90 dagar kvar...
1202 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2011
    #1

    90 dagar kvar...

    Idag är det 90 dagar kvar till BF och dagen till ära har jag inhandlat lite kläder. två bodysar, en mindre och en lite större. Två par söta strumpor, kunde inte låta bli. Dessutom har jag köpt en fleeceoverall. Stod länge och valde mellan storlekarna. Jag tog en i strl 56 och hoppas att den ska räcka ett tag. I och med att bebisen kommer i slutet av februari så hoppas jag att det hinner bli varmare ute innan det är dags att byta till större storlek. Svårt med storlekar... Hur har ni andra gjort? Vi har valt att inte ta reda på kön, så kläderna är just nu neutrala. Men jag ser fram emot att kunna köpa typiska kill/tjej kläder. Det finns ju så sjukt mycket fint och gulligt för bägge könen.
  2. 1
    90 dagar kvar... Idag är det 90 dagar kvar till BF och dagen till ära har jag inhandlat lite kläder. två bodysar, en mindre och en lite större. Två par söta strumpor, kunde inte låta bli. Dessutom har jag köpt en fleeceoverall. Stod länge och valde mellan storlekarna. Jag tog en i strl 56 och hoppas att den ska räcka ett tag. I och med att bebisen kommer i slutet av februari så hoppas jag att det hinner bli varmare ute innan det är dags att byta till större storlek. Svårt med storlekar... Hur har ni andra gjort? Vi har valt att inte ta reda på kön, så kläderna är just nu neutrala. Men jag ser fram emot att kunna köpa typiska kill/tjej kläder. Det finns ju så sjukt mycket fint och gulligt för bägge könen.
  3. Medlem sedan
    Feb 2009
    #2
    Visst är det skönt att se dagarna ticka ner! Efter 100 går dagarna som är kvar fort! Själv går jag in i vecka 31 idag (30+0) och har 69 dagar kvar till BF.

    Så mysigt att köpa kläder till bebben! Vi har inte köpt så mycket den här gången... vi har kvar en hel del kläder från det att dottern var liten. Hon är född på hösten, så de första månaderna var ju kalla för henne med. Det enda som vi hittills har köpt är en overall, storlek 56. Men vi kommer vara tvungna att komplettera med mer kläder, dels för att det lär bli mer tvätt nu när det är tvillingar och dels för att vi inte vet vilka som gömmer sig i magen (har ej tagit reda på kön). Ska tillägga att dotterns minsta storlekar, 50 och 56 var neutrala i färgerna de med.
  4. 2
    Visst är det skönt att se dagarna ticka ner! Efter 100 går dagarna som är kvar fort! Själv går jag in i vecka 31 idag (30+0) och har 69 dagar kvar till BF.

    Så mysigt att köpa kläder till bebben! Vi har inte köpt så mycket den här gången... vi har kvar en hel del kläder från det att dottern var liten. Hon är född på hösten, så de första månaderna var ju kalla för henne med. Det enda som vi hittills har köpt är en overall, storlek 56. Men vi kommer vara tvungna att komplettera med mer kläder, dels för att det lär bli mer tvätt nu när det är tvillingar och dels för att vi inte vet vilka som gömmer sig i magen (har ej tagit reda på kön). Ska tillägga att dotterns minsta storlekar, 50 och 56 var neutrala i färgerna de med.
  5. Medlem sedan
    Aug 2010
    #3
    jag plockade fram bebiskläderna vi köpte till vår son häromdagen och tvättade dem. mycket neutralt, typ bara två bodysar i strl 50 och sen rätt många i 56 har vi. vi har inte tagit reda på kön heller.

    vi har lånat en tjock overall som är från 0-3 månader av en kompis till mig, hoppas den räcker!
  6. 3
    jag plockade fram bebiskläderna vi köpte till vår son häromdagen och tvättade dem. mycket neutralt, typ bara två bodysar i strl 50 och sen rätt många i 56 har vi. vi har inte tagit reda på kön heller.

    vi har lånat en tjock overall som är från 0-3 månader av en kompis till mig, hoppas den räcker!
  7. Medlem sedan
    Sep 2010
    #4
    Jag premiär handlade i helgen!
    2 par strumpor, en body och ett par byxor i stl 50. Det ska få bli hans "åka hem" kläder tror jag. hihi
    Jag har inte vågat handla än, vet inte varför. Men i helgen klipte jag ju bandet, så nu kanske det blir lite mer.
    Har förstått av mamma att hon har köpt en overall och sen tror jag att vi ska få en massa kläder från mannens syster.
    Min plan är väl att ha ett litet förråd med kläder så man klarar sig första veckorna och sen handla mer när man vet bättre med storlek osv. Plus att jag räknar med att få lite kläder i "välkommen till välden" presenter.
  8. 4
    Jag premiär handlade i helgen!
    2 par strumpor, en body och ett par byxor i stl 50. Det ska få bli hans "åka hem" kläder tror jag. hihi
    Jag har inte vågat handla än, vet inte varför. Men i helgen klipte jag ju bandet, så nu kanske det blir lite mer.
    Har förstått av mamma att hon har köpt en overall och sen tror jag att vi ska få en massa kläder från mannens syster.
    Min plan är väl att ha ett litet förråd med kläder så man klarar sig första veckorna och sen handla mer när man vet bättre med storlek osv. Plus att jag räknar med att få lite kläder i "välkommen till välden" presenter.
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5
    mm svårt det där med kläder o mängder och strlk
    jag köpte en fleeceoverall till min systers bebis som nu är 3 veckor, men hon fick fleeceoverall av mamma och hade dessutom köpt en själv så jag behöll den jag hade tänkt ge bort och köpte annat till hennes lilla.
    den overallen är i strl 62 så kommer väl vara stor i början men hoppas den går att använda ändå, så vi inte behöver köpa ytterligare en

    vill oxå köpa mer kläder som jag anser passar flicka/pojke sen än så länge är könet en hemlighet, längtar tills liten kommer!!!
  10. 5
    mm svårt det där med kläder o mängder och strlk
    jag köpte en fleeceoverall till min systers bebis som nu är 3 veckor, men hon fick fleeceoverall av mamma och hade dessutom köpt en själv så jag behöll den jag hade tänkt ge bort och köpte annat till hennes lilla.
    den overallen är i strl 62 så kommer väl vara stor i början men hoppas den går att använda ändå, så vi inte behöver köpa ytterligare en

    vill oxå köpa mer kläder som jag anser passar flicka/pojke sen än så länge är könet en hemlighet, längtar tills liten kommer!!!
  11. Medlem sedan
    Aug 2010
    #6
    haha, när jag började packa upp våra bebiskläder upptäckte jag att vi har NIO st bebismössor
  12. 6
    haha, när jag började packa upp våra bebiskläder upptäckte jag att vi har NIO st bebismössor

Liknande trådar

  1. Hur många dagar kvar? jag 100 dagar
    By happy83 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 18:33
  2. 9 dagar kvar
    By 5 söner in forum _0705 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 08:45
  3. 2 dagar kvar!
    By matsmaria in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-23, 08:30
  4. 53 dagar kvar!!
    By Anna - änglamamma in forum _0605 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 11:38
  5. 3 dagar kvar
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-08, 11:33
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar