Gott nytt år!
Föräldraskap - kristen
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Gott nytt år!

    Det var bara det... Nä, förresten, vilken är er favvo-adventspsalm? Jag kan inte bestämma mig, men Gå Sion din konung... är fin!
    Because I love you I will commit myself to you.
    http://mammanpavag.blogspot.com/
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  2. 1
    Gott nytt år! Det var bara det... Nä, förresten, vilken är er favvo-adventspsalm? Jag kan inte bestämma mig, men Gå Sion din konung... är fin!
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Goitt mytt! Det susar genom livets strid är min favvo. Sentimental ,men....
  4. 2
    Goitt mytt! Det susar genom livets strid är min favvo. Sentimental ,men....
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3
    Gott nytt kyrkoår! Min favoritadventspsalm är nog Bereden väg... eller Hosianna Davids Son... eller Gå Sion.... Nä Bereden väg... eller?

    Kanske Hosianna ändå... kanske...

    Fick inte ens höra dem i år...
  6. 3
    Gott nytt kyrkoår! Min favoritadventspsalm är nog Bereden väg... eller Hosianna Davids Son... eller Gå Sion.... Nä Bereden väg... eller?

    Kanske Hosianna ändå... kanske...

    Fick inte ens höra dem i år...
  7. Medlem sedan
    Aug 2008
    #4
    Gott nytt år till er alla!
    Har nog ingen favorit tror jag...
  8. 4
    Gott nytt år till er alla!
    Har nog ingen favorit tror jag...
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    Ingen psalm väl men den här är fin:

    http://open.spotify.com/track/3CytoigxykdkmXGsz8ECtL
  10. 5
    Ingen psalm väl men den här är fin:

    http://open.spotify.com/track/3CytoigxykdkmXGsz8ECtL
  11. Medlem sedan
    Oct 2002
    #6
    Gott nytt år! Egentligen är det väl ingen adventspsalm, men Nu tändas tusen juleljus brukar vi sjunga före middagen under hela advents- och jultiden medan jag tänder ljusen. En tradition inspirerad av min lågstadiefröken. Vi hade under advent varsin ljusstake, medtagen hemifrån, stående på bänkarna och sen gick fröken runt och tände medan vi sjöng. Ljusen fick sedan brinna medan fröken läste ur Selma Lagerlöfs Kristuslegender eller annan uppbygglig litteratur.
    Av reana adventspsalmer tycker jag att Bereden väg för Herren är fin, den lärde jag mig av nämnda fröken.
  12. 6
    Gott nytt år! Egentligen är det väl ingen adventspsalm, men Nu tändas tusen juleljus brukar vi sjunga före middagen under hela advents- och jultiden medan jag tänder ljusen. En tradition inspirerad av min lågstadiefröken. Vi hade under advent varsin ljusstake, medtagen hemifrån, stående på bänkarna och sen gick fröken runt och tände medan vi sjöng. Ljusen fick sedan brinna medan fröken läste ur Selma Lagerlöfs Kristuslegender eller annan uppbygglig litteratur.
    Av reana adventspsalmer tycker jag att Bereden väg för Herren är fin, den lärde jag mig av nämnda fröken.
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Fast den gillar jag också jättemycket.
  14. 7
    Fast den gillar jag också jättemycket.
  15. Medlem sedan
    Nov 2006
    #8
    Spotify! Eller gudstjänst från Härnösands domkyrka på SVT play?
  16. 8
    Spotify! Eller gudstjänst från Härnösands domkyrka på SVT play?
  17. Medlem sedan
    Nov 2006
    #9
    Den sjöng solisten på adventskonserten igår, jag gillar den. Särskilt texten.
  18. 9
    Den sjöng solisten på adventskonserten igår, jag gillar den. Särskilt texten.
  19. Medlem sedan
    Nov 2006
    #10
    Fröknar kan lära en mycket, ju.
  20. 10
    Fröknar kan lära en mycket, ju.
  21. Medlem sedan
    Nov 2006
    #11
    Du får leta bland de andras.
  22. 11
    Du får leta bland de andras.
  23. Annam.4
    #12
    Detsamma till dig och alla er andra!

    Det susar genom livets strid..." är min favoritpsalm i psalmboken, men jag har också blivit alldeles förälskad i den här:
    http://www.youtube.com/watch?v=u7R0HJIJ7sA

    Kram!
  24. 12
    Detsamma till dig och alla er andra!

    Det susar genom livets strid..." är min favoritpsalm i psalmboken, men jag har också blivit alldeles förälskad i den här:
    http://www.youtube.com/watch?v=u7R0HJIJ7sA

    Kram!
  25. Medlem sedan
    Oct 2002
    #13
    Jo, det löser väl sig. Men det är nåt extra att faktiskt vara i en kyrka på 1 advent och sjunga ihop med alla andra och orgeln och allt. Får återkomma nästa år. Det här året fick jag titta på en massa isprinsessor istället. Det är rätt juligt det med när jag tänker efter.
  26. 13
    Jo, det löser väl sig. Men det är nåt extra att faktiskt vara i en kyrka på 1 advent och sjunga ihop med alla andra och orgeln och allt. Får återkomma nästa år. Det här året fick jag titta på en massa isprinsessor istället. Det är rätt juligt det med när jag tänker efter.
  27. Medlem sedan
    Jan 2001
    #14
    Jag såg en församling här i staden som skulle fira med nyårsfyrverkerier på lördagkvällen. Det var en kul idé tyckte jag (även om jag inte är jätteförtjust i fyrverkerier...)

    Min favoritadventspsalm är Bereden väg för Herran.
  28. 14
    Jag såg en församling här i staden som skulle fira med nyårsfyrverkerier på lördagkvällen. Det var en kul idé tyckte jag (även om jag inte är jätteförtjust i fyrverkerier...)

    Min favoritadventspsalm är Bereden väg för Herran.
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    Ah, du också! Visst är den bra!
  30. 15
    Ah, du också! Visst är den bra!
  31. Medlem sedan
    Nov 2006
    #16
    Det borde väcka uppseende, i alla fall! Jag gillar fyrverkerier som säger "Poff" snarare än "pang".
  32. 16
    Det borde väcka uppseende, i alla fall! Jag gillar fyrverkerier som säger "Poff" snarare än "pang".
  33. Medlem sedan
    Nov 2006
    #17
    Fixat, fast i efterhand. Kram!
  34. 17
    Fixat, fast i efterhand. Kram!
  35. Medlem sedan
    Oct 2002
    #18
    Kram
  36. 18
    Kram

Liknande trådar

  1. Gott slut å Gott nytt!!!
    By myranåjag in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-31, 18:20
  2. Gott Slut & Gott Nytt 2008
    By Jenny m Thea & Moa in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-31, 17:39
  3. Gott slut å GOTT NYTT
    By sarahkristin in forum Änglabarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 13:50
  4. Gott slut och Gott nytt år!
    By deprimerad 2-barns mor in forum Känsliga snack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-31, 10:51
  5. Gott Slut & Gott Nytt!!
    By Anna m V & E in forum _03 Vårbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-31, 00:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar