Vilka har inte gjort ultraljud ännu? :-)
_1204 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    May 2010
    #1

    Vilka har inte gjort ultraljud ännu? :-)

    Är det bara jag som inte gjort ultraljud ännu?
    Eller är det någon annan som fortfarande väntar? :-)

    Vi har tid 1 december! Längtar!
  2. 1
    Vilka har inte gjort ultraljud ännu? :-) Är det bara jag som inte gjort ultraljud ännu?
    Eller är det någon annan som fortfarande väntar? :-)

    Vi har tid 1 december! Längtar!
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Vi har tid på fredag morgon och jag längtar som en gaaaaalning dit. Äntligen ska man få sen den lill*
    Har visserligen lyssnat på hjärtljuden får några veckor sen och fått bekräftat att det faktiskt finns ett litet liv där inne, men nu blir det liksom på riktigt.
  4. 2
    Vi har tid på fredag morgon och jag längtar som en gaaaaalning dit. Äntligen ska man få sen den lill*
    Har visserligen lyssnat på hjärtljuden får några veckor sen och fått bekräftat att det faktiskt finns ett litet liv där inne, men nu blir det liksom på riktigt.
  5. Medlem sedan
    May 2010
    #3
    Åh! Mysigt!
    Ja det ska bli så härligt att få se bebis ordentligt.
    Såg liten på Kub och i fredags väldigt snabbt då jag var inne för sammandragningar.

    Men vill göra UL nu, så man får se ordentligt :-)
  6. 3
    Åh! Mysigt!
    Ja det ska bli så härligt att få se bebis ordentligt.
    Såg liten på Kub och i fredags väldigt snabbt då jag var inne för sammandragningar.

    Men vill göra UL nu, så man får se ordentligt :-)
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Jag tror att vi är sist ut. Nästa fredag den 2/12 ska vi gå, ska då vara i v. 19+0, längtar så jag dööör..



    Är det bara jag som inte gjort ultraljud ännu?
    Eller är det någon annan som fortfarande väntar? :-)

    Vi har tid 1 december! Längtar!
    Mina bästaste, Olle polle 070722 och Nils pils 090909
    www.mamapapabarn.blogg.se
  8. 4
    Jag tror att vi är sist ut. Nästa fredag den 2/12 ska vi gå, ska då vara i v. 19+0, längtar så jag dööör..



    Är det bara jag som inte gjort ultraljud ännu?
    Eller är det någon annan som fortfarande väntar? :-)

    Vi har tid 1 december! Längtar!
  9. Medlem sedan
    Mar 2009
    #5
    Hej!!!!
    Jag har mitt den 07/12, i och för sig har vi gjort ett i v 12 men det riktiga kÄnns som om det är nu när bebis är lite större!!! Och jag längtar sà jag dör tills detta dà vi ska fà reda pà om det är en liten tjej eller kille!!! Här i Spanien gör man det andra i vecka 21.
  10. 5
    Hej!!!!
    Jag har mitt den 07/12, i och för sig har vi gjort ett i v 12 men det riktiga kÄnns som om det är nu när bebis är lite större!!! Och jag längtar sà jag dör tills detta dà vi ska fà reda pà om det är en liten tjej eller kille!!! Här i Spanien gör man det andra i vecka 21.
  11. Medlem sedan
    Oct 2011
    #6
    jag har gjort ett RUl men ska tillbaka på måndag för att kunna dokumentera allt som ska vara med! Hon kunde se alla saker hon ville men det ska finnas dokumenterat. Bebben rörde sig HELA tiden! Jag blev då flyttad från 20 till 29 april. Hon skulle se om det stämde fortfarande. Blir snittad så det är ju iaf tidigare än vad BF blir.
  12. 6
    jag har gjort ett RUl men ska tillbaka på måndag för att kunna dokumentera allt som ska vara med! Hon kunde se alla saker hon ville men det ska finnas dokumenterat. Bebben rörde sig HELA tiden! Jag blev då flyttad från 20 till 29 april. Hon skulle se om det stämde fortfarande. Blir snittad så det är ju iaf tidigare än vad BF blir.
  13. Medlem sedan
    Sep 2011
    #7
    Hej!
    Jag är nog sist ut skulle jag tro. Bokat den 2/12, men vi va tvungen att boka om till den 8/12 pga av jobb.

    Är då 20+0. Längtar också!!!!
  14. 7
    Hej!
    Jag är nog sist ut skulle jag tro. Bokat den 2/12, men vi va tvungen att boka om till den 8/12 pga av jobb.

    Är då 20+0. Längtar också!!!!
  15. Medlem sedan
    Oct 2011
    #8
    1 december för mig också! Har börjat bli riktigt nervös de senaste dagarna...vill ju se att allt ser bra ut...längtar!!
  16. 8
    1 december för mig också! Har börjat bli riktigt nervös de senaste dagarna...vill ju se att allt ser bra ut...längtar!!
  17. Medlem sedan
    Sep 2011
    #9
    Jag har inte heller gjort RUL än.. Ska gå den 29:e och då är jag i vecka 19 (18+3). Längtar verkligen! Jag hoppas verkligen att det går att se könet, för det är något som vi verkligen vill veta.
  18. 9
    Jag har inte heller gjort RUL än.. Ska gå den 29:e och då är jag i vecka 19 (18+3). Längtar verkligen! Jag hoppas verkligen att det går att se könet, för det är något som vi verkligen vill veta.
  19. Medlem sedan
    Nov 2011
    #10
    hej jag ar inte svensk,sa jag ska fraga vad betyder RUL ???
    jag har tid imorgon 1/12 och raknar just nu timmar att se vad hander i magen
  20. 10
    hej jag ar inte svensk,sa jag ska fraga vad betyder RUL ???
    jag har tid imorgon 1/12 och raknar just nu timmar att se vad hander i magen
  21. Medlem sedan
    Sep 2011
    #11
    hej jag ar inte svensk,sa jag ska fraga vad betyder RUL ???
    jag har tid imorgon 1/12 och raknar just nu timmar att se vad hander i magen
    RUL = RutinUltraljud
  22. 11
    hej jag ar inte svensk,sa jag ska fraga vad betyder RUL ???
    jag har tid imorgon 1/12 och raknar just nu timmar att se vad hander i magen
    RUL = RutinUltraljud
  23. Medlem sedan
    Nov 2011
    #12
    tack UL jag gissade men till R passar ingenting till mig
  24. 12
    tack UL jag gissade men till R passar ingenting till mig
  25. Medlem sedan
    Nov 2011
    #13
    ch forlatr for min svenska jag lara sig fortfarrande
  26. 13
    ch forlatr for min svenska jag lara sig fortfarrande
  27. Medlem sedan
    Aug 2011
    #14
    Snälla, be inte om ursäkt!! Jag är svensk men förstagångsföderska och jag lovar dig att det är en hel del av förkortningarna som inte jag heller hänger med på! Brukar kunna klura ut det mesta men jag förstår att det är mycket jobbigare när man är ny på svenskan!
    Hur länge har du bott här? Trivs du bra? :-)
  28. 14
    Snälla, be inte om ursäkt!! Jag är svensk men förstagångsföderska och jag lovar dig att det är en hel del av förkortningarna som inte jag heller hänger med på! Brukar kunna klura ut det mesta men jag förstår att det är mycket jobbigare när man är ny på svenskan!
    Hur länge har du bott här? Trivs du bra? :-)
  29. Medlem sedan
    Sep 2011
    #15
    Nej, jag tycker inte heller du ska be om ursäkt. Det går ju bra med svenskan
  30. 15
    Nej, jag tycker inte heller du ska be om ursäkt. Det går ju bra med svenskan
  31. Medlem sedan
    Nov 2011
    #16
    TACK
    jag ar har nagra ar men jobbar med folk som var har pa kontrakter och var fran tysklad england frankrike... da behover de inte lara svenska -vi anvander engelska,allt som jag kan jag har lart sjalv , varst ar att skriva
    men kanske har det blir bra plats at trana

    halsa alla GRAVIDA ANNA
  32. 16
    TACK
    jag ar har nagra ar men jobbar med folk som var har pa kontrakter och var fran tysklad england frankrike... da behover de inte lara svenska -vi anvander engelska,allt som jag kan jag har lart sjalv , varst ar att skriva
    men kanske har det blir bra plats at trana

    halsa alla GRAVIDA ANNA
  33. Medlem sedan
    Nov 2004
    #17
    Öva på på oss du! Är det något vi inte förstår så frågar vi. Och du frågar när du inte förstår, eller hur?

    Kram
  34. 17
    Öva på på oss du! Är det något vi inte förstår så frågar vi. Och du frågar när du inte förstår, eller hur?

    Kram
  35. Medlem sedan
    Sep 2011
    #18
    Ååå i morgon är det dags!!! Vet precis känslan Håller tummarna för att allt ser toppen ut!
  36. 18
    Ååå i morgon är det dags!!! Vet precis känslan Håller tummarna för att allt ser toppen ut!
  37. Medlem sedan
    Mar 2002
    #19
    Ja, det här är en bra plats för dig att träna din svenska
  38. 19
    Ja, det här är en bra plats för dig att träna din svenska
  39. Medlem sedan
    Nov 2011
    #20
    hej igen
    nu kommer jag tillbaka
    har fat fina bilder av bebisen som sa hej till oss med handen )
    allt som sjsh sager ar ok sa jag ar jatte glad
  40. 20
    hej igen
    nu kommer jag tillbaka
    har fat fina bilder av bebisen som sa hej till oss med handen )
    allt som sjsh sager ar ok sa jag ar jatte glad

Liknande trådar

  1. Ännu en rapport från Ultraljud
    By happy83 in forum _1106 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-21, 20:43
  2. Ännu ett ultraljud...
    By Annapanna31 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 10:01
  3. Jag har gjort ultraljud!
    By blixten80 in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 14:13
  4. Ännu ett Ultraljud idag!
    By M med trean 7/4 in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 20:34
  5. Vilka har INTE döpt ännu?
    By -Milla- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 14:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar