bvc-siffror
_1110 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2000
    #1

    bvc-siffror

    Lovisa är en månad och två dagar gammal och idag var vi på bvc för att mäta och väga.

    (födelsesiffror inom parantes)

    Vikt: 4690 (3576)
    Längd: 54,5 (50)
    Huvudomf: 38 (35)

    Stora tjejen! Hon är knubbig och hon äter som en häst. Jag är så glad att hon tar flaskan också, det är verkligen en befrielse för mig. Mina två senaste bebisar har varit flaskvägrare och det resulterade i att de mer eller mindre bodde vid bröstet tills de var närmare ett år.
    Mamma till Miranda, Ofelia, Esther och Lovisa.
  2. 1
    bvc-siffror Lovisa är en månad och två dagar gammal och idag var vi på bvc för att mäta och väga.

    (födelsesiffror inom parantes)

    Vikt: 4690 (3576)
    Längd: 54,5 (50)
    Huvudomf: 38 (35)

    Stora tjejen! Hon är knubbig och hon äter som en häst. Jag är så glad att hon tar flaskan också, det är verkligen en befrielse för mig. Mina två senaste bebisar har varit flaskvägrare och det resulterade i att de mer eller mindre bodde vid bröstet tills de var närmare ett år.
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Härligt att hon växer, och skönt att hon tar flaska också Det underlättar ju verkligen om det funkar ibland.. Vi ska till bvc imorgon, ska bli spännande att se hur det har gått nu. Håller han sin takt som varit hittills så lär han väl nästan spräcka 5kg-gränsen och snart vara uppe på 60 cm i längd Men han KAN bara inte ha växt lika mycket på längden som han gjort hittills (53 cm vid födseln, 57 cm vid tre veckor).
  4. 2
    Härligt att hon växer, och skönt att hon tar flaska också Det underlättar ju verkligen om det funkar ibland.. Vi ska till bvc imorgon, ska bli spännande att se hur det har gått nu. Håller han sin takt som varit hittills så lär han väl nästan spräcka 5kg-gränsen och snart vara uppe på 60 cm i längd Men han KAN bara inte ha växt lika mycket på längden som han gjort hittills (53 cm vid födseln, 57 cm vid tre veckor).
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Han hade ökat på ca 300g och 0,5 cm denna gången Så 4,6kg och 57,5 lång.
  6. 3
    Han hade ökat på ca 300g och 0,5 cm denna gången Så 4,6kg och 57,5 lång.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    De väger ungefär lika då, Gabriel och Lovisa Det hade varit förvånansvärt om han hade ökat ännu mer på längden!
  8. 4
    De väger ungefär lika då, Gabriel och Lovisa Det hade varit förvånansvärt om han hade ökat ännu mer på längden!

Liknande trådar

  1. BM siffror
    By TheOneAndOnly in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-09-12, 20:58
  2. Nya BVC-siffror
    By Eva,Hampus & Matilda in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 07:56
  3. Mer siffror!
    By milu in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 21:24
  4. Nya siffror.
    By Jennie med T & S in forum _05 Höstbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 21:11
  5. BVC-siffror
    By MammaEmilia in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-24, 15:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar