Varför är han kung?
Föräldraskap - kristen
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Varför är han kung?

    I söndags i söndagsskolan pratade vi om kung Salomo och gjorde kronor (man kan se en liten bit av det på ungdomsoas blogg om man vill (man ser inte mig): http://ungdomsoasinspiratoren.blogsp....html?spref=fb
    Sedan skulle vi sjunga "Han är kung men han har ingen krona" (om Jesus alltså) - men jag kom för mitt liv inte ihåg andra versen. kan någon hjälpa?
    Första versen är:
    "Han är kung, men han har ingen krona.
    Han är kung men han har ingen svart limosin.
    Han är kung men han har inga kistor fulla med pengar.
    han är kung , han är kung, han är kung.

    Andra då.
    Han är kung för han XXXXX
    han är kung för YYYYYY
    han är kung för han har hela hjärtat fullt av kärlek....

    Kommer ngn ihåg XXXX och YYY biten så att vi kan ta dem på första advent?
  2. 1
    Varför är han kung? I söndags i söndagsskolan pratade vi om kung Salomo och gjorde kronor (man kan se en liten bit av det på ungdomsoas blogg om man vill (man ser inte mig): http://ungdomsoasinspiratoren.blogsp....html?spref=fb
    Sedan skulle vi sjunga "Han är kung men han har ingen krona" (om Jesus alltså) - men jag kom för mitt liv inte ihåg andra versen. kan någon hjälpa?
    Första versen är:
    "Han är kung, men han har ingen krona.
    Han är kung men han har ingen svart limosin.
    Han är kung men han har inga kistor fulla med pengar.
    han är kung , han är kung, han är kung.

    Andra då.
    Han är kung för han XXXXX
    han är kung för YYYYYY
    han är kung för han har hela hjärtat fullt av kärlek....

    Kommer ngn ihåg XXXX och YYY biten så att vi kan ta dem på första advent?
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    om inte minnet sviker mej helt så är det:
    ....för han är vän med alla.
    ...han gör de sjuka friska igen.
    men jag kan försöka gnola på den i morgon och se om det dyker upp någon annan text.

    (fast just nu känner jag att text två inte riktigt håller - med en svårt cancersjuk vän som jag och så många andra bett för länge, länge och läget blir bara värre och värre... men det är ju en heeelt annan sak.)
  4. 2
    om inte minnet sviker mej helt så är det:
    ....för han är vän med alla.
    ...han gör de sjuka friska igen.
    men jag kan försöka gnola på den i morgon och se om det dyker upp någon annan text.

    (fast just nu känner jag att text två inte riktigt håller - med en svårt cancersjuk vän som jag och så många andra bett för länge, länge och läget blir bara värre och värre... men det är ju en heeelt annan sak.)
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Tack! Och jag håller med om att det är SÅ svårt detta med helande. Visst, vi vet att han gjorde det när han gick på jordenoch att vi får be, och att det kan ske under, men när man ser lidandet på närra håll står man ändå där och blir arg och ledsen och.... och det klarar ju Gud, men.... fy så jobbigt med vännen - ber för er båda.
  6. 3
    Tack! Och jag håller med om att det är SÅ svårt detta med helande. Visst, vi vet att han gjorde det när han gick på jordenoch att vi får be, och att det kan ske under, men när man ser lidandet på närra håll står man ändå där och blir arg och ledsen och.... och det klarar ju Gud, men.... fy så jobbigt med vännen - ber för er båda.
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Tack, just nu känner jag "men Gud, vad håller du på med? Du har VÄRLDENS chans att få människor i vårt samhälle att se ett Gudsunder." Jag vet.... så är vi säkert många som tänkt men jag tänker så ändå.... och så vill jag ju att det ska bli ett slut på detta lidande i stor tapperhet.
  8. 4
    Tack, just nu känner jag "men Gud, vad håller du på med? Du har VÄRLDENS chans att få människor i vårt samhälle att se ett Gudsunder." Jag vet.... så är vi säkert många som tänkt men jag tänker så ändå.... och så vill jag ju att det ska bli ett slut på detta lidande i stor tapperhet.

Liknande trådar

  1. Kung fu panda 2?
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-20, 10:06
  2. Varför kommer han inte bli kung?
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 17:23
  3. Kung fu pandan?
    By hellym in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-07, 15:56
  4. Nu e jag KUNG!!
    By mia* in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-10-11, 07:35
  5. Kung av avslag
    By -Mian- in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-01-03, 18:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar