kan inte sluta gråta....
_1204 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    kan inte sluta gråta....

    pratade med en vännina i dag, hennes syster ska ha barn inom två veckor.
    som vanligt när man träffas så frågade jag hur hon mådde å om det hade blivit nån bebis.
    jo svarade hon med gråten i halsen dom har fått en liten nu i veckan men den va död...

    jag började gråta och kan nu inte sluta , hon va i vecka 38 precis som jag har varit när mina barn föddes....
    mycket tankar å funderingar , och gråt attacker...

    Förlåt att jag kanske skrämmer upp någon annan, men måste bara få skriva av mig detta fruktansvärda.....
  2. 1
    kan inte sluta gråta.... pratade med en vännina i dag, hennes syster ska ha barn inom två veckor.
    som vanligt när man träffas så frågade jag hur hon mådde å om det hade blivit nån bebis.
    jo svarade hon med gråten i halsen dom har fått en liten nu i veckan men den va död...

    jag började gråta och kan nu inte sluta , hon va i vecka 38 precis som jag har varit när mina barn föddes....
    mycket tankar å funderingar , och gråt attacker...

    Förlåt att jag kanske skrämmer upp någon annan, men måste bara få skriva av mig detta fruktansvärda.....
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    Så hemskt! Ofattbart. Så svårt att hitta ord.

    Hoppas du och din vän kan prata med varandra om det här på ett bra sätt. Det är nog omöjligt att greppa det helt för någon annan, men att bara finnas där betyder säkert väldigt mycket.

    *kram*
  4. 2
    Så hemskt! Ofattbart. Så svårt att hitta ord.

    Hoppas du och din vän kan prata med varandra om det här på ett bra sätt. Det är nog omöjligt att greppa det helt för någon annan, men att bara finnas där betyder säkert väldigt mycket.

    *kram*
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Det är ofattbart...
    Jag kanske inte ska skriva det heller men det har hänt två kompisar ( en nära) till mig.. i v 38. Olika orsaker men o så tragiskt.

    En av dem sa att det värsta var att flera slutade höra av sig eller bytte trottoar vid möte. Vi gjorde vad vi kunde för att stötta, hörde hur de mådde, hälsade på och fick se bilder på den lilla.
    Var inte rädda för att ta kontakt efteråt.

    Trots allt så är det här inte något vanligt, det går bra i de flesta fall. Men när det händer så är det fruktansvärt tragiskt...
  6. 3
    Det är ofattbart...
    Jag kanske inte ska skriva det heller men det har hänt två kompisar ( en nära) till mig.. i v 38. Olika orsaker men o så tragiskt.

    En av dem sa att det värsta var att flera slutade höra av sig eller bytte trottoar vid möte. Vi gjorde vad vi kunde för att stötta, hörde hur de mådde, hälsade på och fick se bilder på den lilla.
    Var inte rädda för att ta kontakt efteråt.

    Trots allt så är det här inte något vanligt, det går bra i de flesta fall. Men när det händer så är det fruktansvärt tragiskt...
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Ush så fruktansvärt!! Har tyvärr också vänner som det inte gått så bra för, en av miste sin lille en vecka innan bf...
    Man kan liksom inte fatta att det kan hända, men så händer det ju inte så ofta heller, det måste vi intala oss. I de flesta fall går allt jättebra!

    Kramar



    pratade med en vännina i dag, hennes syster ska ha barn inom två veckor.
    som vanligt när man träffas så frågade jag hur hon mådde å om det hade blivit nån bebis.
    jo svarade hon med gråten i halsen dom har fått en liten nu i veckan men den va död...

    jag började gråta och kan nu inte sluta , hon va i vecka 38 precis som jag har varit när mina barn föddes....
    mycket tankar å funderingar , och gråt attacker...

    Förlåt att jag kanske skrämmer upp någon annan, men måste bara få skriva av mig detta fruktansvärda.....
    Mina bästaste, Olle polle 070722 och Nils pils 090909
    www.mamapapabarn.blogg.se
  8. 4
    Ush så fruktansvärt!! Har tyvärr också vänner som det inte gått så bra för, en av miste sin lille en vecka innan bf...
    Man kan liksom inte fatta att det kan hända, men så händer det ju inte så ofta heller, det måste vi intala oss. I de flesta fall går allt jättebra!

    Kramar



    pratade med en vännina i dag, hennes syster ska ha barn inom två veckor.
    som vanligt när man träffas så frågade jag hur hon mådde å om det hade blivit nån bebis.
    jo svarade hon med gråten i halsen dom har fått en liten nu i veckan men den va död...

    jag började gråta och kan nu inte sluta , hon va i vecka 38 precis som jag har varit när mina barn föddes....
    mycket tankar å funderingar , och gråt attacker...

    Förlåt att jag kanske skrämmer upp någon annan, men måste bara få skriva av mig detta fruktansvärda.....
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5
    Usch, det är orättvist och tragiskt och det finns inte ord för att trösta men att finnas till är viktigt och att inte försvinna för att man är rädd eller vad det nu kan bero på att man väljer att bryta kontakten med människor som hamnar i svåra sitser. Nu är du ju inte vän med själva mamman i fråga men hennes syster/din väninna kan säkert också behöva känna stöd för att i sin tur ge sitt stöd till sin syster.
  10. 5
    Usch, det är orättvist och tragiskt och det finns inte ord för att trösta men att finnas till är viktigt och att inte försvinna för att man är rädd eller vad det nu kan bero på att man väljer att bryta kontakten med människor som hamnar i svåra sitser. Nu är du ju inte vän med själva mamman i fråga men hennes syster/din väninna kan säkert också behöva känna stöd för att i sin tur ge sitt stöd till sin syster.

Liknande trådar

  1. Kan inte sluta gråta
    By SummerT in forum Försöker bli med barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-12, 21:17
  2. Kan inte sluta gråta
    By Anonym in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-02, 10:13
  3. Kan inte sluta GRÅTA..........
    By pinja in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-21, 16:01
  4. Jag kan inte sluta gråta!
    By Väljer att vara anonym in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 21:45
  5. Jag kan inte sluta gråta!
    By Väljer att vara anonym in forum Värme & medkänsla
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 20:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar