så feta. och är man mkt överviktig så har man ofta tex sömnapneer och då är det enligt statistik vanligare att råka klämma sitt barn utan att märka det. Har för mig att man fick nån brochyr om det på bvc (men kan ha helt fel) att om man var överviktig eller led av apne eller rökte så skulle man inte ha barnet i sängen. Och det kanske är så vanligt i USA att de generaliserar och säger att det är farligt för alla?

    Förstår att du inte sa nåt hos läkaren haha! typiskt amerikanskt med skrämselpropaganda!
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    haha! sorry men det vore ju faktiskt ganska komiskt om det vore så. snacka om att generalisera! Men jag hänger på i ditt tankesätt

    jag sover med maja brevid mig ibland. mer förut dock nu virvlar hon rundor så fasligt. jag är mer rädd att hon dska vakna och KRYPA ur sängen och slå sig!
  6. 3
    haha! sorry men det vore ju faktiskt ganska komiskt om det vore så. snacka om att generalisera! Men jag hänger på i ditt tankesätt

    jag sover med maja brevid mig ibland. mer förut dock nu virvlar hon rundor så fasligt. jag är mer rädd att hon dska vakna och KRYPA ur sängen och slå sig!

Liknande trådar

  1. Överdriva "förhållanden"?
    By Anonym av hänsyn... in forum Kärlek & relationer
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-04-20, 12:19
  2. är detok att överdriva
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-08-12, 18:52
  3. RS ändå
    By Lilla A med trean!! in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 16:52
  4. snacka om att överdriva!
    By -jenna- in forum _98 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-12, 11:49
  5. Överdriva
    By maryread in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 10:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar