Klar med julklappar!
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2005
    #1

    Klar med julklappar!

    Känns himla bra att vara klar med alla inköpen. Har nog aldrig varit klar så tidigt, alldeles nyss beställde jag det sista så nu är det bara att vänta på posten.

    Hu så skönt det blir att slippa springa i affärerna dagen före julafton

    Är ni klara? Om inte, har ni mycket kvar? Någon lista eller går ni bara ut i butikerna och söker inspiration?
  2. 1
    Klar med julklappar! Känns himla bra att vara klar med alla inköpen. Har nog aldrig varit klar så tidigt, alldeles nyss beställde jag det sista så nu är det bara att vänta på posten.

    Hu så skönt det blir att slippa springa i affärerna dagen före julafton

    Är ni klara? Om inte, har ni mycket kvar? Någon lista eller går ni bara ut i butikerna och söker inspiration?
  3. Medlem sedan
    Aug 2005
    #2
    nu sticker jag till friskis men läsaer alla svaren sen *pöss*
  4. 2
    nu sticker jag till friskis men läsaer alla svaren sen *pöss*
  5. Medlem sedan
    Dec 2010
    #3
    Jag är klar med alla som jag kan köpoa i förväg. leksaker, böcker och annat.
    Choklad och andra matvaror köper jag närmare jul!
  6. 3
    Jag är klar med alla som jag kan köpoa i förväg. leksaker, böcker och annat.
    Choklad och andra matvaror köper jag närmare jul!
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    hmmm, har inte börjat än. men imorgon ska vi få barnvakt efter jobbet så då ska vi försöka hinna med barnens julklappar, till varandra och mina syskonbarn. det blir lätt att hitta till dom för det är snart dax att flytta hemifrån. finns en uppsjö av grejer att välja mellan som behövs i hemmet.
    det vi möjligen inte hinner med ska vi köpa nästa helj tror jag. har ingen lista men vet på ett ungefär vad vi ska köpa ändå.
  8. 4
    hmmm, har inte börjat än. men imorgon ska vi få barnvakt efter jobbet så då ska vi försöka hinna med barnens julklappar, till varandra och mina syskonbarn. det blir lätt att hitta till dom för det är snart dax att flytta hemifrån. finns en uppsjö av grejer att välja mellan som behövs i hemmet.
    det vi möjligen inte hinner med ska vi köpa nästa helj tror jag. har ingen lista men vet på ett ungefär vad vi ska köpa ändå.
  9. Medlem sedan
    Apr 2009
    #5
    Jag har bara köpt lite affischer än så länge, till alla barnen, sambon och min pappa. Ska fylla på med böcker till alla, har en lista klar. Sedan ska barnen få lite leksaker, men inget stort. Jag sparar in på klappar i år och lägger mina pengar på ett nytt kök istället. Så jag är inte så stressad. Gäller bara att klura ut vilka leksaker jag ska köpa...
  10. 5
    Jag har bara köpt lite affischer än så länge, till alla barnen, sambon och min pappa. Ska fylla på med böcker till alla, har en lista klar. Sedan ska barnen få lite leksaker, men inget stort. Jag sparar in på klappar i år och lägger mina pengar på ett nytt kök istället. Så jag är inte så stressad. Gäller bara att klura ut vilka leksaker jag ska köpa...
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Ja, jag är klar - tack & lov!
  12. 6
    Ja, jag är klar - tack & lov!
  13. Medlem sedan
    Aug 2005
    #7
    Okej, vi brukar inte ge bort choklad eller andra matvaror i julklapp så jag gissar att du är lika klar som jag Om vi bortser från mat/choklad iaf...
  14. 7
    Okej, vi brukar inte ge bort choklad eller andra matvaror i julklapp så jag gissar att du är lika klar som jag Om vi bortser från mat/choklad iaf...
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8
    Lycka till med shoppandet då
  16. 8
    Lycka till med shoppandet då
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Leksaker, i synnerhet till yngre barn, tycker jag är supersvårt. Varje dag finns det en ny favorit som hamnar högst upp på önskelistan. Hoppas du prickar in rätt. Och jag hoppas att jag gjorde det med
  18. 9
    Leksaker, i synnerhet till yngre barn, tycker jag är supersvårt. Varje dag finns det en ny favorit som hamnar högst upp på önskelistan. Hoppas du prickar in rätt. Och jag hoppas att jag gjorde det med
  19. Medlem sedan
    Aug 2005
    #10
    Hehe Jo, det känns bra att vara klar.
  20. 10
    Hehe Jo, det känns bra att vara klar.
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11
    Julklappsekorre som jag är så har jag handlat julklappar lite då och då, så nu gäller det att komma ihåg var jag gömt dem och ta fram dem så de hinner bli inslagna i lagom tid innan jul.

    Jag har en och annan kvar, men inga svåra. Ska beställa lite på nätet så fort jag vet när mina pengar från senaste VAB-perioden kommer. Försöker undvika att handla på kreditkort i december.

    Härligt att slippa ränna runt i affärer med rännil på ryggen och huvudvärk. Vill hellre att det ska bli en mysig liten shoppingstund för mig själv, kanske i en kvällsöppen galleria, eller en ledig förmiddag på stan då det inte är så mkt folk. Gillar inte att leta när allt är slut, alla storlekar och sorter slut och bara massor av folk som trängs, blä!
  22. 11
    Julklappsekorre som jag är så har jag handlat julklappar lite då och då, så nu gäller det att komma ihåg var jag gömt dem och ta fram dem så de hinner bli inslagna i lagom tid innan jul.

    Jag har en och annan kvar, men inga svåra. Ska beställa lite på nätet så fort jag vet när mina pengar från senaste VAB-perioden kommer. Försöker undvika att handla på kreditkort i december.

    Härligt att slippa ränna runt i affärer med rännil på ryggen och huvudvärk. Vill hellre att det ska bli en mysig liten shoppingstund för mig själv, kanske i en kvällsöppen galleria, eller en ledig förmiddag på stan då det inte är så mkt folk. Gillar inte att leta när allt är slut, alla storlekar och sorter slut och bara massor av folk som trängs, blä!
  23. Medlem sedan
    Dec 2003
    #12
    Vi är nästan klara fattas max 1 julklapp per unge, riktigt skönt faktiskt.
  24. 12
    Vi är nästan klara fattas max 1 julklapp per unge, riktigt skönt faktiskt.

Liknande trådar

  1. Jag är klar med alla julklappar!
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-18, 19:36
  2. Klar med sonens julklappar!
    By Charlotte A in forum _98 Alla barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 07:51
  3. Klar flyttad, klar ringad och ja säkert
    By enskedeanna in forum Singelmingel
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-10-28, 23:09
  4. Äntligen klar med julklappar
    By *Camilla* in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 20:53
  5. klar med julklappar
    By Malin IGAF in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 22:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar