Missfall hos vännerna: Vad säga?
Missfall
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Missfall hos vännerna: Vad säga?

    En tjej som jag känner sa idag till mig att hon fått missfall. Hon var i 10 veckan. Våra barn går ihop på förskolan, de brukar leka ihop. Jag har haft att turen att få två barn. De har försökt i flera år att få ett syskon. :-( När hon sa det, sa jag att det var tråkigt och jag beklagade sorgen. Visste inte vad jag skulle säga mera.
    Mamman sa också att det kändes väldigt tungt att gå vidare.
    Jag funderar på att skriva ett brev och ta upp det när vi möts igen. Vi känner varandra inte väldigt väl, men eftersom hon berättade det utan att jag visste att hon varit gravid, så vill hon nog prata om det.
    Vad ska jag säga, göra, skriva? Tacksam för råd och tips!!
  2. 1
    Missfall hos vännerna: Vad säga? En tjej som jag känner sa idag till mig att hon fått missfall. Hon var i 10 veckan. Våra barn går ihop på förskolan, de brukar leka ihop. Jag har haft att turen att få två barn. De har försökt i flera år att få ett syskon. :-( När hon sa det, sa jag att det var tråkigt och jag beklagade sorgen. Visste inte vad jag skulle säga mera.
    Mamman sa också att det kändes väldigt tungt att gå vidare.
    Jag funderar på att skriva ett brev och ta upp det när vi möts igen. Vi känner varandra inte väldigt väl, men eftersom hon berättade det utan att jag visste att hon varit gravid, så vill hon nog prata om det.
    Vad ska jag säga, göra, skriva? Tacksam för råd och tips!!
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    Fråga om hon vill prata om det. Och att du gärna lyssnar. Tror det räcker. Man kan ju alltid säga just det där att "jag vet inte vad jag ska säga, men vill du prata om det?"
  4. 2
    Fråga om hon vill prata om det. Och att du gärna lyssnar. Tror det räcker. Man kan ju alltid säga just det där att "jag vet inte vad jag ska säga, men vill du prata om det?"

Liknande trådar

  1. Råd - vad säga vid missfall?
    By Tuvali in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 10:27
  2. Råd - vad säga vid missfall?
    By Tuvali in forum _0807 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 10:15
  3. Hej vännerna !!
    By nova13 in forum Singelmingel
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 08:07
  4. Hej vännerna =)
    By tigerlilia in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-12, 20:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar