Mammografi
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Mammografi

    Usch på tisdag ska jag iväg på min första mammografi ser INTE fram emot att få brösten mosade fast det är ju skönt att kontrollen finns.
    Jag har aldrig förstått varför det inte är regelbunden kontroll på "gubbarnas" prostata när dom kollar både bröst och livmoder på oss????
    Det är ju en ganska enkel livförsäkring och måste ju bli billigare i det långa loppet, tror att många män verkligen blundar för och drar sig för att kolla upp om om misstänker cancer så kommer dom in alldeles för sent.
    <3<3<3 Tilia 070904, Troj 090827, Minja 120911, Teus 150715 <3<3<3

    http://blogg.alltforforaldrar.se/gulliganmamma/
  2. 1
    Mammografi Usch på tisdag ska jag iväg på min första mammografi ser INTE fram emot att få brösten mosade fast det är ju skönt att kontrollen finns.
    Jag har aldrig förstått varför det inte är regelbunden kontroll på "gubbarnas" prostata när dom kollar både bröst och livmoder på oss????
    Det är ju en ganska enkel livförsäkring och måste ju bli billigare i det långa loppet, tror att många män verkligen blundar för och drar sig för att kolla upp om om misstänker cancer så kommer dom in alldeles för sent.
  3. Medlem sedan
    Feb 2007
    #2
    Jag gjorde mitt första mamografi för snart 5 årsedan då jag var 27 år men gick till VC för att jag könde knölar i bröstet, detta visade sig vara hormonförändringar då jag var gravid vilket jag då inte visst, vi försökte bli gravida för första gången men det tog 7 månader och när jag var på mamografin så var vi i vecka 4 så inget vi visste om, men sen fick förklarat. Lagom till bilderna från mamografin gav svar.

    Jag tycker inte att det var obehagligt alls och de gjorde även ultraljud på brösten efteråt.
  4. 2
    Jag gjorde mitt första mamografi för snart 5 årsedan då jag var 27 år men gick till VC för att jag könde knölar i bröstet, detta visade sig vara hormonförändringar då jag var gravid vilket jag då inte visst, vi försökte bli gravida för första gången men det tog 7 månader och när jag var på mamografin så var vi i vecka 4 så inget vi visste om, men sen fick förklarat. Lagom till bilderna från mamografin gav svar.

    Jag tycker inte att det var obehagligt alls och de gjorde även ultraljud på brösten efteråt.
  5. Medlem sedan
    Jan 2007
    #3
    Förstår din känsla. Jag får vänta något år till innan jag blir kallad på det. Här hemma kommer det en mammografibuss som står i några veckor utanför Vårdcentralen. Så vi slipper åka in till sjukhuset som är 4 mil bort.

    Det är klart att det inte är kul att mosa brösten men det är ju bra att vi får dem kollade. Jag skulle tro att det tids nog kommer bli regelbundna koller av männens prostator med. Se det som att det är bra att man faktiskt prioriterar kvinnor för en gångs skull!

    Hoppas att det hela kommer att gå bra och att du får bra provsvar sedan. Är ju trots allt lite nervöst att vänta på sådana svar.
  6. 3
    Förstår din känsla. Jag får vänta något år till innan jag blir kallad på det. Här hemma kommer det en mammografibuss som står i några veckor utanför Vårdcentralen. Så vi slipper åka in till sjukhuset som är 4 mil bort.

    Det är klart att det inte är kul att mosa brösten men det är ju bra att vi får dem kollade. Jag skulle tro att det tids nog kommer bli regelbundna koller av männens prostator med. Se det som att det är bra att man faktiskt prioriterar kvinnor för en gångs skull!

    Hoppas att det hela kommer att gå bra och att du får bra provsvar sedan. Är ju trots allt lite nervöst att vänta på sådana svar.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Åh! tycker att det verkar lite läskigt faktiskt... men det är ju för en bra sak man gör det... har alldrig varit å gjort det och har ingen aning om när de kallar en för å göra det... snart kanske? Jag blir ju 40 nästa år ju... :S

    Lycka till! Hoppas det går bra!

    *kram*
  8. 4
    Åh! tycker att det verkar lite läskigt faktiskt... men det är ju för en bra sak man gör det... har alldrig varit å gjort det och har ingen aning om när de kallar en för å göra det... snart kanske? Jag blir ju 40 nästa år ju... :S

    Lycka till! Hoppas det går bra!

    *kram*
  9. Medlem sedan
    Jan 2007
    #5
    Hur gick det? Gjorde det ont?
  10. 5
    Hur gick det? Gjorde det ont?
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Inte 17 var det skönt iaf Men annars gick det bra.
  12. 6
    Inte 17 var det skönt iaf Men annars gick det bra.

Liknande trådar

  1. Mammografi?
    By ~Trixie~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 15:32
  2. Mammografi
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-09, 09:13
  3. mammografi
    By IngelaJ in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-03, 11:53
  4. Mammografi
    By avatar_avatar in forum Kroppsideal
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-21, 18:19
  5. Mammografi...................
    By sofie in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-07, 11:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar