Lillkillen på dagis
_1009 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2002
    #1

    Lillkillen på dagis

    Nu har Martin skolats in på dagis under 2 veckor och det går så bra! Han växer med uppgiften. Idag är han där 8:30-14. Även fredagara lite längre. tis 2 och tros 2 timmar och onsdagar ledig. Denna lyx året ut.

    Nytt i hans beteende till att vara en social varelse är att han "säger till" att han bajsat gm att han kommer och rynkar på näsan och snusar som om det "luktar ill". Vi härmar så klart och säger: har du bajsat? Luktar det fis? Kom ska vi gå på toalettten! (=vi byter blöja)

    Nytt är oxå att om en i familjen får en puss ska alla få en, han går runt och lutar sej mot oss med stor öppen mun, mjuk och drägglig. Till min glädje tar stora barnen emot dessa pussar med ett mmmmmm (de skulle ju kunna rygga tlllbaka *hihi*)
    Nu är det din stund på jorden.
  2. 1
    Lillkillen på dagis Nu har Martin skolats in på dagis under 2 veckor och det går så bra! Han växer med uppgiften. Idag är han där 8:30-14. Även fredagara lite längre. tis 2 och tros 2 timmar och onsdagar ledig. Denna lyx året ut.

    Nytt i hans beteende till att vara en social varelse är att han "säger till" att han bajsat gm att han kommer och rynkar på näsan och snusar som om det "luktar ill". Vi härmar så klart och säger: har du bajsat? Luktar det fis? Kom ska vi gå på toalettten! (=vi byter blöja)

    Nytt är oxå att om en i familjen får en puss ska alla få en, han går runt och lutar sej mot oss med stor öppen mun, mjuk och drägglig. Till min glädje tar stora barnen emot dessa pussar med ett mmmmmm (de skulle ju kunna rygga tlllbaka *hihi*)
  3. jagbarajag
    #2
    Vad mysigt det låter! Vi väntar på att få veta var Mattheo får plats. En tjej i min mammagrupp fick veta att hon inte får någon utav de förskolor de valt så nu väntar vi med spänning vart vi hamnar. Vi har önskat barnomsorg från 1 januari.

    Kul att det går så bra för Martin!
  4. 2
    Vad mysigt det låter! Vi väntar på att få veta var Mattheo får plats. En tjej i min mammagrupp fick veta att hon inte får någon utav de förskolor de valt så nu väntar vi med spänning vart vi hamnar. Vi har önskat barnomsorg från 1 januari.

    Kul att det går så bra för Martin!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Det var just för att undvika ovissheten vi valde att skola in redan i november. Det blev liksom på så vis som ett företräde till vår plats och behövde inte konkurrera med andra om vi skulle väntat till i januari (fattar inte hur det där funkar).
  6. 3
    Det var just för att undvika ovissheten vi valde att skola in redan i november. Det blev liksom på så vis som ett företräde till vår plats och behövde inte konkurrera med andra om vi skulle väntat till i januari (fattar inte hur det där funkar).

Liknande trådar

  1. Lillkillen går!!!
    By Kråkan in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 08:21
  2. Lillkillen kom 21/11
    By Pytte med 4 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 13:46
  3. Lillkillen 1 år!
    By Kamomilla in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 20:50
  4. Nu är han här lillkillen
    By jag med 5 små gryn in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-27, 01:32
  5. Lillkillen
    By lisopasi in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-26, 08:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar