Grå starr?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2009
    #1

    Grå starr?

    Vad tror ni? Är det dags för tanten nu? Det finns tydligen en överhängande risk när man strålar hjärnan att ögonlinserna blir sönderstrålande = man får grå starr. Jag har börjat se så himla illa. Jag ser särskilt illa i mörker och blir jättestörd av bländande ljus. Vilket verkar vara typiskt starr... Alternativet är inte så kul, att hjärntumörerna växer, så håll tummarna för att det är starr. Ingen ide att börja dra i det direkt nu i alla fall, hinner bara med strålningen just nu, det får bli efter nyår.

    En bra grej med grå starr är ju att det är bye bye närsynthet. Oftast behöver man läsglasögon men det kan jag ju leva med .
    Be the change that you want to see in this world!

    Ninjapower mot bröstcancer!

    Spenatmammans blogg
  2. 1
    Grå starr? Vad tror ni? Är det dags för tanten nu? Det finns tydligen en överhängande risk när man strålar hjärnan att ögonlinserna blir sönderstrålande = man får grå starr. Jag har börjat se så himla illa. Jag ser särskilt illa i mörker och blir jättestörd av bländande ljus. Vilket verkar vara typiskt starr... Alternativet är inte så kul, att hjärntumörerna växer, så håll tummarna för att det är starr. Ingen ide att börja dra i det direkt nu i alla fall, hinner bara med strålningen just nu, det får bli efter nyår.

    En bra grej med grå starr är ju att det är bye bye närsynthet. Oftast behöver man läsglasögon men det kan jag ju leva med .
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Okej, då håller jag på grå starr om man nu måste välja en av två dåliga. Går den att göra något åt med laser eller så?
  4. 2
    Okej, då håller jag på grå starr om man nu måste välja en av två dåliga. Går den att göra något åt med laser eller så?
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3
    Då låter ju starr som ett lysande alternativ i jämförelse. En tumme för starr kommer härifrån.
  6. 3
    Då låter ju starr som ett lysande alternativ i jämförelse. En tumme för starr kommer härifrån.
  7. Medlem sedan
    May 2009
    #4
    Jag tror de plockar ut linsen och sätter in en konstgjord helt enkelt. Det är inte särskilt komplicerat och när jag pratade med dem för nåt år sen sa de att jag skulle få förtur så det bör väl vara ganska snabbt ordnat tycker jag. Om de nu håller vad de lovar
  8. 4
    Jag tror de plockar ut linsen och sätter in en konstgjord helt enkelt. Det är inte särskilt komplicerat och när jag pratade med dem för nåt år sen sa de att jag skulle få förtur så det bör väl vara ganska snabbt ordnat tycker jag. Om de nu håller vad de lovar
  9. Medlem sedan
    May 2009
    #5
    Ja, det är ju inte alla som går runt och hoppas på att ha starr
  10. 5
    Ja, det är ju inte alla som går runt och hoppas på att ha starr
  11. Medlem sedan
    May 2005
    #6
    Det låter ju smidigt i alla fall.
  12. 6
    Det låter ju smidigt i alla fall.
  13. Medlem sedan
    May 2004
    #7
    Inte komplicerat alls. Vi opererar på löpande band och man är med om under varje dag (Även om många får åka sjukresa hem pga dålig syn på andra ögat ).
  14. 7
    Inte komplicerat alls. Vi opererar på löpande band och man är med om under varje dag (Även om många får åka sjukresa hem pga dålig syn på andra ögat ).
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Just sjukresor har väl marmeglad OS-guld i.
  16. 8
    Just sjukresor har väl marmeglad OS-guld i.
  17. Medlem sedan
    May 2009
    #9
    Ja min svärmor gjorde det för tio år sen eller så. Det gick jättebra, snabbt och smidigt. Sjukresa kanske det blir. Eller så får jag väl irra till bussen. Om jag hittar dit .
  18. 9
    Ja min svärmor gjorde det för tio år sen eller så. Det gick jättebra, snabbt och smidigt. Sjukresa kanske det blir. Eller så får jag väl irra till bussen. Om jag hittar dit .
  19. Medlem sedan
    May 2004
    #10
    Ja, det var en liten syftning till diskussion igår
  20. 10
    Ja, det var en liten syftning till diskussion igår
  21. Medlem sedan
    May 2009
    #11
    Jag ska nog se till att jag får sjukresor i fortsättningen också. Jag kommer sakna't allt för mycket annars
  22. 11
    Jag ska nog se till att jag får sjukresor i fortsättningen också. Jag kommer sakna't allt för mycket annars
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12
    Jag har ju grå starr och precis det du skriver så ser jag illa i mörker och störs av mycket ljus, dock inte jättemycket. Välkomnar dig gärna till klubben

    Håller tummarna på starr!
  24. 12
    Jag har ju grå starr och precis det du skriver så ser jag illa i mörker och störs av mycket ljus, dock inte jättemycket. Välkomnar dig gärna till klubben

    Håller tummarna på starr!
  25. Medlem sedan
    May 2005
    #13
    Ja, då får starr min tumme då. Eller kanske du bara behöver äta mer blåbär? Min kompis säger att det är värsta mirakelmedicinen såatteh.
  26. 13
    Ja, då får starr min tumme då. Eller kanske du bara behöver äta mer blåbär? Min kompis säger att det är värsta mirakelmedicinen såatteh.

Liknande trådar

  1. Grå starr
    By Pellida in forum Synskador & nedsatt syn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-01-22, 10:51
  2. Grå starr?!
    By QueenBina in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-18, 06:35
  3. Starr?
    By Paxelle in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 18:36
  4. Grå starr
    By Mia_Sthlm in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-17, 14:11
  5. Har kaninen starr?
    By Lotta med tre in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-20, 23:12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar