Lite smågalen har jag alltid varit.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Dec 2006
    #1

    Lite smågalen har jag alltid varit.

    Men efter att ha pratat med ssk på kirurgen som tyckte mitt förslag var toppen så kommer jag i morgon att ha en Cancer träff, Jag är den enda i bekantskapskretsen som har drabbats av detta sattyg så alla vänner o syskon är i stor sorg. Så i morgon ska vi vända sorgen till glädje bara för en kväll. För att jag inte ska känna mig så ensam så kommer alla tjejerna att få en egen ritad tumör av mig att fästa på kläderna. Sen ska vi dricka vin,gråta,sjunga och bara vara lyckliga.Jag känner som så att käre gud låt mig bara ha en kväll till i dessa tjejers sällskap där allt är nästan som vanligt! Sen kan det ju ta evigheters evigheters innan en sån kväll dyker upp igen. Är jag galen? Ja kanske lite,Men som vi alla vet.Life is short!
  2. 1
    Lite smågalen har jag alltid varit. Men efter att ha pratat med ssk på kirurgen som tyckte mitt förslag var toppen så kommer jag i morgon att ha en Cancer träff, Jag är den enda i bekantskapskretsen som har drabbats av detta sattyg så alla vänner o syskon är i stor sorg. Så i morgon ska vi vända sorgen till glädje bara för en kväll. För att jag inte ska känna mig så ensam så kommer alla tjejerna att få en egen ritad tumör av mig att fästa på kläderna. Sen ska vi dricka vin,gråta,sjunga och bara vara lyckliga.Jag känner som så att käre gud låt mig bara ha en kväll till i dessa tjejers sällskap där allt är nästan som vanligt! Sen kan det ju ta evigheters evigheters innan en sån kväll dyker upp igen. Är jag galen? Ja kanske lite,Men som vi alla vet.Life is short!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Galen? Nää... Helt fantastisk är du och du har en underbar inställning!!!
  4. 2
    Galen? Nää... Helt fantastisk är du och du har en underbar inställning!!!
  5. mandelblomma
    #3
    Du resonerar helt rätt och det kommer ge dig massa energi du kommer behöva.
    Som någon sa, var inte rädd att ta emot den hjälp du behöver och även att be om hjälp- även om hjälp man slipper be om är på något sätt mer värd..

    Ha en riktigt trevlig kväll!
  6. 3
    Du resonerar helt rätt och det kommer ge dig massa energi du kommer behöva.
    Som någon sa, var inte rädd att ta emot den hjälp du behöver och även att be om hjälp- även om hjälp man slipper be om är på något sätt mer värd..

    Ha en riktigt trevlig kväll!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Tycker det låter helknäppt och galet

    men precis ungefär så som jag nog med skulle vilja göra och hantera det.Samla styrka,kramar,omsorg,leenden,g lada minnen att ha i bakhuvudet senare,klokt tänkt!
  8. 4
    Tycker det låter helknäppt och galet

    men precis ungefär så som jag nog med skulle vilja göra och hantera det.Samla styrka,kramar,omsorg,leenden,g lada minnen att ha i bakhuvudet senare,klokt tänkt!
  9. Medlem sedan
    Feb 2001
    #5
    Låter som en bra ide! Som anhörig och nära vän till ett antal cansersjuka vet jag att det är ett tungt besked.

    Har dock ett par där allt gått bra och en solskenshistoria om en 21-årig kille som skulle opas för diskbråck och de upptäcker cancertumör innanför ryggmärgen. Han hinner inte tänka alls innan behandling sätts in, han hinner inte ens vakna ur narkosen. Idag är killen på väg att bli tvåbarnsfar.

    Tycker du gör helt rätt som gör detta med en kväll där alla är "lika".
  10. 5
    Låter som en bra ide! Som anhörig och nära vän till ett antal cansersjuka vet jag att det är ett tungt besked.

    Har dock ett par där allt gått bra och en solskenshistoria om en 21-årig kille som skulle opas för diskbråck och de upptäcker cancertumör innanför ryggmärgen. Han hinner inte tänka alls innan behandling sätts in, han hinner inte ens vakna ur narkosen. Idag är killen på väg att bli tvåbarnsfar.

    Tycker du gör helt rätt som gör detta med en kväll där alla är "lika".
  11. Medlem sedan
    May 2009
    #6
    Hehe får jag komma? Låter kul. Ingen fattar hur kul man kan ha åt sin cancer. Eller så är det kanske bara du och jag och ett gäng till som har låg humor .

    Jag tipsar också om http://cancertjejer.forum24.se/, ett forum som är bra.
  12. 6
    Hehe får jag komma? Låter kul. Ingen fattar hur kul man kan ha åt sin cancer. Eller så är det kanske bara du och jag och ett gäng till som har låg humor .

    Jag tipsar också om http://cancertjejer.forum24.se/, ett forum som är bra.
  13. ÅJ67 m 3 kidz
    #7
    Nä jag tycker inte du är knäpp, jag tycker det låter som något som borde ingå i terapin.

    Min mamma har en sjukt twistad humor ibland och precis som Marmeglad skrev så kunde vi skämta om cancern också.
  14. 7
    Nä jag tycker inte du är knäpp, jag tycker det låter som något som borde ingå i terapin.

    Min mamma har en sjukt twistad humor ibland och precis som Marmeglad skrev så kunde vi skämta om cancern också.
  15. Medlem sedan
    Dec 2006
    #8
    Tack för tipset,reggade mig snabbare än blixten
  16. 8
    Tack för tipset,reggade mig snabbare än blixten
  17. Medlem sedan
    Dec 2006
    #9
    Va bra att jag inte är ett freak i era ögon,Ni är ju så kloka och fina så om ni förstår mig så är mina förhoppningar att iaf en del av jordens befolkning också gör det!
  18. 9
    Va bra att jag inte är ett freak i era ögon,Ni är ju så kloka och fina så om ni förstår mig så är mina förhoppningar att iaf en del av jordens befolkning också gör det!
  19. Medlem sedan
    Aug 2002
    #10
    Har inte läst tidigare och beklagar verkligen att du drabbats..... Det där låter som en kul och lite "galen" idé. Hoppas ni alla får det roligt och trevligt!
  20. 10
    Har inte läst tidigare och beklagar verkligen att du drabbats..... Det där låter som en kul och lite "galen" idé. Hoppas ni alla får det roligt och trevligt!
  21. Medlem sedan
    Nov 2000
    #11
    Ja, visst måste man garva åt eländet ibland!

    Håller med om cancertjejer, ett kanonbra forum!
  22. 11
    Ja, visst måste man garva åt eländet ibland!

    Håller med om cancertjejer, ett kanonbra forum!
  23. Medlem sedan
    Jul 2001
    #12
    Jag tycker att det låter som en fantastisk idé.
    Jag förbannar allt vad cancer heter: min mormor gick bort i äggstockscancer när jag var knappt 2 år. Hon var bara 56 år.
  24. 12
    Jag tycker att det låter som en fantastisk idé.
    Jag förbannar allt vad cancer heter: min mormor gick bort i äggstockscancer när jag var knappt 2 år. Hon var bara 56 år.

Liknande trådar

  1. Har Schenkenberg alltid varit
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 20:57
  2. Jag har alltid varit superanonym
    By Emmylou in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 21:46
  3. Jag har alltid varit
    By Wallander in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 08:29
  4. JAS har väl alltid varit
    By bunozi in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 20:56
  5. Jag är smågalen pga sömnbrist!
    By Anna-Krist in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 10:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar