Maxålder för adoption?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Maxålder för adoption?

    Någon som vet?
    **you shall not hate in your heart**
  2. 1
    Maxålder för adoption? Någon som vet?
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2
    Joru! Det vet jag. 18 år, är barnen större än så får man itne adoptera..
  4. 2
    Joru! Det vet jag. 18 år, är barnen större än så får man itne adoptera..
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    Var jag inte hjälpsa, så säg?

    Det finsn ingen övre gräns egentligen, men ålderskillnaden mellan barn och föräldrar ska inte vara för stor. Så är målet. Men man måste inkomma med ansökan innan 42 års ålder. Sen kan väntetid tillkomma.
  6. 3
    Var jag inte hjälpsa, så säg?

    Det finsn ingen övre gräns egentligen, men ålderskillnaden mellan barn och föräldrar ska inte vara för stor. Så är målet. Men man måste inkomma med ansökan innan 42 års ålder. Sen kan väntetid tillkomma.
  7. Medlem sedan
    Aug 2006
    #4
    jodå, man får adoptera äldre än så. det finns vuxna som blivit adopterade. så tyvärr 18 är ingen gräns. men efter det får man ge medgivande själv... lika hjälpsam jag
  8. 4
    jodå, man får adoptera äldre än så. det finns vuxna som blivit adopterade. så tyvärr 18 är ingen gräns. men efter det får man ge medgivande själv... lika hjälpsam jag
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
    Fortsätter vara hjälpsam då: Visst stämmer det att man inte får adoptera barn över 18. För då är de ju inte barn längre…
  10. 5
    Fortsätter vara hjälpsam då: Visst stämmer det att man inte får adoptera barn över 18. För då är de ju inte barn längre…
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Fast man är alltid "någons" barn, även om man är et vuxet barn *tackar för hjälpen och passar tillbaks.
  12. 6
    Fast man är alltid "någons" barn, även om man är et vuxet barn *tackar för hjälpen och passar tillbaks.
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    Vad snälla vi är.
  14. 7
    Vad snälla vi är.
  15. monka
    #8
    På föräldrarna eller barnet? Mina föräldrar var kring 70 när de adopterade syrran (som alltså levt med oss hela mitt liv) men så var ju syrran kring 50 med... Så de är inget nra exempel.
  16. 8
    På föräldrarna eller barnet? Mina föräldrar var kring 70 när de adopterade syrran (som alltså levt med oss hela mitt liv) men så var ju syrran kring 50 med... Så de är inget nra exempel.
  17. Medlem sedan
    May 2004
    #9
    Va? :-) Min fd man blev adopterad av sin styvfar när han var 35...
  18. 9
    Va? :-) Min fd man blev adopterad av sin styvfar när han var 35...
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    men han var inget baaaarn.
  20. 10
    men han var inget baaaarn.
  21. Medlem sedan
    Apr 2007
    #11
    Ja på föräldern dåda... *går och drar nåt gammalt över mig*
    **you shall not hate in your heart**
  22. 11
    Ja på föräldern dåda... *går och drar nåt gammalt över mig*
  23. Medlem sedan
    Apr 2007
    #12
    Tror det beror lite på, är det småbarn så har jag för mig att åldersgränsen är kring 40 plus minus nåt år, men vill minnas att äldre kan få adoptera större barn (därför att de är mer svårplacerade antar jag).

    Helt hundra är jag inte, utan det är vad jag tycker mig minnas från vad jag läst nånstans nångång. Har du testat att googla? Man brukar få väldigt bra svar av den däringa Google-gubben.
  24. 12
    Tror det beror lite på, är det småbarn så har jag för mig att åldersgränsen är kring 40 plus minus nåt år, men vill minnas att äldre kan få adoptera större barn (därför att de är mer svårplacerade antar jag).

    Helt hundra är jag inte, utan det är vad jag tycker mig minnas från vad jag läst nånstans nångång. Har du testat att googla? Man brukar få väldigt bra svar av den däringa Google-gubben.
  25. Medlem sedan
    Apr 2007
    #13
    Google och jag är osams... Han gjorde slut den jäveln...
    **you shall not hate in your heart**
  26. 13
    Google och jag är osams... Han gjorde slut den jäveln...
  27. Medlem sedan
    Apr 2007
    #14
    tja, jag snurfade runt lite och det verkar som den övre gränsen går vid 42 år.
  28. 14
    tja, jag snurfade runt lite och det verkar som den övre gränsen går vid 42 år.
  29. Medlem sedan
    Apr 2007
    #15
    Tack! Jag är svårt ömtålig idag så det var extra välkommet!
    **you shall not hate in your heart**
  30. 15
    Tack! Jag är svårt ömtålig idag så det var extra välkommet!
  31. mezz
    #16
    Fast jag blev adopterad som 40:åring och i beslutet står det att adoptionen godkänns för barnets bästa Jag höll på skratta ihjäl mig när jag läste det.
  32. 16
    Fast jag blev adopterad som 40:åring och i beslutet står det att adoptionen godkänns för barnets bästa Jag höll på skratta ihjäl mig när jag läste det.
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    men då fick du ju svart på vitt på din barnsliga ålder, att ni inte passade på att kräva barnbidrg och föräldrapeng.
  34. 17
    men då fick du ju svart på vitt på din barnsliga ålder, att ni inte passade på att kräva barnbidrg och föräldrapeng.
  35. Medlem sedan
    Jun 2003
    #18
    Kan du förlåta mig för att jag retades lite..? Förlåt!
  36. 18
    Kan du förlåta mig för att jag retades lite..? Förlåt!
  37. Medlem sedan
    Apr 2007
    #19
    Hoppas det ordnar sig. Kram
  38. 19
    Hoppas det ordnar sig. Kram
  39. Medlem sedan
    Apr 2007
    #20
    Men söta du, ingen fara alls!
    **you shall not hate in your heart**
  40. 20
    Men söta du, ingen fara alls!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Maxålder vid adoption?
    By Anonym in forum Adoption
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 22:44
  2. Ivf å maxålder
    By Anonym in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 17:18
  3. har ni någon maxålder på
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 91
    Senaste inlägg: 2007-03-18, 19:58
  4. Maxålder för en ståbräda???
    By Viktoria & pojkarna in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-29, 10:11
  5. Maxålder för en ståbräda???
    By Viktoria & pojkarna in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 16:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar