Hur ser missfall ut?
Missfall
  1. Anonym
    #1

    Hur ser missfall ut?

    Aningen klumpig fråga, men hur ser ett missfall ut? Jag menar det som "kommer ut"... "Måste" det komma ut en stor klump, som ska vara moderkakan? Ungefär i storlek som en tennisboll eller en lever? Måste hela den komma på en gång eller kan den komma i "mindre bitar" i omgångar? Jag hade en kraftig blödning härom dagen, det bara rann och rann och rann och det var klumpar i... Men klumparna var "bara" 3-5 cm och verkade bara innehålla blod, eventuellt levrat blod... Har ingen aning om ifall det var missfall eller någonting annat...
  2. 1
    Hur ser missfall ut? Aningen klumpig fråga, men hur ser ett missfall ut? Jag menar det som "kommer ut"... "Måste" det komma ut en stor klump, som ska vara moderkakan? Ungefär i storlek som en tennisboll eller en lever? Måste hela den komma på en gång eller kan den komma i "mindre bitar" i omgångar? Jag hade en kraftig blödning härom dagen, det bara rann och rann och rann och det var klumpar i... Men klumparna var "bara" 3-5 cm och verkade bara innehålla blod, eventuellt levrat blod... Har ingen aning om ifall det var missfall eller någonting annat...
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Jag har aldrig fått ett missfall så, utan bara haft ma, men din beskrivning låter som ett missfall iallafall teoretiskt. Kontakta sjukvårde, tycker jag. Så att du vet säkert och så att de får kolla så att allt isåfall kommit ut.
  4. 2
    Jag har aldrig fått ett missfall så, utan bara haft ma, men din beskrivning låter som ett missfall iallafall teoretiskt. Kontakta sjukvårde, tycker jag. Så att du vet säkert och så att de får kolla så att allt isåfall kommit ut.
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Nej, det måste inte komma en stor klump. Av många olika skäl, att embryot slutat växa tidigt och sedan stöts ut efter att det tillbakabildats (dvs är väldigt litet).
    Men man kan även blöda klumpar (levrat blod som du själv skrev) och att embryot/fostret finns kvar i kroppen.

    Men det låter ju, ledsamt nog, som ett missfall, åk till närmaste gynakut och kolla upp det. Så vet du och behöver inte gissa.

    Håller tummarna för dig!
  6. 3
    Nej, det måste inte komma en stor klump. Av många olika skäl, att embryot slutat växa tidigt och sedan stöts ut efter att det tillbakabildats (dvs är väldigt litet).
    Men man kan även blöda klumpar (levrat blod som du själv skrev) och att embryot/fostret finns kvar i kroppen.

    Men det låter ju, ledsamt nog, som ett missfall, åk till närmaste gynakut och kolla upp det. Så vet du och behöver inte gissa.

    Håller tummarna för dig!

Liknande trådar

  1. Missfall?
    By Hoppaspåbebis in forum Komplikationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 09:52
  2. Missfall
    By starlet1 in forum Änglabarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 23:38
  3. missfall=inget missfall!!!
    By loppan74 in forum _0805 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 08:26
  4. Varför missfall på missfall?
    By mantra in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 13:11
  5. Missfall???
    By anonymt namn in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 16:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar