Tips på datorspel?
_0903 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Tips på datorspel?

    Lite fel ålder kanske med tanke på våra marsipaner men många har ju äldre syskon så jag frågar ändå.

    Vår äldsta Alice blir fem nu i januari och hon gillar att spela datorspel på laptopen (typ Bolibompa och lite andra webbspel). Hon är jättesugen på att spela på vår xbox eller wee också så jag tänkte att hon skulle kunna önska sig något sådant spel när hon fyller. Någon som har tips på spel som är lagom för barn i den åldern? (Vi har kinect till xboxen också.)
  2. 1
    Tips på datorspel? Lite fel ålder kanske med tanke på våra marsipaner men många har ju äldre syskon så jag frågar ändå.

    Vår äldsta Alice blir fem nu i januari och hon gillar att spela datorspel på laptopen (typ Bolibompa och lite andra webbspel). Hon är jättesugen på att spela på vår xbox eller wee också så jag tänkte att hon skulle kunna önska sig något sådant spel när hon fyller. Någon som har tips på spel som är lagom för barn i den åldern? (Vi har kinect till xboxen också.)
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    härhemma har vi Fem myror-spel, Mumin-spel och Kalle kunskap och jag skulle nog rekommenderar fem myror och kalle kunskap. Vårt muminspel som heter Kurragömma med mumintrollen är också bra men det är mkt enkelt och passar bra för en 3-4 åring som förstaspel typ.
  4. 2
    härhemma har vi Fem myror-spel, Mumin-spel och Kalle kunskap och jag skulle nog rekommenderar fem myror och kalle kunskap. Vårt muminspel som heter Kurragömma med mumintrollen är också bra men det är mkt enkelt och passar bra för en 3-4 åring som förstaspel typ.
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Tack! Visst är det där PC-spel? (Bara så jag är säker.)
  6. 3
    Tack! Visst är det där PC-spel? (Bara så jag är säker.)
  7. Medlem sedan
    Dec 2005
    #4
    ja de spelas på pc iaf

    men ni som är teknikfilurer har säkert mac? eller en iPad?

    Jag tror iPads är utmärka för barn att spela på annars
  8. 4
    ja de spelas på pc iaf

    men ni som är teknikfilurer har säkert mac? eller en iPad?

    Jag tror iPads är utmärka för barn att spela på annars
  9. Medlem sedan
    Feb 2007
    #5
    Nope vi har varken Mac eller iPad men jag hoppas att iaf det senare ändras i jul. På iPad har jag fått en del andra speltips.
  10. 5
    Nope vi har varken Mac eller iPad men jag hoppas att iaf det senare ändras i jul. På iPad har jag fått en del andra speltips.
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    våra Kalle Kunskapsspel har vi fått på Max när vi köpta deras variant av Happy meal
  12. 6
    våra Kalle Kunskapsspel har vi fått på Max när vi köpta deras variant av Happy meal
  13. Medlem sedan
    Jul 2006
    #7
    Här hemma spelas det nästan bara på Ipad... Tocaboca gillar båda barnen och så arga fåglarna såklart... Men x-box och wee har jag ingen som helst koll på vad där finns...
  14. 7
    Här hemma spelas det nästan bara på Ipad... Tocaboca gillar båda barnen och så arga fåglarna såklart... Men x-box och wee har jag ingen som helst koll på vad där finns...

Liknande trådar

  1. Ang datorspel
    By Lo-X in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-18, 10:29
  2. tips på bra datorspel?
    By gwendolyn in forum _0605 Majbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-13, 07:46
  3. Aff vs datorspel
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 14:50
  4. Datorspel
    By Xappoline in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 08:52
  5. Datorspel?
    By Jica in forum _00/01 Vinterbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 16:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar