2a advent
_1208 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2011
    #1

    2a advent

    Det ligger ngn form av tabu att berätta tidigt att man väntar barn i samhället. Sorgen & ledsamheten efter ett missfall är desto mer tabu & förbjuden på ngt vis. Därför är det så värmande att se & läsa om stödet & alla stärkande väl menande ord ni alla delar med er av här inne till varandra. Det e så skönt för här får man verkligen sörja ett missfall med människor omkring en som förstår. Mitt lilla inom mig växer fortf & jag är glad för varje dag som går framåt. Ni är alla helt underbara. Kram på er & mysig 2a advent. Nu har vi en ny underbar vecka framför oss
  2. 1
    2a advent Det ligger ngn form av tabu att berätta tidigt att man väntar barn i samhället. Sorgen & ledsamheten efter ett missfall är desto mer tabu & förbjuden på ngt vis. Därför är det så värmande att se & läsa om stödet & alla stärkande väl menande ord ni alla delar med er av här inne till varandra. Det e så skönt för här får man verkligen sörja ett missfall med människor omkring en som förstår. Mitt lilla inom mig växer fortf & jag är glad för varje dag som går framåt. Ni är alla helt underbara. Kram på er & mysig 2a advent. Nu har vi en ny underbar vecka framför oss
  3. Z
    #2
    Åh nu blev jag glad!! jag håller helt med dig. Ha en härlig kväll!
  4. 2
    Åh nu blev jag glad!! jag håller helt med dig. Ha en härlig kväll!
  5. Medlem sedan
    Dec 2006
    #3
    Ja varför denna tabu? Jantelagen lever tyvärr fortfarande..
    Och sticker man ut från "normen LAGOM" då är man inte riktigt med i samhället på ngt sätt..
    Därför undrar jag hur fasen det kommer emottas att vi väntar nr3 "redan". Lillräkan är 18mån nu..
    Suuuuuuck:-/
  6. 3
    Ja varför denna tabu? Jantelagen lever tyvärr fortfarande..
    Och sticker man ut från "normen LAGOM" då är man inte riktigt med i samhället på ngt sätt..
    Därför undrar jag hur fasen det kommer emottas att vi väntar nr3 "redan". Lillräkan är 18mån nu..
    Suuuuuuck:-/
  7. Medlem sedan
    Mar 2011
    #4
    Ja det är förbannat synd. Varför inte bara glädjas åt att det finns dom som som vill ha barn & en del många barn eller tätt Hoppas att det tas emot med glädje för er. Barn är ju en gåva så klart man ska glädjas, det ligger lite i att man förr sa att det va ett välsignat tillstånd
  8. 4
    Ja det är förbannat synd. Varför inte bara glädjas åt att det finns dom som som vill ha barn & en del många barn eller tätt Hoppas att det tas emot med glädje för er. Barn är ju en gåva så klart man ska glädjas, det ligger lite i att man förr sa att det va ett välsignat tillstånd

Liknande trådar

  1. 3:e advent
    By pia-67 in forum Adventskalender - tävling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 22:39
  2. Rim 3 advent
    By kleffon1 in forum Adventskalender - tävling
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-16, 15:44
  3. 1:a advent
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-02, 16:04
  4. 1:a advent
    By vicketick, Stockholm in forum Vikt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-11-28, 11:51
  5. 1:a advent!
    By Helle m bf 17/12 in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-27, 16:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar