Missfall, hur ser det ut?
Missfall
  1. Anonym
    #1

    Missfall, hur ser det ut?

    Aningen klumpig fråga, men hur ser ett missfall ut? Jag menar det som "kommer ut"... "Måste" det komma ut en stor klump, som ska vara moderkakan? Ungefär i storlek som en tennisboll eller en lever? Måste hela den komma på en gång eller kan den komma i "mindre bitar" i omgångar? Jag hade en kraftig blödning härom dagen, det bara rann och rann och rann och det var klumpar i... Men klumparna var "bara" 3-5 cm och verkade bara innehålla blod, eventuellt levrat blod... Har ingen aning om ifall det var missfall eller någonting annat...
  2. 1
    Missfall, hur ser det ut? Aningen klumpig fråga, men hur ser ett missfall ut? Jag menar det som "kommer ut"... "Måste" det komma ut en stor klump, som ska vara moderkakan? Ungefär i storlek som en tennisboll eller en lever? Måste hela den komma på en gång eller kan den komma i "mindre bitar" i omgångar? Jag hade en kraftig blödning härom dagen, det bara rann och rann och rann och det var klumpar i... Men klumparna var "bara" 3-5 cm och verkade bara innehålla blod, eventuellt levrat blod... Har ingen aning om ifall det var missfall eller någonting annat...
  3. Medlem sedan
    Aug 2007
    #2
    Hej! Ett mirakel är sällan en "stor klump" utan kommer oftast ut i omgångar. Är du tidigt i graviditeten så är det inte så mkt mer än blod och lite hinnor som kommer ut vid ett missfall.

    I vilken vecka är du? Mitt råd (om du vill ha det) är att kontakta din BM eller kvinnoklinik för ett UL så du får svar på om det din blödning var ett missfall.

    Många blöder i början av graviditeten, både mkt och lite, utan att det är ngt allvarligt. Hoppas det bara var en ofarlig blödning du hade!

    Kram och lycka till
  4. 2
    Hej! Ett mirakel är sällan en "stor klump" utan kommer oftast ut i omgångar. Är du tidigt i graviditeten så är det inte så mkt mer än blod och lite hinnor som kommer ut vid ett missfall.

    I vilken vecka är du? Mitt råd (om du vill ha det) är att kontakta din BM eller kvinnoklinik för ett UL så du får svar på om det din blödning var ett missfall.

    Många blöder i början av graviditeten, både mkt och lite, utan att det är ngt allvarligt. Hoppas det bara var en ofarlig blödning du hade!

    Kram och lycka till
  5. Medlem sedan
    Aug 2007
    #3
    Förlåt! Skriver på mobilen. Mirakel ska vara missfall!
  6. 3
    Förlåt! Skriver på mobilen. Mirakel ska vara missfall!
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Fick missfall i ca v 7-8. Var som en kraftig mens, men kanske lite mer sleminslag än en mens och mer levrat blod.
  8. 4
    Fick missfall i ca v 7-8. Var som en kraftig mens, men kanske lite mer sleminslag än en mens och mer levrat blod.

Liknande trådar

  1. Missfall?
    By Hoppaspåbebis in forum Komplikationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 09:52
  2. Missfall
    By starlet1 in forum Änglabarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 23:38
  3. missfall=inget missfall!!!
    By loppan74 in forum _0805 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 08:26
  4. Varför missfall på missfall?
    By mantra in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 13:11
  5. Missfall???
    By anonymt namn in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 16:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar